Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna

3. veljače 2015.
Test - Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Ljepša i bogatija generacija

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna
OBUJAM
1,6 l
SNAGA
131 KS
BRZINA
181 km/h
NA CESTU
302.750 Kn (39.399 Eur)
tehnički podaci »

Euro NCAP

ukupno
5 zvjezdica
sigurnost putnika
86 %
sigurnost djece
83 %
sigurnost pješaka
75 %
sigurnosni sustavi
75 %
crash test »
S novim, atraktivnim izgledom i vrhunskom opremom, nissanov obiteljski SUV krenuo je u osvajanje tržišta. Testirali smo najbogatije opremljenu izvedbu s pogonom na sva četiri kotača i, za sada, jedinim dostupnim motorom
6487
Treća generacija nissanovog X-Traila svoju je premijeru imala 2013. na frankfurtskom salonu. I, već na prvi pogled, postalo je jasno kako se radi o posve novoj, vrlo atraktivnoj dizajnerskoj filozofiji koju prati provjerena i cijenjena tehnika. Nastao na CMF platformi alijanse Renault-Nissan, koju dijeli s Qashqaijem i novim Espaceom, X-Trail je 17 mm dulji, ima 76 mm veći međuosovinski razmak, 30 mm je širi i 5 mm niži od prethodnika.

Također, novi je model u prosjeku 90 kg lakši od prethodne generacije, prvenstveno zahvaljujući obilnijem korištenju čelika vrlo visoke čvrstoće, ali i umjetnim materijalima (plastična vrata prtljažnika, tanja plastika na branicima i sl.). Možemo tako zaključiti da se sada radi o automobilu novog, modernog i atraktivnog imidža koji nudi vrhunsku opremljenost i najvišu razinu sigurnosti.

Na domaćem tržištu, zastupnik Renault Nissan Hrvatska nudi jednostavno osmišljenu ponudu novog X-Traila koja obuhvaća sedam izvedbi. Bitno je napomenuti da sve izvedbe (kao što je trenutno na svim europskim tržištima) pokreće 1,6-litreni dieselski motor iz renaultove obitelji Energy. Paketa opreme su tri: Visia, Acenta i Tekna, a tek dvije izvedbe dostupne su s pogonom na sva četiri kotača. Konačno, tu su ručni ili CVT mjenjači (X-Tronic).

Cijene Nissana X-Trail kreću od 208.325 Kn koliko je potrebno izdvojiti za model 1.6 dCi Visia (4x2), početni 4x4 (paket opreme Acenta) stoji 256.075 Kn, dok je ovom prilikom testirana izvedba ujedno i najskuplja te stoji 297.750 Kn do registracije.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Estetika, vjerojatno, predstavlja najznačajniju novost treće generacije nissanovog X-Traila. I dok su se prethodne dvije (izgledom gotovo identične), odlikovale kutijastim i ne odveć privlačnim izgledom, sada je pred nama automobil modernih i lijepih linija koji naglašava kako je spreman za sve izazove.

6487
Uostalom, ovo je segment koji predstavlja možda i najbolju mjeru za potrebe obitelji, uz veliku prostranost i dodatnu sigurnost pogona na sva četiri kotača.

U interijeru je moderan dizajn zamijenio također ne odveć privlačnu estetiku prethodnika, no ipak je već na prvi pogled vidljivo kako se radi o tipičnom "Japancu" kod kojeg izbor materijala, njihove završne obrade i općenito dojam luksuza nikada ne igraju posebno značajnu ulogu. No, "utopljeni" u sivilu interijera ipak možemo uživati u vrhunskoj opremi i naglašenoj udobnosti koju pruža Nissan X-Trail. Također, potrebno je naglasiti prostranost i praktičnost ove unutrašnjosti, uz mnogo mjesta za koljena otraga, prema dužini i nagibu podesiva stražnja sjedala te prtljažnik koji zaprima raskošnih i obiteljima itekako potrebnih 550 (/1520) dm3. U izvedbi bez trećeg reda sjedala, kakvu smo testirali, prtljažnik je opremljen i dvodjelnom podnicom koja omogućava da njegov prostor podijelimo na nekoliko načina kako bi se dodatno osigurala prtljaga.

6487
Komentar opreme

I ovako dug, popis opreme paketa Tekna u stvari sadrži još detalja koje doista nismo imali gdje navesti. Kao što je vidljivo, naglasak je na sigurnosnoj opremi koja je na visokoj razini već od početnog paketa. U okviru pojma Safety Shield, Nissan i uz X-Trail nudi cijeli niz aktivnih sustava potpore vozaču, pomoć pri parkiranju i kamere koje omogućavaju pregled oko vozila u punom krugu.

Komentiramo li opremu, možemo zaključiti tek da je za naš ukus testirani X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna malo i previše natrpan raznim gadgetima. Istina jest, neki će reći da sigurnosti nikad ne može biti dosta, no ni u čemu ne valja pretjerivati. Komfor je na visokoj razini, infotainment također i to je više-manje sve što smatramo primjerenim za najviši paket opreme. Tek primjera radi, sustav za upozorenje na vozila u mrtvom kutu, za prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unatrag ili onaj za održavanje vozačeve pozornosti zgodni su tehnički detalji, no ne i esencijalni u bilo kojem vozilu. Uostalom, 10 senzora za pomoć pri parkiranju je tu i uz njih doista ne vidimo još i potrebu za stražnjom kamerom.

6487
Motor i prijenos

Pod prednjim se poklopcem testiranog X-Traila našao za sada jedini pogonski stroj dostupan na europskim tržištima. Riječ je o 1,6-litrenom dieselu poznatom iz Qashqaia, odn. pod nazivom Energy dCi iz renaultovih automobila. Ovaj hvaljeni Euro 5 pogonski stroj snage od 131 KS jedan je od uspješnijih primjera downsizinga u dieselskom svijetu. Uz navedenu snagu, dostupnu pri visokih (za dieselski motor) 4000 o/min, vozaču je na raspolaganju i 320 Nm najvećeg okretnog momenta, raspoloživih od relativno niskih 1750 o/min.

Zahvaljujući masi praznog vozila od 1674 kg, X-Trail 1.6 dCi 4WD je i uz ovakvu motorizaciju sasvim solidno dinamičan automobil. Dakako, 1,6-litreni diesel se pod prednjim poklopcem našao prvenstveno radi potrošnje, a zaželimo li se uvjerljivijih performansi, morat ćemo pričekati nešto snažniju motorizaciju. Ipak, na sve eventualne prigovore, 1.6 dCi odgovara potrošnjom od razumnih 8,0 l/100 km u gradskoj vožnji te 6,9 na otvorenoj cesti (proizvođač propisuje nedostižnih 6,2 i 4,8). Spomenimo i kako smo tijekom ovog testa ostvarili najveću brzinu od 181 km/h, a do 100 km/h su nam trebale (za automobil poput ovog osrednje) 11,3 sekunde.

6487
Izvedba s pogonom na sva 4 kotača kakvu smo testirali (All Mode 4x4-i), putem prekidača smještenog iza mjenjača nudi izbor između pogona isključivo na prednje kotače, automatskog 4x4 i "zaključanog" pogona na sva četiri kotača, do brzine od 80 km/h. Dakako, ovo ograničenje brzine je karakteristika tipična za SUV vozila i nekako nam izgleda da bi bilo primjerenije da to bude odlika Qashqaija, dok bi X-Trail možda mogao imati i malo "ozbiljniji" 4x4 pogon. U svakom slučaju, ovaj će vas prijenos bez problema prenijeti preko manje zahtjevnih terena, no blato ili malo dublji snijeg ipak će predstavljati nepremostivu prepreku. Uostalom, za takve potrebe Nissan nudi neke druge, uvjerljivo sposobne modele.

Konačno, spomenimo i ručni 6-stupanjski mjenjač koji je dostupan kao jedina opcija u izvedbi s pogonom na sva četiri kotača. Napomenimo tek kako Nissan uz novi X-Trail nudi i CVT (XTronic), uz verziju s prednjim pogonom. U svakom slučaju, ručni se mjenjač pokazao relativno preciznim te dobro odmjerenim za karakter i motorizaciju ovog automobila.

6487
Za upravljačem

S obzirom da je riječ o tipičnom predstavniku SUV kategorije, za upravljačem X-Traila 1.6 dCi 4x4 se osjećamo kao u kakvoj obiteljskoj limuzini. Navedena se masa u vožnji ne osjeća pretjerano, a podvozje i progresivni servoupravljač su dovoljno precizni. Dakako, visoka karoserija podnice udaljene od podloge za 210 mm nešto će izraženijim naginjanjem u zavojima ipak pokazati kako se radi o svojevrsnom "mješancu". No, X-Trail će se zbog svog tipičnog "SUV-ovskog" karaktera najbolje snaći upravo na asfaltu. U prethodnom poglavlju opisani pogon na sva četiri kotača tako ostavljamo tek kao argument sigurnosti, npr. na mokroj ili svježim snijegom pokrivenoj cesti, dok neke ozbiljnije izlete izvan asfalta ostavljamo drugim automobilima.

6487
X-Trail je vrlo udoban automobil što je posebno značajna karakteristika s obzirom da se radi o prvenstveno obiteljskom vozilu. Dakako, njegovo je podvozje istovremeno i dovoljno čvrsto da udobna vožnja ne postane "premekana" kao što smo navikli na SUV / Crossover automobilima nekih drugih marki. Visok položaj sjedenja osigurava dobru preglednost pa ćete se za upravljačem X-Traila osjećati nadmoćno, gotovo kao u nekom "punokrvnom" terenskom automobilu. No, dobra je preglednost posebno značajna i kao čimbenik sigurnosti. Konačno, tu su i uvjerljive kočnice (ventilirani disk sprijed ai otraga) potpomognute dugim nizom pomoćnih sustava, od ABS-a i ESP-a do nissanovog sustava nadzora "šasije" koji obuhvaća cijeli niz aktivnih sigurnosnih tehnologija.

I na kraju...

Atraktivnog i modernog dizajna, bogato opremljen i pokretan štedljivim dieselskim motorom, novi nissanov X-Trail se ističe u ponudi srednje velikih SUV modela. Predstavljanjem ovog automobila Nissan je zaokružio osvježenu paletu svojih automobila te se još jednom nametnuo kao vodeća marka kada je riječ o ponudi Crossover / SUV vozila. Uostalom, X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna to možda i najbolje potvrđuje.
GALERIJA: Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna
Pod prednjim se poklopcem testiranog X-Traila našao za sada jedini pogonski stroj dostupan na europskim tržištima. Riječ je o 1,6-litrenom dieselu snage od 131 KS
Moderan je dizajn zamijenio ne odveć privlačnu estetiku prethodnika, no ipak je već na prvi pogled vidljivo kako se radi o tipičnom
Tijekom ovog testa ostvarili smo najveću brzinu od 181 km/h, a do 100 km/h su nam trebale (za automobil poput ovog osrednje) 11,3 sekunde
Ipak, i u sivilu interijera možemo uživati u vrhunskoj opremi i naglašenoj udobnosti koju pruža Nissan X-Trail
U okviru pojma Safety Shield, Nissan i uz X-Trail nudi cijeli niz aktivnih sustava potpore vozaču, pomoć pri parkiranju i kamere koje omogućavaju pregled oko vozila u punom krugu
Ručni 6-stupanjski mjenjač koji je dostupan kao jedina opcija u 4x4 izvedbi, pokazao se relativno preciznim te dobro odmjerenim za ovaj automobil
Izvedba s pogonom All Mode 4x4-i, putem prekidača nudi izbor između pogona isključivo na prednje kotače, automatskog 4x4 i
ESP, Hill-Holder i Start & Stop sustav serijski su detalji opreme. Očekivano... Tu su i električno pokretana vrata prtljažnika
Dakako, u ovoj je izvedbi X-Traila sve
Električno pomični panoramski krov osigurat će veliku količinu svjetla u unutrašnjosti i, prema potrebi, brzo provjetravanje
Testirani je X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna malo i previše natrpan raznim gadgetima. Istina jest, neki će reći da sigurnosti nikad ne može biti dosta, no ni u čemu ne valja pretjerivati
Ovo je segment koji predstavlja možda i najbolju mjeru za potrebe obitelji, uz veliku prostranost i dodatnu sigurnost pogona na sva četiri kotača
Prema dužini i nagibu podesiva stražnja sjedala povećat će udobnost na duljim putovanjima
Prtljažnik koji zaprima raskošnih i obiteljima itekako potrebnih 550 (/1520) dm3
U izvedbi bez trećeg reda sjedala prtljažnik je opremljen i dvodjelnom podnicom koja omogućava da njegov prostor podijelimo na nekoliko načina kako bi se dodatno osigurala prtljaga
Serijski 19-colni kotači bili su opremljeni pirellijevim zimskim gumama Scorpion Winter koje se baš i nisu pokazale najsposobnijima na blatu ili snijegu

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing