Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic AMG Line

27. srpnja 2016.
Test - Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic AMG Line
tekst: AUTONET  foto: Saša Lisjak, AUTONET 

Prava mjera

Uz činjenicu da je svojim mogućnostima, motorizacijom i opremom zaslužio vrhunsko mjesto među konkurentima, mercedesov GLC je automobil napravljen doista prema mjeri čovjeka. Niti prevelik da bude nepraktičan u gradu, niti premali za putovanja, ovaj SUV je onakav kakvog ga zamišljamo u idealnom svijetu
8350
Da je zvati se Mercedes sasvim dovoljno da i bez obzira na izgled (kakvoća nikad nije bila upitna), bilježite i više nego solidne prodajne rezultate vidljivo je iz primjera SUV modela GLK koji se na tržištu pojavio 2008. godine i zadržao sve dok ga nije naslijedio GLC. Njegov i u vrijeme prvoga predstavljanja zastarjeli "kutijasti" izgled nije bio prepreka dobroj prodaji zahvaljujući kojoj su dizajneri dobili dovoljno vremena da osmisle nasljednika oblikovanog prema mjeri današnjeg vremena.

Hrvatski zastupnik za Mercedes-Benz i Smart, tvrtka Star Import, na našem tržištu nudi model GLC u tri izvedbe. Riječ je o jednom modelu pokretanom benzinskim motorom te dva dizelska, a svi su opremljeni stalnim pogonom na sva četiri kotača 4Matic te automatskim mjenjačem s devet stupnjeva prijenosa 9G-Tronic. Ponuda počinje Mercedes-Benzom GLC 250 4Matic kojeg pokreće 211 KS snažni 2-litreni benzinski motor. Cijena ovog modela iznosi 55.335 Eura do registracije. Dizeli se nude u izvedbi GLC 220 d 4Matic (2.1 / 170 KS) za koji je potrebno izdvojiti 52.577 Eura te GLC 250 d 4Matic (2.1 / 204 KS) koji stoji 54.388 Eura.

U teoriji...


8350
GLC je, osim nove nomenklature donio je i posve nov duh koji je tradicionalni i već spomenuti konzervativniji oblik SUV automobila, zamijenio modernim, vrlo aerodinamičnim i dinamično orijentiranim izgledom. Smješten u mercedesovu kategoriju C klase, model GLC već na prvi pogled jasno naglašava svoju obiteljsku pripadnost. Odlikuje se privlačnim, modernim i dinamičnim linijama kakve krase sve aktualne modele Mercedes-Benza te je lako i trenutno prepoznatljiv pripadnik te premium skupine.

A da estetika nije isključiva priča novog dizajna dokazuje i podatak o funkcionalnosti vanjske forme Mercedesa GLC - njegov koeficijent aerodinamičkog otpora iznosi 0,31, u usporedbi s vrijednošću od 0,34 koliko je ostvarivao prethodnik. Sve to, postignuto je unatoč povećanju vanjskih dimenzija vozila. U konkretnim brojkama, uz povećanje dužine od 120 mm te širine za 50 i visine za 9 mm, GLC je dobio i 118 mm veći međuosovinski razmak u usporedbi s modelom GLK.

8350
U tako povećanoj karoseriji, dakako, krije se i prostranija unutrašnjost s 36 mm više prostora za koljena otraga te 80 litara većim prtljažnim prostorom (obujam sada iznosi 550/1600 dm3). Unatoč vidljivo povećanim dimenzijama te daleko bogatijoj opremi, Mercedes-Benz GLC je u prosjeku lakši za 80 kg u odnosu na prethodnika.

Inače, opis funkcionalnosti interijera testiranog Mercedesa GLC gotovo da i nije potreban nakon toliko testova automobila ove marke. Naime, kao i kod svih automobila s trokrakom zvijezdom, GLC nudi vrlo razrađenu ergonomiju, uz za SUV primjeren, nešto viši položaj sjedenja. Također, uređenje interijera je dizajnirano u poznatom korporativnom stilu, što znači vrhunski dojam odabranih materijala i kvalitete, jednako vrhunski osjećaj prekidača te solidno intuitivan infotainment sustav. Uz izvrsnu preglednost iz vozla zaključiti možemo tek kako je ovo još jedan tipični, do najsitnijeg detalja vrhunski razrađeni Mercedes-Benz.

Komentar opreme


8350
Kao što i možemo očekivati od jednog modela iz palete Mercedes-Benza, dovoljno je reći kako se prema pitanju opreme nije štedjelo. Iz mnoštva značajki opreme izdvojit ćemo Distronic Plus (aktivni tempomat sa sustavom ispravljanja putanje ukoliko se vozilo približi rubu prometne trake), Pre-Safe (sustav koji priprema vozilo u slučaju detekcije mogućeg sudara te omogućava autonomno kočenje do brzine od 50 km/h), Adaptive Highbeam Assist Plus (automatski sprječava zasljepljivanje vozača koji dolaze u susret), Offroad light (posebno podešenje koje osvjetljava veću površinu ispred vozila), Active Parking Assist (sustav za autonomno parkiranje sa zakretanjem upravljača), Attention Assist (upozorava vozača na znakove umora pri brzinama između 60 i 200 km/h)...

Uz ionako bogat serijski paket opreme, testni je GLC imao i dodataka u vrijednosti devet tisuća Eura. Ta svota odnosi se na: kožu Artico, AMG Line interijer i eksterijer, paket komfornih sjedala za vozača i suvozača, gume s manjim otporom kotrljanja, sustav za aktivnu pomoć prilikom parkiranja koji uključuje Parktronic, pripremu za Garmin Map Pilot, panoramski stakleni električni krovni prozor, touchpad, radio audio CD, adaptivna prednja svjetla, LED Intelligent Light System, dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijanje prednjih sjedala, Easy Pack električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata te veći spremnik goriva, obujma od 66 litara.

U praksi...


8350
Testirani je model pokretan našim starim poznanikom, turbodizelskim 4-cilindričnim motorom obujma od 2143 cm3, koji raspolaže najvećom snagom od 170 KS između 3000 i 4200 o/min te najvećim okretnim momentom od 400 Nm u rasponu od 1400 do 2800 o/min. Najveća brzina tako motoriziranog GLC-a iznosi 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8,3 sekunde uz potrošnju goriva od oko šest litara koliko smo u prosjeku zabilježili tijekom ovog testa. To je i više nego dobar rezultat s obzirom na automobil ove veličine i podatak kako mu masa iznosi velikih 1770 kg.

Kao i većina Mercedesovih dizelaša s četiri cilindra, motor je donekle bučniji pri višim okretajima što ipak osjećaju tek drugi sudionici u prometu budući je izolacija putničkog prostora od vjetra i buke vrhunski izvedena. Mjenjač je posebna kategorija jer nudi čak 9 stupnjeva koji se uglađeno i jedva primjetno izmjenjuju. Nema nikakvog naprezanja motora što je najbolja potvrda da je dobro pogođen i omjer. Za one željne sportskog karaktera, iza upravljača su ručice za samostalno mijenjanje brzina.

8350
Zahvaljujući novoj konstrukciji podvozja, Mercedes-Benz GLC se može pohvaliti još većim mogućnostima u vožnji izvan urbanih sredina i asfaltiranih cesta. Neka nam bude oprošteno, ali nismo odoljeli da ga ne probamo izvan uobičajenih asfaltiranih prometnica. Brojne novosti omogućile su veću dinamiku i agilnost u vožnji, ali i visoku udobnost na off- road stazama. Ključne promjene odnose se na izmijenjenu geometriju ovjesa te veće kotače.

Posebne karakteristike predefinirane su u okviru programa Dynamic Select (opcije su ECO, Comfort, Sport, Sport+ i Individual koja omogućava osobni odabir postavki). Tako je, ovisno o odabranom načinu rada moguće automatski sniziti ili povisiti vozilo kako bi se ono optimalno prilagodilo uvjetima vožnje. Konačno, GLC nudi maksimalnu sigurnost zahvaljujući sustavu stalnog pogona na sva četiri kotača (4Matic) koji je za za ovaj model posebno prilagođen. Ovaj sustav pogona na sva četiri kotača odlikuje se osnovnom raspodjelom momenta u omjeru od 45:55.

I na kraju...


Na kraju, možemo samo zaključiti da je s modelom GLC 220 d 4Matic Mercedes-Benz nastavio uspješno popunjavati svoju ionako bogatu ponudu SUV modela. Uz to, oprema ovog automobila gotovo je nevjerojatno bogata, a GLC se može pohvaliti i osobinama van asfalta kakve su nedostižne daleko više specijaliziranim terenskim automobilima. Za sve one koji žele biti posebni čak ni cijena od 66.661 Eura, odnosno 498.891 Kune koliko treba izdvojiti za testirani model, a u što su uključena sva davanja, neće biti prepreka.

---

Ljubitelji SUV automobila svakako bi trebali pogledati i mercedesov SUV Web Specijal
Izvještaj s međunarodne prezentacije Mercedes-Benza GLC potražite ovdje
Vanjski dizajn ++ Unutrašnji dizajn ++ Sigurnost ++
Oprema ++ Ergonomija ++ Prostranost ++
Ovjes +- Motor ++ Mjenjač ++
Performanse ++ Potrošnja goriva ++ Cijena +-
GALERIJA: Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic AMG Line

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing