Novi porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu
3. lipnja 2009.
32
0

Putovanje kroz vrijeme
Malo je proizvođača automobila koji se mogu pohvaliti ovako uspješnom i doista prebogatom prošlošću. Od prvog modela 356 iz 1948, pa sve do moderne i svemoćne Carrere GT, ime Porsche je sinonim automobila kakav smo oduvijek sanjali. Novi nam muzej tako otvara pogled na jednu od najatraktivnijih stranica automobilske povijesti
Jedan od najspektakularnijih građevinskih projekata njemačke autoindustrije dovršen je u prosincu prošle godine. Riječ je o novoj zgradi muzeja tvrtke Porsche AG, smještenoj u Stuttgart-Zuffenhausenu, na mjestu gdje se stvarala bogata i slavna tradicija ove tvrtke. Novi muzej, otvoren posjetiteljima iz cijelog svijeta, predstavlja uzbuđujuć svijet razvoja porscheovih automobila, ali i ideja te inovativnih tehničkih rješenja nastalih tijekom dugog niza godina.
Novi Porscheov muzej nudi pogled na više od 80 modela automobila na izložbenoj površini od 5.600 kvadratnih metara. Dakako, prikazano je praktički sve što bismo mogli povezati uz ovo ime: od Lohner-Porschea iz 1900. koji je bio prvi hibridni automobil, do posljednje generacije modela 911. Sam muzej djelo je bečkog arhitektonskog ureda Delugan Meissl i stajao je oko 100 milijuna Eura. Zgrada ostavlja dojam kao da lebdi u zraku, zahvaljujući trima betonskim nosačima "V" oblika. Duga je 140, a široka 70 metara i pored muzejskog prostora s nešto više od 400 eksponata, udomila je porscheov arhiv te razne druge sadržaje, poput konferencijskih dvorana, restorana i sl.
Legende koje žive i izvan muzeja
Kažu da porscheovi automobili ne stare već da s vremenom postaju klasici. Uostalom, malo je vjerojatno da bi ovo ime postalo toliko slavno da u navedenome nema itekako mnogo istine. Navedenu tvrdnju potkrepljuje i činjenica da velik dio izložaka redovito nastupa na utrkama povijesnih automobila što je samo jedan dokaz izrečenog. Primjera radi, jedan muzejski 550 A Spyder ove je godine nastupio u utrci Mille Miglia, a 356 Carrera Abarth GTL očekuje sudjelovanje na australskom natjecanju Classic Adelaide, u studenom.
Natjecateljska će povijest Porschea mnogima biti i uzbudljivija od one "cestovne". Dakako, nekoliko je odjela novog muzeja u Stuttgart-Zuffenhausenu posvećeno utrkama. Možda i najatraktivnija svakako je sekcija Targa Florio posvećena legendarnoj cestovnoj utrci koja se održavala u planinama Sicilije, pokraj Palerma. Neki od najuspješnijih automobila te utrke bili su Porsche 760 RS 60 Spyder iz 1960. i 718 W-RS Spyder iz 1962, oba izložena u ovoj sekciji muzeja. Također, ne smijemo zaboraviti ni porscheove uspjehe ostvarene na utrkama izdržljivosti. Odjel posvećen modelu 917 tek je jedan koji dotiče temu legendarnih uspjeha. Model 917 ostvario je prve porscheove pobjede u ukupnom poretku na utrci 24 sata Le Mansa, 1970. i 1971. godine. Automobil je u svom najrazvijenijem obliku dostizao brzinu od 389 km/h.
Što se nalazi ispod laganog lima?
Ono što je vidljivo na bilo kojem automobilu izvana donosi itekako bogatu i zanimljivu priču iznutra. Stoga je u središnjem dijelu izložbenog prostora smješten odjel nazvan Kako se stvara Porsche? Radi se o sekciji muzeja koja posjetitelje upoznaje s istraživačkim i razvojnim centrom Porschea u Weissachu kao i detaljima proizvodnje u Zuffenhausenu. Cijela ova priča potkrijepljena je presjecima automobila i opisom načina na koji su konstruirani, napravljeni te prilagođeni kupcu. U "pomoć" presjecima automobila, u odjelu posvećenom nastanku porscheovih modela priskaču i filmovi koji prikazuju pojedine razvojne i proizvodne faze.
Vjerojatno ne postoji niti jedan drugi sportski automobil na svijetu koji se može pohvaliti tako dugom tradicijom postojanja i razvoja kao što je to Porsche 911. Od 1964. kada je predstavljena prva izvedba pa do današnjih dana, ova je legenda automobilizma evoluirala drastično. Ipak, 911 je kroz sva svoja desetljeća zadržao osnovne konture koje poznajemo još s volkswagenove Bube, automobila za čiji je nastanak najzaslužniji upravo Ferdinand Porsche. Ideja da se pri stvaranju sportskog automobila treba "ukloniti" sve osim najnužnijeg demonstrirana je zahvaljujući širokoj paleti sportskih automobila među kojima je 911 tek predvodnik. Pogled na Porsche 550 ili 904 samo potvrđuje tu ideju.
I na kraju...
Pored samih automobila, porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu nudi i brojne druge sadržaje. Tako je na dva kilometra polica u ovoj zgradi smješten i arhiv Porschea koji sadrži svu dokumentaciju stvaranu kroz dugu i bogatu povijest automobila koji su ponijeli ovo ime, ali i onih u čijem je razvoju tek djelomično sudjelovao veliki inženjer. A, kako bi se izloženi sportski automobili održali u besprijekornom stanju potrebnom za sudjelovanje na utrkama povijesnih modela, u okviru muzeja nalazi se i radionica zadužena za popravak i održavanje eksponata. Radionica je opremljena doista svim zamislivim alatima koji omogućavaju održavanje čak i najkompleksnijih sustava, kao što je npr. 12-cilindrični turbo motor iz trkaćeg modela 917. Posebni strojevi uvijek su spremni ukoliko se ukaže potreba za repliciranjem pojedinih dijelova.
Porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu nalazi se na adresi Porscheplatz, D-70435 Stuttgart. Radno vrijeme muzeja je od utorka do nedjelje, od 09 do 18h, a cijena ulaznice za odrasle osobe iznosi 8 Eura.
Službene stranice muzeja nalaze se na ovoj adresi, a preporučamo i (barem virtualni) posjet porscheovom muzeju u Gmündu ovdje.
Novi Porscheov muzej nudi pogled na više od 80 modela automobila na izložbenoj površini od 5.600 kvadratnih metara. Dakako, prikazano je praktički sve što bismo mogli povezati uz ovo ime: od Lohner-Porschea iz 1900. koji je bio prvi hibridni automobil, do posljednje generacije modela 911. Sam muzej djelo je bečkog arhitektonskog ureda Delugan Meissl i stajao je oko 100 milijuna Eura. Zgrada ostavlja dojam kao da lebdi u zraku, zahvaljujući trima betonskim nosačima "V" oblika. Duga je 140, a široka 70 metara i pored muzejskog prostora s nešto više od 400 eksponata, udomila je porscheov arhiv te razne druge sadržaje, poput konferencijskih dvorana, restorana i sl.
Legende koje žive i izvan muzeja
Kažu da porscheovi automobili ne stare već da s vremenom postaju klasici. Uostalom, malo je vjerojatno da bi ovo ime postalo toliko slavno da u navedenome nema itekako mnogo istine. Navedenu tvrdnju potkrepljuje i činjenica da velik dio izložaka redovito nastupa na utrkama povijesnih automobila što je samo jedan dokaz izrečenog. Primjera radi, jedan muzejski 550 A Spyder ove je godine nastupio u utrci Mille Miglia, a 356 Carrera Abarth GTL očekuje sudjelovanje na australskom natjecanju Classic Adelaide, u studenom.
Natjecateljska će povijest Porschea mnogima biti i uzbudljivija od one "cestovne". Dakako, nekoliko je odjela novog muzeja u Stuttgart-Zuffenhausenu posvećeno utrkama. Možda i najatraktivnija svakako je sekcija Targa Florio posvećena legendarnoj cestovnoj utrci koja se održavala u planinama Sicilije, pokraj Palerma. Neki od najuspješnijih automobila te utrke bili su Porsche 760 RS 60 Spyder iz 1960. i 718 W-RS Spyder iz 1962, oba izložena u ovoj sekciji muzeja. Također, ne smijemo zaboraviti ni porscheove uspjehe ostvarene na utrkama izdržljivosti. Odjel posvećen modelu 917 tek je jedan koji dotiče temu legendarnih uspjeha. Model 917 ostvario je prve porscheove pobjede u ukupnom poretku na utrci 24 sata Le Mansa, 1970. i 1971. godine. Automobil je u svom najrazvijenijem obliku dostizao brzinu od 389 km/h.
Što se nalazi ispod laganog lima?
Ono što je vidljivo na bilo kojem automobilu izvana donosi itekako bogatu i zanimljivu priču iznutra. Stoga je u središnjem dijelu izložbenog prostora smješten odjel nazvan Kako se stvara Porsche? Radi se o sekciji muzeja koja posjetitelje upoznaje s istraživačkim i razvojnim centrom Porschea u Weissachu kao i detaljima proizvodnje u Zuffenhausenu. Cijela ova priča potkrijepljena je presjecima automobila i opisom načina na koji su konstruirani, napravljeni te prilagođeni kupcu. U "pomoć" presjecima automobila, u odjelu posvećenom nastanku porscheovih modela priskaču i filmovi koji prikazuju pojedine razvojne i proizvodne faze.
Vjerojatno ne postoji niti jedan drugi sportski automobil na svijetu koji se može pohvaliti tako dugom tradicijom postojanja i razvoja kao što je to Porsche 911. Od 1964. kada je predstavljena prva izvedba pa do današnjih dana, ova je legenda automobilizma evoluirala drastično. Ipak, 911 je kroz sva svoja desetljeća zadržao osnovne konture koje poznajemo još s volkswagenove Bube, automobila za čiji je nastanak najzaslužniji upravo Ferdinand Porsche. Ideja da se pri stvaranju sportskog automobila treba "ukloniti" sve osim najnužnijeg demonstrirana je zahvaljujući širokoj paleti sportskih automobila među kojima je 911 tek predvodnik. Pogled na Porsche 550 ili 904 samo potvrđuje tu ideju.
I na kraju...
Pored samih automobila, porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu nudi i brojne druge sadržaje. Tako je na dva kilometra polica u ovoj zgradi smješten i arhiv Porschea koji sadrži svu dokumentaciju stvaranu kroz dugu i bogatu povijest automobila koji su ponijeli ovo ime, ali i onih u čijem je razvoju tek djelomično sudjelovao veliki inženjer. A, kako bi se izloženi sportski automobili održali u besprijekornom stanju potrebnom za sudjelovanje na utrkama povijesnih modela, u okviru muzeja nalazi se i radionica zadužena za popravak i održavanje eksponata. Radionica je opremljena doista svim zamislivim alatima koji omogućavaju održavanje čak i najkompleksnijih sustava, kao što je npr. 12-cilindrični turbo motor iz trkaćeg modela 917. Posebni strojevi uvijek su spremni ukoliko se ukaže potreba za repliciranjem pojedinih dijelova.
Porscheov muzej u Stuttgart-Zuffenhausenu nalazi se na adresi Porscheplatz, D-70435 Stuttgart. Radno vrijeme muzeja je od utorka do nedjelje, od 09 do 18h, a cijena ulaznice za odrasle osobe iznosi 8 Eura.
Službene stranice muzeja nalaze se na ovoj adresi, a preporučamo i (barem virtualni) posjet porscheovom muzeju u Gmündu ovdje.
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva