Renault Espace 1.6 dCi Initiale Paris

28. rujna 2015.
Test - Renault Espace 1.6 dCi Initiale Paris
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Automobil budućnosti, danas

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
Espace 1.6 dCi Initiale Paris
OBUJAM
1,6 l
SNAGA
160 KS
BRZINA
200 km/h
NA CESTU
419.076 kn (54.942 Eur)
tehnički podaci »

Euro NCAP

ukupno
5 zvjezdica
sigurnost putnika
82 %
sigurnost djece
89 %
sigurnost pješaka
70 %
sigurnosni sustavi
80 %
crash test »
Zaključiti kako novi Espace posvuda prate pogledi, bio bi doista pravi understatement. Ovaj je automobil, uvjerljivo, daleko najatraktivniji veliki jednovolumen ikada, no koji nudi i kudikamo više od lijepog izgleda. S vrhunskim paketom opreme i snažnijim dieselskim motorom u ponudi, novi je Espace pristigao i na naš test
7355
Nećemo otkriti nešto posebno novo zaključimo li kako je upravo Renault s modelom Espace uveo jednovolumene u moderno doba. Upravo stoga, nakon 31 godine i četiri generacije, pred ovim je francuskim proizvođačem bio itekako velik izazov - kada Renault priprema novi jednovolumenski automobil sve su oči uprte u njega, a olovke kritičara itekako dobro zašiljene!

Ipak, novi Renault Espace ne samo da je ispunio sva očekivanja već je dobar dio njih i nadišao. Svojim atraktivnim futurističkim izgledom, prostranošću, praktičnošću i bogatom opremom, ovaj model ponovno postaje ultimativnim obiteljskim izborom u svom segmentu. Žao nam je svih konkurenata, no Renault je još jednom okrenuo novu stranicu megauspješne povijesti svojih jednovolumena i sigurno zasjeo na nedodirljiv vrh.

7355
Na našem je tržištu, u ponudi zastupnika Renault Nissan Hrvatska, novi Espace dostupan u ukupno šest verzija. Riječ je o velikom obiteljskom jednovolumenu koji je serijski opremljen s 5 sjedala (treći red sjedala dostupan je uz doplatu, sa svim razinama opreme), a ponudu zaokružuju paketi opreme Life, Zen te Initiale Paris. Pogonska stroja u ponudi su tri: benzinski motor je 1.6 TCe snage od 200 KS, a dieselski Energy dCi 1.6 u izvedbama sa 130 i 160 KS. Automatski mjenjač s dvije spojke, EDC, ugrađuje se u sve izvedbe (TCe - 7, dCi - 6 st.) osim sa 130 KS snažnim dieselom koji je opremljen ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Sve izvedbe Espacea opremljene su sustavom Start & Stop.

Cijene novog Renaulta Espace na hrvatskom se tržištu kreću u rasponu između 317.900 i 369.900 kn.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


7355
Premda je peta generacija Espacea otišla u radikalno drukčijem dizajnerskom smjeru, u odnosu na ranije izvedbe, glavne osobine ovog automobila - prostranost i praktičnost, nisu se mijenjale. U Renaultu tvrde da je estetski zaokret u smjeru izgleda crossovera stvar trendova, a bilo to doista tako ili ne, ne preostaje nam nego li zaključiti kako ovaj automobil izgleda odlično, iz kojeg ga god kuta gledali. Naime, upravo je takvim estetskim pristupom izbjegnut "kutijast" dojam koji neminovno prati sve velike automobile ovog segmenta.

Izgledom vrlo moderan i pomalo futuristički (neki su rekli da izgleda kao "svemirski brod na kotačima") novi se Renault Espace dobro uklapa u svijet modernih automobila i ne djeluje poput nedovoljno razrađenog koncepta, unatoč svoj avangardnosti. A, jednako estetski uspjela je i njegova unutrašnjost koja odiše luksuzom, posebice uz najbogatiji paket opreme Initiale Paris.

Prostranost je snažan adut novog Renaulta EspaceProstranost je snažan adut novog Renaulta Espace
Interijer odiše i prostranošću, a sjedala su udobna i pružaju dovoljno potpore tijelu. Dakako, tu je potpuna elektrifikacija prednjih sjedala kao i grijači dvaju bočnih otraga. Nadalje, premda bi to bilo za očekivati, činjenica da se u drugom redu nalaze tri zasebna sjedala ne umanjuje prostranost Espacea. Dvije odrasle osobe i velika dječja sjedalica bez problema će se smjestiti otraga, uz očekivan višak prostora za koljena.

- U zasebnoj galeriji pogledajte načine konfiguriranja instrument ploče i neke od dostupnih opcija na središnjem zaslonu infotainment sustava -

Posebna priča je treći red koji se sastoji od dva sklopiva sjedala. Ona su, dakako, tu samo za nuždu jer sa sedam osoba Espace više ne nudi adekvatan prtljažnik. Ne odveć jednostavan ulazak na 6. i 7. sjedalo te ograničen prostor za koljena učinit će treći red mjestom rezerviranim samo za prijeku potrebu. Zanimljivo je da i s rasklopljenim trećim redom sjedala, novi Espace nudi 247 dm3 prtljažnog prostora što je solidno za gradske potrebe. A, od vratiju prtljažnika, do naslona prednjih sjedala u ovaj će te jednovolumen moći smjestiti čak 2035 dm3 svega što vam padne na pamet.

Konačno, recimo i kako je ergonomija vozačkog okruženja vrlo dobra, a preglednost iz vozila neočekivana za automobil ovih dimenzija. Jedino je, posebice zbog relativno niskih prozora, preglednost prema otraga dosta ograničena kada su podignuti nasloni za glavu sjedala u 2. redu. No, unatoč dobroj preglednosti, prednji senzori te stražnja kamera dobrodošli su detalji opreme za pomoć pri parkiranju, posebno u skučenom okruženju grada.

Komentar opreme


7355
Najbogatiji paket opreme dostupan uz novu generaciju modela Espace doista nudi toliko da se pitamo što je još moguće ugraditi u jedan obiteljski automobil. Počevši od visoke razine sigurnosti, tu je i pregršt komforne opreme, od kožom presvučenog interijera, do 3-zonskog klima uređaja, infotainment sustava s mnoštvom opcija, Bose audio sustava, Full-LED prednjih svjetala (serijski već od početnog paketa opreme!) i tome sl. A, kako je već i uobičajeno, testirani je automobil imao i solidan popis dodatne opreme.

Napomenuti treba i kako je novi Espace ponosni vlasnik svih pet Euro NCAP zvjezdica, uz visokih 89 posto osvojenih bodova u testu zaštite djece. Tome pripomažu prednji i prednji bočni zračni jastuci te zračne zavjese koje se protežu sve do stražnjeg dijela vozila, štiteći time i putnike na 3. redu sjedala. Nadalje, tu je i cijeli niz sustava potpore vozaču uz sustav prepoznavanja prometnih znakova s upozorenjem za prekoračenje brzine. Neobično je da ovaj sustav i kada ga isključimo, nastavlja ispuštati zvučni signal upozorenja. Tu je i automatsko zaključavanje vratiju koje djeluje kada se udaljite od vozila s ključ-karticom, no primijetili smo da je isto možda malo i previše osjetljivo jer se vozilo zaključa čim ga pokušate obići.

Motor i prijenos


7355
Nova instanca u priči o renaultovim motorima obitelji Energy je i ovom prilikom testirani 1.6 dCi koji je nakon izvedbe sa 130 dobio, ovom prilikom testiranu, snage od 160 KS. To je ostvareno prvenstveno ugradnjom dodatnog turbopunjača pa se tako ovaj Common Rail odlikuje najvećom snagom od 118 kW pri 4000 o/min te najvećim okretnim momentom od 380 Nm dostupnim od niskih 1750 o/min.

Mnogi će reći kako su motori u današnjim automobilima doista dobri, a to bez sumnje vrijedi i za ovaj moderni pogonski stroj. Ipak, unatoč povećanoj snazi, nekako nam izgleda da 1,6-litreni diesel ne predstavlja pravu mjeru za ovako velik i 1848 kg težak jednovolumen. Uz njega, u ponudi modela Espace nalaze se još i 130 KS snažna izvedba istog pogonskog stroja te 200 KS snažni benzinski 1.6 TCe koji, pak, raspolaže s tek 260 Nm.

Testirani bi Espace 1.6 dCi, pogotovo uz izvedbu Initiale Paris, doista trebao imati nešto uvjerljiviji motor, no Renaultu je očito bilo bitno da u ukupnosti ponude zadrži emisije CO2 na najmanjoj mogućoj mjeri. Tako se u vrhunskom Espaceu trebamo zadovoljiti s navedenim, premda bi npr. 3-litreni i 231 KS snažni dCi V6 iz Pathfindera bio itekako bolji izbor za near-premium jednovolumen poput ovog. Rezultat svega su ne odveć uvjerljiva ubrzanja (proizvođač propisuje 9,9 s do 100 km/h, a mi smo izmjerili 10,3 s) i međuubrzanja, dok je najveća brzina tijekom ovog testa dosegla solidnih 200 km/h.

7355
Dakako, (pre)mali motor u velikoj karoseriji u pravilu donosi i nešto višu potrošnju goriva. Koliko su rezultati našeg testa dobri ili ne, prosudit će budući kupac Espacea. No, mi smo mišljenja da je 9,5 l/100 km u gradskoj vožnji te 7,9 na otvorenoj cesti sasvim dobar rezultat za automobil ovih dimenzija, mase, ali i cijene. Ipak, vrijednosti koje propisuje Renault, druga su priča (5,0 / 4,4).

Mjenjač, 6-stupanjski automatski EDC s dvije spojke, također nam je već otprije poznat. Riječ je o prijenosu koji se odlikuje solidno brzim izmjenama stupnjeva u automatskom i ručnom načinu rada te minimalnim trzajima kojima su te izmjene popraćene. Pored potpuno automatskog, dostupan je i ručni način izmjene stupnjeva. Ipak, vrijeme nakon kojeg se mjenjač sam vrati natrag u automatski način rada toliko je kratko da nam ručni mod ostaje tek kao pomoć pri, npr. prebacivanju u niži stupanj prilikom pretjecanja.

Ovdje treba napomenuti i kako je otpor što ga pruža ručica mjenjača vrlo mali te je moguće, dok tipkate po središnjem zaslonu, rukom nenamjerno prebaciti mjenjač u neki drugi položaj. No, ukupno uzevši, mišljenja smo da je ovaj mjenjač dobro prilagođen umjerenom stilu vožnje kakav i očekujemo od jednog velikog obiteljskog automobila.

Za upravljačem


7355
Priča o doživljajima iz vožnje Renaulta Espace 1.6 dCi Initiale Paris "vrti" se oko iskustava sa sustavom Multi Sense koji je odgovoran za podešavanje brojnih postavki rada vozila. Tako je Espace moguće podesiti kao udoban i štedljiviji obiteljski automobil ili pak kao dinamičniji, ovisno o osobnim preferencijama. Sustav Multi Sense nudi četiri pretprogramirana načina rada (Eco, Comfort, Neutral i Sport) te potpuno prilagodivi Perso. Stoga je moguće i individualno odabrati željene postavke rada motora (brzina odziva), EDC mjenjača, otpora progresivnog električnog servoojačivača upravljača, sustava 4Control te postavki aktivnog nadzora nad radom amortizera.

U praksi će se Multi Sense najčešće naći u jednom te istom načinu rada, a s obzirom na ukus vozača. Neobično je tek što se sustav, pri svakom ponovnom pokretanju motora, vraća na postavku Neutral pa ga je, ukoliko su vam želje drukčije, svaki puta potrebno nanovo podesiti kroz izbornike na središnjem zaslonu.

7355
Iskustva s renaultovim sustavom upravljanja na sva četiri kotača, prvi smo puta imali još na Laguni Coupé Active Drive u kojoj je ovakav ovjes doista pokazao svoje najbolje osobine. U testiranom Espaceu najuočljiviji učinak sustava 4Control je činjenica da se pri brzim prolazima kroz zavoje, pogotovo na skliskoj podlozi, javlja paralelno proklizavanje, tj. ujednačeno s obzirom na prednju i stražnju osovinu. To, dakle, ne znači da je proklizavanje u potpunosti izbjegnuto (premda će sve ekstremnije situacije brzo i učinkovito riješiti serijski ESP), već da je znatno "pitomije" i lakše za kontrolirati i/ili za poduzeti protumjere. Druga prednost sustava 4Control očituje se u nešto manjem krugu okretanja (11,6 naprema 12,4 m za 2WS izvedbu) što može biti itekako korisno za automobil dužine od raskošnih 4857 mm.

Ukupno uzevši, bez obzira za koju se opciju podešenja sustava Multi Sense odlučimo, Espace Initiale Paris je vrlo udoban automobil s tek nešto naglašenijim naginjanjem karoserije koji je, posebno zahvaljujući izvrsnim sjedalima, idealan za duga putovanja gdje. Pri tome, pored udobnosti, značajnu ulogu igraju i dobra zvučna izolacija te solidan audio-sustav. Praktičnosti će doprinijeti i mogućnost postavljanja dječje sjedalice (Isofix) na sva tri stražnja sjedala.

I na kraju...


Iza nas je test još jedne vrhunske izvedbe. Espace Initiale Paris je doista toliko luksuzan da je možda i teško zamisliti višu razinu opremljenosti, čak i na nekom kudikamo skupljem automobilu. Udoban i ne pretjerano rastrošan, ovaj prostrani jednovolumen svojim će izgledom očarati sve, a praktičnošću ponuditi upravo ono što treba obiteljima. Konačno, uz navedenu se cijenu na tržištima danas teško može naći kompletnije opremljen ili obiteljima bolje prilagođen automobil. Tako Espace 1.6 dCi Initiale Paris doista kuca na vrata premium segmenta.

---

Nakon najvećeg, pogledajte i test najmanjeg Renaulta: Twingo TCe 90 Dynamique
GALERIJA: Renault Espace 1.6 dCi Initiale Paris
Nova instanca u priči o renaultovim motorima obitelji Energy je i ovom prilikom testirani 1.6 dCi koji je nakon izvedbe sa 130 dobio, ovom prilikom testiranu, snage od 160 KS
Unatoč povećanoj snazi, 1,6-litreni diesel ne predstavlja pravu mjeru za ovako velik i 1848 kg težak jednovolumen. Pravo bi rješenje bio nissanov V6...
Ovaj se Common Rail odlikuje najvećom snagom od 118 kW pri 4000 o/min te najvećim okretnim momentom od 380 Nm dostupnim od niskih 1750 o/min
Moderan, no ne pretjerno futuristički, interijer novog Espacea pruža dobru preglednost i ergonomiju. Ispred očiju vozača nalazi se sklopivi Head-up zaslon. Niti grijača prednjeg stakla stvaraju neobičan moire kad vam po mraku ususret dolaze vozila
Bogatim interijerom, pored velikog središnjeg zaslona dominira i digitalna instrument-ploča. Dostupna je u nekoliko dizajna i boja osvjetljenja, ovisno o odabranoj boji ambijentalnog svjetla ili načinu rada sustava Multi Sense
Pored automatskog rada mjenjača EDC, dostupan je i ručni način izmjene stupnjeva. Ipak, vrijeme nakon kojeg se mjenjač sam vrati natrag u automatski način vrlo je kratko. Nedostaje mu funkcija Auto Hold
6-stupanjski automatski EDC mjenjač s dvije spojke se odlikuje solidno brzim izmjenama stupnjeva u automatskom i ručnom načinu rada te minimalnim trzajima kojima su te izmjene popraćene
Podešavanje boje ambijentalnog osvjetljenja tek je jedna od
Audio sustav Bose Surround Sound System s 12 zvučnika i funkcijom Active Noise Control serijski je dio paketa Initiale Paris. Odlikuje se solidnim zvukom, a tu su i dva USB priključka te utor za SD karticu
Oznake Initiale Paris diskretno su raspoređene po interijeru koji doista ostavlja utisak luksuza i elegancije. Podešavanje glasnoće audio uređaja moguće je isključivo tipkama uz upravljač što je pomalo nepraktično
Panoramski krovni otvor (dodatna oprema) proteže se do iznad drugog reda sjedala i po noći pruža prekrasan pogled na zvijezde. Prednju je polovinu moguće otvoriti
U obiteljskom automobilu nikad ne može biti previše praktičnih pretinaca. Stoga je u novom Espaceu iskorišten doslovno svaki raspoloživi kutak. Tu je i prekidač za električno otvaranje/zatvaranje vratiju prtljažnika
Sva četiri prozora imaju električno podešavanje, a stražnji bočni su opremljeni i ručno pomičnim sjenilom. Vanjski se retrovizori automatski sklapaju pri zaključavanju vozila
Premda je pojam
Najbogatiji paket opreme dostupan uz Espace doista nudi toliko da se pitamo što je još moguće ugraditi u jedan obiteljski automobil. Počevši od visoke razine sigurnosti, do vrhunskog komfora, praktički sve zamislivo je tu
Prednja su sjedala udobna i nude zadovoljavajuću potporu tijelu. U testiranoj izvedbi, oba su bila električno podesiva i opremljena sklopivim produžetkom sjedalnog dijela
Dvije odrasle osobe i velika dječja sjedalica bez problema će se smjestiti otraga, uz očekivan višak prostora za koljena, a činjenica da se u drugom redu nalaze tri zasebna sjedala ne umanjuje prostranost Espacea
Dodatni otvori ventilacije nalaze se na bočnim stranicama unutrašnjosti ispred sjedala u drugom te onih u trećem redu
Podešavanje treće zone automatskog klima uređaja moguće je i isključiti, odn.
Luksuz najvišeg paketa opreme očituje se u brojnim detaljima. Zahvaljujući njima, ali i svojoj vanjštini, najekskluzivniji se Espace doista približio premium segmentu
Ne odveć jednostavan ulazak na 6. i 7. sjedalo te ograničen prostor za koljena učinit će treći red mjestom rezerviranim samo za prijeku potrebu. Ova se sjedala sklapaju u potpuno ravnu podnicu prtljažnika
Od vratiju prtljažnika, do naslona prednjih sjedala u ovaj će te jednovolumen moći smjestiti čak 2035 dm3 prtljage. Čak i s rasklopljenim 3. redom sjedala ostaje nam 247 dm3
Sklapanje sjedala u trećem i drugom redu moguće je pritiskom na prekidač smješten u stražnjem lijevom dijelu prtljažnika. Za ponovno podizanje sjedala potrebno je ipak nešto snage...
Uz testirani automobil, serijski su dio opreme predstavljali i 19-colni lijevani naplaci. Ipak, gume Dunlop Sport Maxx RT nisu se pokazale najboljima po kiši
Novi je Espace ponosni vlasnik svih pet Euro NCAP zvjezdica, uz visokih 89 posto osvojenih bodova u testu zaštite djece. Zračne zavjese štite sva tri reda sjedala
Head-up zaslon je, uz aktivni tempomat, dio dodatnog paketa Techno. Pokazuje aktualno ograničenje brzine, brzinu postavljenu na tempomatu (zelena oznaka lijevo dolje), odabranu udaljenost od vozila ispred na akt. tempomatu (zelene vodoravne linije - 3 razine), brzinu kretanja te osnovne podatke navigacije
Potpuno digitalna ploča s instrumentima dostupna je u četiri dizajna i boji ovisno o odabranom ambijentalnom osvjetljenju ili postavkama sustava Multi Sense
Oznaka Perso (desno dolje) govori nam koji je od raspoloživih načina rada sustava Multi Sense odabran (pretprogramirani Eco, Comfort, Neutral i Sport te prilagodivi Perso)
Aktivni će tempomat vozilo usporiti, no ne i u potpunosti zaustaviti. Tu u
Na poziciji desno gore (gdje se nalazi pješćani sat) prikazuju se, između ostalog, informacije audio-sustava i/ili telefona. Ipak, ponuđeni je prostor preuzak tako da tekst većine imena pjesama neće stati, jednako kao niti cijeli telefonski brojevi
Prikaz fotografija i videa također je moguć na središnjem zaslonu sustava R-Link 2, raskošne dijagonale od 8,7 inča (22,1 cm). Ovaj zaslon, zajedno s prekidačima klimatizacije sada je standard u luksuznije opremljenim modelima Renaulta
Audio sustav je ovdje prikazan na cijelom zaslonu. Pritiskom na tipku Home zaslon se vraća na default, s donjom polovinom za audio i gornjom za navigaciju. Pretinac ispod, nažalost, nije moguće zatvoriti niti kada uključite USB stick daleko manji od ovdje prikazanog
Uz odabir načina rada Sport aktivira se i sintetički zvuk motora koji, iz nekog razloga, nije moguće isključiti. Ako se toga ipak želite riješiti, potrebno je podesiti mod Perso u
Pod sustave potpore vozaču spada i sustav prepoznavanja prometnih znakova. Njega je je moguće isključiti, tako da ne prikazuje važeće ograničenje, no signalni zvuk ostaje prisutan, često se javljajući, posebno u gradu
Osobne postavke mogu biti pohranjene u posebnim profilima. Pod opcijom Display moguće je podešavati razne osobine sva tri zaslona: ploče s instrumentima, središnjeg zaslon te Head-upa. Ipak, mi preferiramo obični (i najučinkovitiji) kotačić za podešavanje razine osvjetljenja instrumenata
Električno podešavanje sjedala ima i svog
Navigacijska karta sustava TomTom je, zahvaljujući velikom središnjem zaslonu, doista pregledna. Ipak, prilikom našeg testiranja, u Zagrebu se ovaj sustav malo
Stražnja kamera za pomoć pri parkiranju ima statičke i dinamičke vodilice, a kada ste u ovom izborniku za podešavanje, može ostati stalno uključena i tijekom vožnje (npr. da vidite slijedi li vas kakav stariji Espace :-))

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing