Renault Koleos 2.5 16V Expression 4x2
13. srpnja 2009.
7
0

Pokušaj u novom segmentu
Koleos je pravi multinacionalni mješanac. Osmislili su ga Francuzi, razvili Japanci, a proizvode ga Koreanci. Ovo je i prvi renaultov pokušaj ulaska u segment Crossovera te prvi automobil koji taj proizvođač od početka prodaje nudi s pogonom na sva 4 kotača. Nažalost, testirani 171 KS snažni Koleos pokretali su samo prednji kotači
Renaultova akvizicija Nissana završena je 1998. godine i ubrzo je postalo jasno da će u okvirima nove Alijanse, tada 44-postotni vlasnik imati mnogo koristi od poznatih i hvaljenih modela s pogonom na sva četiri kotača. Nissan je, pri tome, u svoju gamu uveo neka "običnija" vozila temeljena na renaultovim platformama i svi su, barem naizgled bili sretni i zadovoljni. Kako bismo započeli priču o Renaultu Koleos, u jednadžbu iz prethodne rečenice moramo ubaciti i 70-postotno vlasništvo (sada već 80,1%) Renaulta nad Samsung Motorsom, zaključeno u rujnu 2000.
Produkti Alijanse već su nam dobro poznati, no na našem je tržištu kudikamo manje priče bilo o ulozi proizvođača, u nas najpoznatijeg prema televizorima, na paletu automobila francuske marke Renault. Prvi proizvod nerazdvojno vezan uz novi naziv, Renault Samsung Motors, upravo je Koleos, koji se pod samsungovom markom prodaje kao QM5 (Quest Motoring 5, gdje brojka označava samsungove modele niže srednje klase). Skupivši sva znanja o pogonu na sva četiri kotača iz Nissana te uz odluku da će se novi model proizvoditi u Busanu u Koreji, Renault je na ženevskom salonu u ožujku 2008. predstavio model Koleos, svoj prvi Crossover i prvi model koji se od samog početka prodaje nudi (ovisno o verziji) s pogonom na sva 4 kotača.
U teoriji...
Uzmemo li u obzir da je nastao na platformi nissanovog Qashqaija (koji je, pak, razvijen na temeljima X-Traila), Koleos je "treći brat" obitelji koji je nekako najviše ostao po strani. Dali je njime Renault odlučio nadomjestiti ponudu koja je nestala odlaskom ne odveć uspješnog Scénica RX4 sa scene, ne znamo. Ipak, Koleos je došao, ali i ostao nekako ispod razine očekivane u ovom segmentu, ali i razine na koju smo navikli kod Renaulta. U ostalom, Qashqai je kudikamo ljepši, a Scénic Conquest (dostupan samo kao 4x2) neuporedivo bolji, opremljeniji i sl. Koleos kakav smo testirali pokretao je "uvijek gladni" benzinski 2,5-litreni 16V, a bio je opremljen nižim od dva ponuđena paketa opreme. Napomene radi, ovaj se model nudi još i s 2-litrenim dCi motorom snage od 150 ili 175 KS uz tri paketa opreme.
Ukusi doista jesu različiti, a nama se Koleos nije dopao. Njegov dizajn svojevrstan je derivat mnogih već viđenih rješenja, ne donosi gotovo ništa novog, a sve zajedno doima se kao automobil koji ne pripada nikome. Naime, dizajnerskih veza s ostatkom renaultove game praktički nema, a jedino što mu moramo priznati jest robusnost naglašena solidnom odignutošću od podloge (206 mm za benz. i 188 mm za dieselske izvedbe). Dakako, s pogonom samo na prednje kotače nismo se upuštali u neke off-road izlete. Napomene radi, Koleos se s benzinskim 2.5 16V nudi i kao 4x4, uz paket opreme Dynamique koji je 40.500 Kn (!) skuplji od testiranog 4x2 Exp.
U interijeru Koleosu moramo priznati prostranost i praktičnost. Na hrpu plastičnih površina oskudnog dojma pokušat ćemo zažmiriti, ali nam ostaje da navedemo kako ergonomija baš i nije na posebno visokoj razini, da je paket opreme Expression malo previše skroman, premda zadovoljava temeljne potrebe i tome slično... Zgodan detalj predstavljaju "američka" vrata prtljažnika napravljena u dva dijela. Inače, u rep Koleosa moguće je smjestiti od 450 do 1380 dm3 prtljage. Paket opreme Expression među zanimljivijim detaljima podrazumijeva prednja svjetla za maglu, 17-colne alu-naplatke, ručnu klimu, elektropodizače prozora i elektropokretače retrovizora, prednje i prednje bočne zračne jastuke te zračne zavjese i ABS.
U praksi...
Visoki automobili (mislimo prvenstveno na udaljenost od podloge) nekima se sviđaju jako, a nekima baš i ne. Mi bismo rekli da to ovisi o načinu i mjestu najčešće upotrebe vozila, tj. gdje ćete se s njime pretežno voziti. Ako svoj novi Koleos namjeravate pretežno voziti u gradu (a, što drugo s 4x2 pogonom?), visoka karoserija će vam pomoći tek da se dodatno naginjete u zavojima, posebno s obzirom da ovjes baš i nije "sportski" podešen. S druge strane, za utjehu stoji da iz ovakvih automobila imamo dobru preglednost što će, pored same veličine vozila, posebno mnogo značiti nižim osobama.
Uz 171 KS (pri 6000 o/min) te 226 Nm (pri 4400 o/min) ovaj se 1639 kg težak automobil može pohvaliti solidnom dinamičnošću. Dakako, riječ je ipak o relativno teškom i prvenstveno obiteljskom vozilu uz koje neke istaknutije performanse niti nebi pristajale. Zahvaljujući omjerima ručnog 6-stupanjskog mjenjača, masi i očito konzervativnom mappingu elektronike motora, Koleos 2.5 4x2 ubrzava s mjesta do 100 km/h za 9,1 s, a tijekom našeg testa "uhvatio" je najveću brzinu od 179 km/h, 6 km/h nižu od tvornički propisane vrijednosti.
Neuobičajeno velik obujam benzinskog motora, govorimo li o prosjeku klase kompaktnih jednovolumena na europskim tržištima (namjerno nismo rekli "kompaktnih Crossovera" jer je taj segment još uvijek u fazi nastajanja) daje dosta snage, ali zato nije odveć štedljiv. Vrijednosti potrošnje goriva koje navodi Renault govore o 12,8 l/100 km u gradu te 7,9 na otvorenoj cesti. Naši rezultati su, dakako, nešto viši te smo tako izmjerili 14,6 i 9,1 l/100 km, uz napomenu da Renault navodi kako je od "završetka rujna 2008." Koleos u svim izvedbama dobio novi sustav hlađenja čime mu je smanjena potrošnja goriva i emisija štetnih plinova. Testirani je primjerak pripadao toj obitelji.
Što nam, u stvari, nudi Koleos, a što nisu u stanju pružiti drugi konkurenti u segmentu? Koa prvo, tu je relativno velik benzinski motor, premda bismo se mi odlučili za dCi 175. Nadalje, tu je originalnost i posebnost dizajna kojim, sviđalo se to nekome ili ne, Koleos doista odskače od svih drugih automobila u segmentu. I na kraju, fer bi bilo reći da iako skromno opremljen, Koleos poput testiranog svakako nudi najosnovnije. Za sve zajedno, uz 171 KS snažan motor, potrebno je izdvojiti okruglih 195.000 Kn što, u konačnici, pred ovaj model Renault-Samsunga stavlja barem jednog konkurenta - Qashqai koji, pri tome, dolazi iz iste "štale".
Produkti Alijanse već su nam dobro poznati, no na našem je tržištu kudikamo manje priče bilo o ulozi proizvođača, u nas najpoznatijeg prema televizorima, na paletu automobila francuske marke Renault. Prvi proizvod nerazdvojno vezan uz novi naziv, Renault Samsung Motors, upravo je Koleos, koji se pod samsungovom markom prodaje kao QM5 (Quest Motoring 5, gdje brojka označava samsungove modele niže srednje klase). Skupivši sva znanja o pogonu na sva četiri kotača iz Nissana te uz odluku da će se novi model proizvoditi u Busanu u Koreji, Renault je na ženevskom salonu u ožujku 2008. predstavio model Koleos, svoj prvi Crossover i prvi model koji se od samog početka prodaje nudi (ovisno o verziji) s pogonom na sva 4 kotača.
U teoriji...
Uzmemo li u obzir da je nastao na platformi nissanovog Qashqaija (koji je, pak, razvijen na temeljima X-Traila), Koleos je "treći brat" obitelji koji je nekako najviše ostao po strani. Dali je njime Renault odlučio nadomjestiti ponudu koja je nestala odlaskom ne odveć uspješnog Scénica RX4 sa scene, ne znamo. Ipak, Koleos je došao, ali i ostao nekako ispod razine očekivane u ovom segmentu, ali i razine na koju smo navikli kod Renaulta. U ostalom, Qashqai je kudikamo ljepši, a Scénic Conquest (dostupan samo kao 4x2) neuporedivo bolji, opremljeniji i sl. Koleos kakav smo testirali pokretao je "uvijek gladni" benzinski 2,5-litreni 16V, a bio je opremljen nižim od dva ponuđena paketa opreme. Napomene radi, ovaj se model nudi još i s 2-litrenim dCi motorom snage od 150 ili 175 KS uz tri paketa opreme.
Ukusi doista jesu različiti, a nama se Koleos nije dopao. Njegov dizajn svojevrstan je derivat mnogih već viđenih rješenja, ne donosi gotovo ništa novog, a sve zajedno doima se kao automobil koji ne pripada nikome. Naime, dizajnerskih veza s ostatkom renaultove game praktički nema, a jedino što mu moramo priznati jest robusnost naglašena solidnom odignutošću od podloge (206 mm za benz. i 188 mm za dieselske izvedbe). Dakako, s pogonom samo na prednje kotače nismo se upuštali u neke off-road izlete. Napomene radi, Koleos se s benzinskim 2.5 16V nudi i kao 4x4, uz paket opreme Dynamique koji je 40.500 Kn (!) skuplji od testiranog 4x2 Exp.
U interijeru Koleosu moramo priznati prostranost i praktičnost. Na hrpu plastičnih površina oskudnog dojma pokušat ćemo zažmiriti, ali nam ostaje da navedemo kako ergonomija baš i nije na posebno visokoj razini, da je paket opreme Expression malo previše skroman, premda zadovoljava temeljne potrebe i tome slično... Zgodan detalj predstavljaju "američka" vrata prtljažnika napravljena u dva dijela. Inače, u rep Koleosa moguće je smjestiti od 450 do 1380 dm3 prtljage. Paket opreme Expression među zanimljivijim detaljima podrazumijeva prednja svjetla za maglu, 17-colne alu-naplatke, ručnu klimu, elektropodizače prozora i elektropokretače retrovizora, prednje i prednje bočne zračne jastuke te zračne zavjese i ABS.
U praksi...
Visoki automobili (mislimo prvenstveno na udaljenost od podloge) nekima se sviđaju jako, a nekima baš i ne. Mi bismo rekli da to ovisi o načinu i mjestu najčešće upotrebe vozila, tj. gdje ćete se s njime pretežno voziti. Ako svoj novi Koleos namjeravate pretežno voziti u gradu (a, što drugo s 4x2 pogonom?), visoka karoserija će vam pomoći tek da se dodatno naginjete u zavojima, posebno s obzirom da ovjes baš i nije "sportski" podešen. S druge strane, za utjehu stoji da iz ovakvih automobila imamo dobru preglednost što će, pored same veličine vozila, posebno mnogo značiti nižim osobama.
Uz 171 KS (pri 6000 o/min) te 226 Nm (pri 4400 o/min) ovaj se 1639 kg težak automobil može pohvaliti solidnom dinamičnošću. Dakako, riječ je ipak o relativno teškom i prvenstveno obiteljskom vozilu uz koje neke istaknutije performanse niti nebi pristajale. Zahvaljujući omjerima ručnog 6-stupanjskog mjenjača, masi i očito konzervativnom mappingu elektronike motora, Koleos 2.5 4x2 ubrzava s mjesta do 100 km/h za 9,1 s, a tijekom našeg testa "uhvatio" je najveću brzinu od 179 km/h, 6 km/h nižu od tvornički propisane vrijednosti.
Neuobičajeno velik obujam benzinskog motora, govorimo li o prosjeku klase kompaktnih jednovolumena na europskim tržištima (namjerno nismo rekli "kompaktnih Crossovera" jer je taj segment još uvijek u fazi nastajanja) daje dosta snage, ali zato nije odveć štedljiv. Vrijednosti potrošnje goriva koje navodi Renault govore o 12,8 l/100 km u gradu te 7,9 na otvorenoj cesti. Naši rezultati su, dakako, nešto viši te smo tako izmjerili 14,6 i 9,1 l/100 km, uz napomenu da Renault navodi kako je od "završetka rujna 2008." Koleos u svim izvedbama dobio novi sustav hlađenja čime mu je smanjena potrošnja goriva i emisija štetnih plinova. Testirani je primjerak pripadao toj obitelji.
Što nam, u stvari, nudi Koleos, a što nisu u stanju pružiti drugi konkurenti u segmentu? Koa prvo, tu je relativno velik benzinski motor, premda bismo se mi odlučili za dCi 175. Nadalje, tu je originalnost i posebnost dizajna kojim, sviđalo se to nekome ili ne, Koleos doista odskače od svih drugih automobila u segmentu. I na kraju, fer bi bilo reći da iako skromno opremljen, Koleos poput testiranog svakako nudi najosnovnije. Za sve zajedno, uz 171 KS snažan motor, potrebno je izdvojiti okruglih 195.000 Kn što, u konačnici, pred ovaj model Renault-Samsunga stavlja barem jednog konkurenta - Qashqai koji, pri tome, dolazi iz iste "štale".
Vanjski dizajn |
![]() ![]() |
Unutrašnji dizajn |
![]() ![]() |
Sigurnost |
![]() ![]() |
---|---|---|---|---|---|
Oprema |
![]() ![]() |
Ergonomija |
![]() ![]() |
Prostranost |
![]() ![]() |
Ovjes |
![]() ![]() |
Motor |
![]() ![]() |
Mjenjač |
![]() ![]() |
Performanse |
![]() ![]() |
Potrošnja goriva |
![]() ![]() |
Cijena |
![]() ![]() |
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva