Mercedes-Benz GLC

27. srpnja 2015.
Vozili smo - Mercedes-Benz GLC
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Daimler AG 

Međunarodna prezentacija

U doista bogatoj gami modela Mercedes-Benza, od sada se nalazi još jedan član. Aerodinamičniji, moderniji i napredniji od prethodnika, GLC je pravi "pokretni laboratorij" u segmentu SUV vozila srednje kategorije. Upoznali smo sav njegov luksuz ali i napredne osobine dokazane na najtežim terenima
7134
"GLC predstavlja sljedeći u nizu koraka kojima se implementira naša filozofija SUV modela. Ovaj automobil kombinira ultimativnu udobnost u vožnji sa sportskim duhom i impresivnim off-road sposobnostima. Svojim dizajnom i opremljenošću GLC je SUV koji nas privlači više no ikada", rekao je Thomas Weber, član upravnog odbora kompanije Daimler AG. A, da je to uistinu točno, uvjerili smo se krajem proteklog tjedna na međunarodnoj prezentaciji Mercedes-Benzovog modela GLC održanoj u francuskoj pokrajini Alsace.

Premda nasljeđuje model GLK u paleti SUV vozila ove njemačke marke, GLC osim nove nomenklature donosi i posve nov duh. Daleko iza njega ostao je tradicionalni "kutijasti" oblik SUV automobila, koji je sada zamijenjen modernim, vrlo aerodinamičnim i sportski orjentiranim izgledom. Također, oprema ovog automobila gotovo je nevjerojatno bogata, a GLC se može pohvaliti i osobinama van asfalta kakve su nedostižne daleko više verziranim terenskim automobilima. Mercedes-Benz GLC na hrvatsko tržište dolazi početkom rujna, uz cijene koje će biti više za oko 10 posto od onih karavanske C klase.

Ljepši izgled krije prostraniju unutrašnjost ali i manje kilograma


7134
Smješten u mercedesovu kategoriju C klase, novi SUV model jasno naglašava svoju obiteljsku pripadnost. Točnije, novi se automobil odlikuje privlačnim, modernim i dinamičnim linijama kakve krase sve aktualne modele Mercedes-Benza te je lako i trenutno prepoznatljiv pripadnik te premium skupine. Izgled GLC-a u osnovi slijedi estetsku ideju pročišćenih linija najavljenu s konceptom GLC Coupé, a takva će dizajnerska tema postati i zajednička osobina svih budućih SUV modela koji će se pridružiti već postojećim GLA i GLE Coupé, napominju u Mercedes-Benzu.

7134
A, da estetika nije isključiva priča novog dizajna dokazuje i podatak o funkcionalnosti vanjske forme Mercedesa GLC - njegov koeficijent aerodinamičkog otpora iznosi 0,31, u usporedbi s vrijednošću od 0,34 koliko je ostvarivao prethodnik. Sve to, postignuto je unatoč povećanju vanjskih dimenzija vozila. U konkretnim brojkama, uz povećanje dužine od 120 mm te širine za 50 i visine za 9 mm, GLC je dobio i 118 mm veći međuosovinski razmak u usporedbi s modelom GLK. U tako povećanoj karoseriji, dakako, krije se i prostranija unutrašnjost s 36 mm više prostora za koljena otraga te 80 dm3 većim prtljažnim prostorom (obujam sada iznosi 550/1600 dm, a nasloni stražnjih sjedala djeljivi su u omjeru 40/20/40).

Unatoč vidljivo povećanim dimenzijama te daleko bogatijoj opremi, Mercedes-Benz GLC je u prosjeku lakši za 80 kg u odnosu na model GLK. U toj je priči naznačajniju ulogu odigrala nova, 50 kg lakša karoserija izvedena u kombinaciji aluminijskih i dijelova od čelika visoke čvrstoće, dok je zahvaljujući novom prijenosu ušteđeno 12 kg.

Snažni motori, hibridna izvedba i 9-stupanjski automatik


7134
U početku ponude Mercedes-Benzovog modela GLC naći će se četiri pogonsko-prijenosne sheme. Sve izvedbe zadovoljavaju stroge propise o zaštiti okoliša Euro 6, a klasično motorizirani modeli opremljeni su i sustavom zaustavljanja rada motora pri mirovanju, Start & Stop.

Paletu započinje GLC 250 4Matic s 4-cilindričnim benzinskim turbo-motorom obujam od 1991 cm3, najvećom snagom od 155 kW (211 KS) pri 5500 o/min te najvećim okretnim momentom od 350 Nm u rasponu od vrlo niskih 1200 do 4000 o/min. Ovako motorizirani GLC opremljen je mercedesovim pogonom na sva četiri kotača 4Matic te elektronički nadziranim automatskim mjenjačem 9G-Tronic s 9 stupnjeva prijenosa. Ova izvedba ima najveću brzinu od 222 km/h, do 100 km/h stiže za 7,3 sekunde, a potrošnja goriva iznosi 6,5 l/100 km. Prosječna emisija modela GLC 250 4Matic iznosi 152 g CO2/km.

7134
Početni dieselski model je GLC 220 d 4Matic pokretan 4-cilindričnim Bi-turbo motorom obujma od 2143 cm3, koji raspolaže najvećom snagom od 125 kW (170 KS) između 3000 i 4200 o/min te najvećim okretnim momentom od 400 Nm u rasponu od 1400 do 2800 o/min. I ovaj je GLC opremljen pogonom na sva četiri kotača 4Matic te elektronički nadziranim automatskim mjenjačem 9G-Tronic s 9 stupnjeva prijenosa. Izvedba 220 d 4Matic ima najveću brzinu od 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8,3 sekunde, a potrošnja goriva iznosi 5,0 l/100 km. Prosječna emisija modela GLC 220 d 4Matic iznosi 129 g CO2/km.

Snažniji dieselski model je GLC 250 d 4Matic, također pokretan 4-cilindričnim Bi-turbo motorom obujma od 2143 cm3, a raspolaže s najvećom snagom od 150 kW (204 KS) pri 3800 o/min te najvećim okretnim momentom od 500 Nm u rasponu od 1600 do 1800 o/min. Ovako motorizirani GLC opremljen je pogonom na sva četiri kotača 4Matic te elektronički nadziranim automatskim mjenjačem 9G-Tronic s 9 stupnjeva prijenosa. Izvedba 250 d 4Matic ostvaruje najveću brzinu od 222 km/h, do 100 km/h stiže za 7,6 sekundi, a potrošnja goriva iznosi 5,0 l/100 km. Prosječna emisija snažnijeg dieselskog modela iznosi 129 g CO2/km.

7134
Vrhunac ekološke osviještenosti novog mercedesovog SUV modela srednje kategorije predstavlja hibridni GLC 350 e 4Matic. Ovaj je automobil pokretan kombinacijom 4-cilindričnog benzinskog turbo-motora i električnog motora. Benzinski je pogon jednak onome iz modela 250, dakle obujma je od 1991 cm3 te razvija najveću snagu od 155 kW (211 KS) pri 5500 o/min i najveći okretni moment od 350 Nm u rasponu od 1200 do 4000 o/min. Električni motor razvija snagu od 85 kW (114 KS) te najveći okretni moment od 340 Nm.

Snagu električnog pogona osigurava litij-ionska baterija kapaciteta od 22,5 Ah i energije od 8,7 kWh. Kombinirana najveća snaga modela GLC 350 e 4Matic iznosi 235 kW (320 KS), a kombinirani najveći okretni moment 560 Nm. Ova je izvedba opremljena sustavom pogona na sva četiri kotača 4Matic, a za prijenos je zadužen elektronički nadzirani 7-stupanjski automatski mjenjač 7G-Tronic. Najveća brzina hibridne izvedbe modela GLC iznosi 235 km/h, za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 5,9 sekundi, a potrošnja goriva iznosi doista skromnih 2,6 l/100 km, uz emisiju CO2 od tek 60 g/km. Napomenimo i kako je za punjenje baterije između 20 i 100% kapaciteta potrebno najmanje 2h (ovisno o snazi izvora), dok doseg u potpuno električnom načinu rada iznosi 34 km.

Napredne off-road osobine


7134
Zahvaljujući novoj konstrukciji podvozja, Mercedes-Benz GLC se može pohvaliti još većim mogućnostima u vožnji izvan asfalta. Brojne novosti omogućile su veću dinamiku i agilnost u vožnji, ali i poboljšanu udobnost. Ključne promjene, napominju u Mercedes-Benzu, odnose se na prelazak s 3- na 4-link prednji ovjes te veće kotače (do 20 cola).

Pored klasičnog ovjesa koji je dostupan u komfornoj i sportskoj (uz paket AMG Exterior Line ili zasebno) izvedbi, Mercedes-Benz GLC je jedini model u svom tržišnom segmentu koji je moguće naručiti uz opcijski zračni ovjes s kontinuirano elektronički prilagodljivim postavkama (ADS Plus). Ovako konfigurirano podvozje modela GLC omogućava naprednu kombinaciju stabilnosti i sportske agilnosti uz visoku razinu udobnosti ali i istaknute off-road sposobnosti.

7134
Posebne karakteristike podvozja predefinirane su u okviru programa Dynamic Select (opcije su ECO, Comfort, Sport, Sport+ i Individual koja omogućava osobni odabir postavki upravljača, podvozja i sl.). Tako je, ovisno o odabranom načinu rada moguće automatski sniziti ili povisiti vozilo kako bi se ono optimalno prilagodilo uvjetima vožnje. Npr. u načinu rada Sport + podvozje se snižava za 15 mm kako bi se ostvarila optimalna kombinacija performansi u dinamičnijoj vožnji, dok je uz paket Offroad Engineering moguće podići visinu podvozja za 50 mm, do još jednog rekorda u ovom segmentu - najmanje visine podnice od 227 mm zahvaljujući kojoj GLC može svladati i najteže prepreke izvan asfalta.

U kombinaciji s 9-stupanjskim automatskim mjenjačem 9G-Tronic, koji je opremljen i ručicama za izmjenu stupnjeva uz upravljač, Mercedes-Benz GLC nudi maksimalnu sigurnost na cesti zahvaljujući sustavu stalnog pogona na sva četiri kotača 4Matic koji je za novu kombinaciju temeljito prilagođen. Ovaj sustav pogona na sva četiri kotača odlikuje se osnovnom raspodjelom momenta u omjeru od 45:55 posto.

Vrhunska oprema i sigurnost


7134
Kako možemo i očekivati od jednog modela iz palete Mercedes-Benza, na izboru opreme se doista nije štedjelo. Iz mnoštva značajki serijske ili opcijske opreme izdvojit ćemo: Distronic Plus (aktivni tempomat sa sustavom ispravljanja putanje ukoliko se vozilo približi rubu prometne trake), Pre-Safe (sustav koji priprema vozilo u slučaju detekcije mogućeg sudara te omogućava autonomno kočenje do brzine od 50 km/h), Adaptive Highbeam Assist Plus (automatski sprječava zasljepljivanje vozača koji dolaze u susret), Offroad light (posebno podešenje koje osvjetljava veću površinu ispred vozila), Active Parking Assist (sustav za autonomno parkiranje sa zakretanjem upravljača), Attention Assist (upozorava vozača na znakove umora pri brzinama između 60 i 200 km/h)...

7134
GLC je također moguće opremiti i sustavom kamera za pogled u rasponu od 360 stupnjeva. Pored olakšavanja manevriranja vozilom u skučenim gradskim uvjetima, ovaj sustav omogućava i pogled oko vozila tijekom off-road vožnje što je posebno značajno na napreglednim prijevojima.

Dug popis opreme novog mercedesovog SUV modela zaokružit će i Head-up zaslon na koji se u vidnom polju vozača projiciraju informacije o brzini kretanja, ograničenjima brzine, podaci navigacijskog sustava te informacije sustava Distronic. Konačno, vrhunsku razinu sigurnosti potpisuje i ponuda od čak 9 zračnih jastuka, što uključuje i stražnje bočne te zračni jastuk za zaštitu koljena vozača.

I na kraju...


S modelom GLC Mercedes-Benz nastavlja popunjavati svoju ionako bogatu ponudu SUV modela. A, na samom početku prodaje, ovaj će automobil biti ponuđen i u posebnoj izvedbi Edition 1. Riječ je o dvije verzije modela GLC s crnom ili dvobojnom unutrašnjošću (potonja je opremljena sportskim obručem upravljača AMG). Obje izvedbe bit će opremljene i vanjskim paketom AMG Line Exterior koji uključuje 20-colne naplatke, a tu su i sportsko podvozje, dvostruki završetak ispušnih cijevi, dodatno zatamnjena stražnja stakla, aluminijski krovni nosači kao i druga luksuzna oprema.

---

Pogledajte i posljednje testove automobila Mercedes-Benza:
E 220 BlueTEC Avantgarde I B 180 CDI Urban I GLA 220 CDI 4Matic

Posjetite stranice zastupnika: Star Import



GALERIJA: Mercedes-Benz GLC

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing