Renault Mégane 1.5 Energy dCi Intens

6. srpnja 2016.
Test - Renault Mégane 1.5 Energy dCi Intens
piše: Hrvoje Gattin  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Iznad očekivanja

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Mégane 1.5 Energy dCi Intens
OBUJAM
1,5 l
SNAGA
110 KS
BRZINA
183 km/h
CIJENA
175.433 kn (23.351 Eur)
tehnički podaci »
Četvrta generacija Méganea stigla je na naše tržište sa snažnim adutima - paleta izvedbi je izuzetno bogata, dok se pod karoserijom krije bezbroj tehničkih novotarija. Testirali smo model koji je gotovo optimalno podređen potrebama obitelji
8295
Kada se pojavio u svom prvom izdanju, naslijedivši R19 godine 1995, Renault Mégane nije ponudio mnogo novosti, osim možda modernog izgleda. Bila je to, u dobroj mjeri tek dorađena "devetnaestica" koja je koristila istu platformu, motore, mjenjače i elemente ovjesa. No, hrabro dizajnirani Mégane II promijenit će sve sedam godina kasnije te polarizirati kritičare možda i više nego li ijedan automobil do tada. Privlačna, no kudikamo manje radikalna treća generacija predstavljena je krajem 2008, a sada je pred nama novi Mégane, nastao na CMF (Common Module Family) platformi koji je, smatraju u Renaultu, spreman za najveće izazove.

U ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Renault Nissan Hrvatska nalazi se bogata paleta od čak 21 izvedbe Méganea hatchback. Konkretnije, novi je Mégane moguće naručiti uz šest paketa opreme (Life, Zen, Intens, GT Line, Bose i GT), a tu su i benzinski motori u rasponu snage od 100, 130 i 205 KS te dizelski s 90, 110 i 130 KS. Cijene nove edicije Renaulta Mégane kreću od 119.900 kn koliko je potrebno izdvojiti za izvedbu Energy TCe 100 Life, početni dizelski Mégane Energy dCi 90 Life stoji 129.900 kn, dok vrhom ponude vlada 205 KS snažni Mégane GT EDC vrijedan 216.900 kn.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


8295
Ako je dizajn stvar osobnog ukusa, evo i nekoliko riječi o tome kakav je naš, uvijek istančani ukus... Za početak, potrebno je napomenuti da izgled novog Méganea prati korporativne značajke svih novijih renaultovih modela i bla, bla. Uz to, proizvođač navodi kako su proporcije nove generacije sada još bolje uravnotežene te se, posebno, hvali tzv. svjetlosnim potpisom koji je osmislio dizajner Stefano Bolis. No, upravo tu bi smo morali "pregristi" činjenicu kako s rješenjem prednjih svjetala, a posebno linije dnevnih svjetala u obliku slova C nismo posebno zadovoljni.

Nadalje, takav je "svjetlosni potpis" gotovo identičan onome većeg renaultovog modela, Talismana, pa je u sumrak teško raspoznati o kojem je automobilu riječ. Je li Renault to možda i namjerno napravio? Teško je reći, no taj toliko spominjani "korporativni dizajn" kod sve većeg broja proizvođača polako dokida individualnost ali i pojačava dosadu. Nadajmo se da će se Renault uspjeti othrvati ideji u okviru koje svi automobili izgledaju jednako, jer, u svom portfelju i dalje ima dosta privlačnih modela, što bez sumnje, dokazuje i novi Mégane.

S druge strane, konkretnije stražnje, novi Mégane potsijeća na aktualni Clio, no prema našem je mišljenju taj dio karoserije kudikamo bolje estetski riješen od prednjeg. Uostalom, ako ništa drugo, novi je Mégane pri pogledu straga i po noći trenutno prepoznatljiv (što je, dakako, malo kome bitno osim ako se, npr. s klincima ne igrate pogađanja automobila...).

A, uz zanimljiv vanjski dizajn, tu je i privlačno osmišljena unutrašnjost. No, izgleda nam da je u današnjim vremenima gotovo nemoguće pričati o interijeru nekog automobila, a da pola teksta ne potrošite na infotainment i povezivost. Zapravo, upravo tako i žele proizvođači automobila koji već dugi niz godina osim elektroničkih "igrarija" ionako ne nude mnogo novog. No, recimo tek da je unutrašnjost Méganea lijepo i moderno oblikovana, udobna i sasvim solidno prostrana. Na stražnjoj će se klupi bez problema smjestiti i odrasli, dok će prtljažnik od 384 dm3 obujma zadovoljiti svakoga.

R-Link i ostala čuda tehnike...


8295
Renault je tijekom posljednjih par godina mnogo truda uložio u to da nas uvjeri kako je njegov infotainment sustav R-Link nešto posebno. I, činjenicom jest da se radi o jednom od naprednijih sustava ove vrste (dakako, u segmentu, tj. cjenovnom razredu), barem ako kao temeljni kriterij uzmemo u obzir broj ponuđenih mogućnosti. Konkretnije, u testiranom smo Méganeu 1.5 Energy dCi Intens imali prilike uživati u sustavu R-Link 2 koji već poznajemo iz drugih modela ovog proizvođača. Uostalom, ovisno o razini opreme, cijelo uređenje gornjeg dijela središnje konzole sada je vrlo slično na Espaceu, Méganeu i Talismanu.

Središnji dio ove priče predstavlja 7-inčni TFT osjetljiv na dodir (viša razina opreme podrazumijeva okomito orjentirani 8,7-inčni zaslon) sustava R-Link 2 koji nudi podešavanje mnogobrojnih parametara, od multimedije i putnog računala, do podešavanja raznoraznih sustava vozila, aplikacija, nadzora nad Bluetoothom (telefon i streaming glazbe), navigacije i sl. Također, tu je i mogućnost izbora između različitih dizajna središnjeg zaslona te zaslona glavnih instrumenata na digitalnoj ploči.

8295
U konačnici, sve je to jako zgodno i zabavno, no bit ćemo iskreni, malo previše komplicirano. Naime, R-Link 2 će vas natjerati da za većinu postavki prolazite kroz nekoliko razina izbornika što za naš ukus oduzima previše pozornosti vozaču. U konačnici, kada se jednom napokon "dogovorite" s ovim infotainmentom, sustav će postati sasvim upotrebljiv. No, činjenica da se dio individualnih postavki uvijek resetira prilikom ponovnog pokretanja motora te da sustav nije u stanju "zapamtiti" streaming kao posljednji korišteni izvor glazbe zaslužuje kritiku.

U konačnici nam ostaje za zaključiti da i Renault, kao uostalom i svi drugi proizvođači, mnogo energije ulaže u dodavanje novih funkcija svom infotainment sustavu te uređenju njegova dizajna. Ono što pak zaostaje jest najbitniji čimbenik - funkcionalnost, no infotainmenti današnjih automobila još su uvijek u relativno infantilnoj fazi razvoja, zar ne?

Komentar opreme


8295
Pomalo je i iznenađujuće da solidno bogati paket opreme koji smo ovom prilijkom testirali, Intens, u stvari pripada tek donjoj polovini ponude novog Méganea. Naime, serijski detalji kao što su senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, automatski 2-zonski klima uređaj, sustav Multi Sense, R-Link 2, LED dnevna svjetla, 16-colni alu-naplaci, Hands-free kartica, ESP, Hill-holder i šest zračnih jastuka doista mogu ravnopravno parirati top-paketima opreme nekih drugih proizvođača.

Dakako, tu je bio i neskromni popis dodataka testiranog Méganea koji od značajnijih detalja uključuje Full-LED prednja svjetla, aktivni tempomat, automatsko kočenje, navigaciju... Svakako, privlačno, no kad bi smo mogli birati, od svih priloženih dodataka ipak bi izbacili ponešto, poput npr. sustava prepoznavanja prometnih znakova, automatskog uključivanja dugih svjetala ili ambijentalnog osvjetljenja na vratima i središnjoj konzoli. Ipak, takvi detalji u pravilu dolaze u paketu s nečim drugim pa se "začarani" krug automobilske opreme time, još jednom, zatvara.

Motor i prijenos


8295
Hoćemo li pogriješiti ako utvrdimo da je 1.5 dCi jedan od najdugovječnijih i najuspješnijih dizelskih motora manjeg obujma? Svakako, ne. Naime, nakon "sto godina" tržišne prisutnosti ovaj agregat i dalje pronalazi svoje mjesto u najnovijim renaultovim automobilima i to, s punim pravom. U ovom prilikom testiranoj izvedbi, taj je Common Rail obujma od 1461 cm3 razvijao 110 KS pri 4000 o/min te solidnih 260 Nm pri niskih 1750 o/min.

Navedeni podaci sami prema sebi možda i nisu dovoljni za mnogo više od umjerene obiteljske vožnje, no još se jednom pokazalo koliko je izbor mjenjača, točnije njegovih prijenosnih omjera, bitan čimbenik. A, izgleda da je Renault u tom izboru ovoga puta doista uspio jer se ovako motorizirani Mégane (posebno uz Multi Sense postavku Sport koja oslobađa pun potencijal pogonskog stroja) doista može pohvaliti dinamičnošću. Doduše, hm... Najveća brzina od 183 km/h (proizvođač navodi 187 km/h) možda je i neočekivano skromna za 110 KS snažan automobil iz C segmenta, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 s (11,3 s) možemo proglasiti tek prosjekom klase.

8295
No, ono što nas je kudikamo više obradovalo uvjerljiva su međuubrzanja koja su rezultat kako visokih zaliha okretnog momenta tako i pametno odabranih prijenosnih omjera ručnog 6-stupanjskog mjenjača. To, drugim riječima, jamči sigurna i brza pretjecanja te male gubitke energije pri promjeni stupnjeva u zahtjevnijim uvjetima vožnje.

A, sve navedeno popraćeno je doista umjerenim vrijednostima potrošnje goriva, pri čemu ponovno moramo naglasiti zasluge ovog fantastičnog malog dizelaša. Naime, u gradskoj smo vožnji potrošnju uspjeli držati oko 6,7 l/100 km, dok je na otvorenoj cesti ista dosegla skromnih 5,8 litara (sve u načinu rada Sport!). Doista skromno, premda se Renault u svojoj uobičajenoj maniri još jednom "zaigrao" obećavši doista neostvarivih 4,2, odnosno 3,4 l/100 km.

No, bitno je napomenuti kako je u nekom od štedljivijih programa rada motora, uz dosta oprezno baratanje papučicom gasa i ručicom mjenjača te uz nešto manje opterećenje klima uređaja (tijekom testiranja ovog automobila gotovo je svaki dan bio topliji od 30 stupnjeva!) moguće uštedjeti i do jedne litre goriva, u odnosu na navedeno. Konačno, navedimo da ovaj sasvim solidno motorizirani hatchback prati i podatak o prosječnoj emisiji CO2 od 95 g/km što ima vrlo pozitivan učinak na ukupnu cijenu vozila.

Za upravljačem


8295
Dojmovi za upravljačem prvog novog Méganea kojeg smo imali prilike testirati možda su i bolji od očekivanja. A, u nadi da to nitko to neće shvatiti pogrešno, smatramo kako je aktualna generacija značajno napredovala prema pitanju voznih osobina u odnosu na prethodnika. No, krenimo od ulaska u automobil.

U Renaultu pomno navode izmjene kojima su nastojali unaprijediti vozačko iskustvo za upravljačem nove edicije ovog bestsellera u C segmentu i, moramo priznati, većina navedenog pokazala se točnim u praksi. Za početak, tu je položaj sjedenja koji je bez sumnje unaprijeđen - vozač ne sjedi pretjerano visoko, a ergonomija je vrlo dobra u kokpitu, kako to Francuzi navode, "L konfiguracije". Sve potrebno vozaču je lako dostupno, a odnos obruča upravljača i sjedala lako je postaviti u idealan položaj.

Nadalje, pomalo neobično osmišljena u kombinaciji presvlaka od tri različita materijala, sjedala pružaju solidnu udobnost i vrlo dobru potporu tijelu pri vožnji zavojima, između ostalog i zahvaljujući korištenju pjene dvostruke gustoće. Mi bi smo poželjeli još malo tvrđe potstavljena sjedala, što bi jamčilo manji umor na duljim putovanjima, no i ovakva su sasvim solidna. Ipak, ono o čemu je u ovom odlomku testa potrebno ponajviše reći svakako je ovjes.

8295
Da je podvozje unaprijeđeno u odnosu na prethodni model, bilo je i za očekivati. No, neke su od navedenih izmjena doista rezultirale visokoučinkovitim ovjesom koji nas potsjeća na one ranijih renaultovih automobila. Dakako, uvijek ćemo "plakati" za povratnim informacijama s ceste kojih niti kod jednog današnjeg automobila nema dovoljno, no Méganeov je ovjes i dalje sasvim solidno komunikativan, ali i precizan što nas je posebno razveselilo.

U Renaultu navode kako je udobnost podvozja unaprijeđena izmjenama na amortizerima i graničnicima i s time bi smo se svakako složili, no možda i značajnija jest činjenica da je pomoćni okvir podvozja novog Méganea povezan s karoserijom bez korištenja gumenih umetaka. Time je značajno unaprijeđena preciznost upravljanja, ali i samog podvozja te je Mégane moguće voziti kako god poželite - polako i obiteljski udobno, ali i brzo uz doista umjerena naginjanja karoserije te vrlo predvidivo ponašanje ovjesa.

8295
Automobil se tako pri brzim prolascima kroz zavoje ponaša vrlo neutralno i ukoliko pred ulazak u zavoj sve dobro napravimo, Mégane će uzvratiti minimalnim i lako nadziranim gotovo paralelnim proklizavanjem bez aktiviranja ESP sustava.

Inače, kad smo već spomenuli ovaj elektronički sustav, moramo napomenuti da novi Mégane ne nudi mogućnost njegovog isključivanja (ili barem mi nismo otkrili kako to učiniti :-)), no njegov elektronički sustav stabilnosti doista nije pretjerano osjetljiv (ili restriktivan) te pruža vozaču željnom dinamičnije vožnje dovoljno sloboda čak i u ovako obiteljski motoriziranoj izvedbi.

I na kraju...


Zanimljivog izgleda, bogate opreme i provjerene motorizacije, prvi novi Mégane koji smo imali prilike testirati čak je i nadmašio očekivanja, na kritiku uvijek spremnih novinara. Svakako, riječ je o automobilu kojeg čeka već gotovo osigurano mjesto na tržištu, a što treba prvenstveno zahvaliti uspjesima prethodnih Renaulta u ovom segmentu. Ipak, novi Mégane ima i neskromnu konkurenciju pa nam se izvedba 1.5 Energy dCi Intens stoga čini itekako uspješnom. U konačnici, ostaje nam razmotriti pitanje cijene koja je, u odnosu na izravne suparnike, doista konkurentna. Stoga, ako se netko pribojavao da će mu najnoviji Mégane pokvariti prodajne planove, taj je strah bio itekako opravdan!
GALERIJA: Renault Mégane 1.5 Energy dCi Intens
Ovaj Common Rail obujma od 1461 cm3 razvija 110 KS pri 4000 o/min te solidnih 260 Nm pri niskih 1750 o/min. Renaultov 1.5 dCi ušao je u legendu malih dizel motora
Interijer nove generacije Méganea je podosta napredovao u odnosu na prethodnika. Dobro osmišljena ergonomija tu igra veliku ulogu
Na izboru vozaču su i četiri dizajna glavnih instrumenata čija boja ovisi o trenutno odabranoj postavki sustava Multi Sense
Središnji dio priče o infotainmentu predstavlja 7-inčni TFT osjetljiv na dodir sustava R-Link 2 koji nudi podešavanje mnogobrojnih parametara, od multimedije i putnog računala, do raznoraznih sustava vozila, aplikacija, nadzora nad Bluetoothom...
R-Link 2 ima doista pregršt funkcija, no pitanje je možemo li se u njima brzo i jednostavno snaći. Renault je posebno ponosan na Multi Sense, sustav s 4 pretprogramirana načina rada vozila te jednim individualno podesivim
Uvjerljiva su međuubrzanja rezultat kako visokih zaliha okretnog momenta tako i pametno odabranih prijenosnih omjera ručnog 6-stupanjskog mjenjača koji nema pretjerano duge hodove ručice
Na mjestu gdje bi smo očekivali prekidač za isključivanje ESP sustava nalaze se tek utori za kovanice. Zapravo, nismo uspjeli otkriti kako se ESP isključuje (to, vjerojatno niti nije predviđeno)
Potpuna
Pomalo je i iznenađujuće da solidno bogati paket opreme koji smo ovom prilijkom testirali, Intens, u stvari pripada tek donjoj polovini ponude novog Méganea
Od svih priloženih dodataka ipak bi smo izbacili ponešto, poput npr. sustava prepoznavanja prometnih znakova, automatskog uključivanja dugih svjetala ili ambijentalnog osvjetljenja...
Osmišljena u kombinaciji presvlaka od tri različita materijala, sjedala pružaju solidnu udobnost i vrlo dobru potporu tijelu pri vožnji zavojima, između ostalog i zahvaljujući korištenju pjene dvostruke gustoće
Na stražnjoj će se klupi bez problema smjestiti i odrasli jer je, kao što znamo, C segment već odavno postao automobilskom klasom koja može pružiti itekako veliku prostranost
Prtljažnik od 384 dm3 obujma zadovoljit će svakoga te jamči da će novi Mégane uspješno odraditi sve obiteljske zahtjeve
Rezervni kotač je detalj s popisa dodatne opreme testiranog automobila. Iskreno, praksa nas je naučila da zbog uštede na masi i prostoru ipak preferiramo komplet za popravak pneumatika
Testirani je Mégane stajao na 17-colnim alu-naplacima Exception s gumama dimenzija 205/50 R 17. Serijske gume su dimenzija 205/55 R 16

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing