Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Avantgarde

1. srpnja 2015.
Test - Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Avantgarde
piše: Hrvoje Gattin  foto: AUTONET, Saša Lisjak 

Svijet za sebe

brzi izbornik

Osobna iskaznica

IME
E 220 BlueTEC Avantgarde
OBUJAM
2,1 l
SNAGA
170 KS
BRZINA
230 km/h
NA CESTU
374.765 Kn (49.437 Eur)
tehnički podaci »
U vrhunskoj kombinaciji opremljenosti, pogonske sheme i prostranosti, luksuzna E klasa pokazuje zbog čega mercedesovi automobili uspješno održavaju status posebnosti. Iako pripada donjem dijelu ponude ovog modela, testirani E 220 nudi najbolje pod znakom trokrake zvijezde
Premda pojam Premda pojam "E klasa" postoji od 1993, povijest ovog automobila seže do 1940-ih
Priča o mercedesovoj E klasi nešto je kraća od gotovo stotinu i trideset godina duge povijesti tvrtke čiji je osnivač napravio prvi automobil. Točnije, trebamo se vratiti tek u 1984. kada je predstavljena serija 124, prvi model kod kojeg je upotrijebljen naziv "E klasa", no do toga je došlo tek nakon dva redizajna, devet godina kasnije. Nova je nomenklatura slijedila već postojeću iz S i C klase, a 1995. svjedočili smo predstavljanju nasljednika, serije 210 prepoznatljive prema dva para ovalnih prednjih svjetala.

Novi nastavak priče o najuspješnijem segmentu Mercedes-Benza uslijedio je 2002. predstavljanjem sljedeće E klase, serije 211, da bi aktualna izvedba svjetlo dana ugledala na ženevskom salonu 2009. Pred dvije godine E klasa W212 doživjela je opsežan facelift koji je ponajprije obuhvatio prednji dio vozila, sada s jednodjelnim svjetlima i dinamičnijim dizajnom koji bi se trebao dopasti i mlađim kupcima. Dakako, priča o E klasi nije niti izbliza završena, a ovaj fantastičan automobil trebao bi okrenuti novo poglavlje već sljedeće godine na salonu u Detroitu uz najavu mnoštva novih tehnologija, poput sustava autonomne vožnje.

7044
Mercedes-Benz E klasa dostupna je u četiri karoserijske izvedbe, kao limuzina, karavan, kabriolet i coupe. U ponudi domaćeg zastupnika, tvrtke Star Import nalazi se 27 izvedbi E klase limuzine. One uključuju modele s ručnim ili automatskim mjenjačima, pogonom na stražnje ili sva četiri kotača (4Matic), benzinskim i diesel motorima itd. Cijene kreću od 361.247 Kn koliko je potrebno izdvojiti za početni model, E 200 CDI sa 136 kW. Model E 200 početna je benzinska E klasa koja raspolaže sa 184 KS i stoji 412.574 Kn. Dakako, prestižne izvedbe nose oznaku AMG i završavaju ponudu s 585 KS snažnim modelom E63 AMG 4Matic za koji je potrebno izdvojiti 1.300.692 Kn.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost


7044
Mišljenja o izgledu mercedesovih modela ima vjerojatno jednako koliko i Kuna na računu onih koji kupuju ove luksuzne automobile. No, premda aktualna E klasa baš i nije naš estetski favorit u segmentu više srednje klase, moramo zaključiti da se radi o automobilu impresivnog i "skupog" izgleda koji svoj prestiž otkriva doista na prvi pogled. Osvježena izvedba E klase W212 predstavljena je 2013. s novim prednjim dijelom vozila kao najupečatljivim dijelom facelifta. Taj posebni dojam dodatno je potcrtan prednjim svjetlima s novom LED optikom (u testiranoj izvedbi) te nizom naprednih tehnologija diskretno uklopljenih u još jedan mercedesov "laboratorij na kotačima".

7044
U interijeru facelift donosi također mnogo promjena, a najuočljiviji je novi i kudikamo privlačniji obruč upravljača. No, novosti ima i na ploči s instrumentima, središnjoj konzoli, oblogama vratiju, opremi... S ergonomskog stanovišta kao i onog udobnosti, aktualnoj E klasi doista ne možemo bilo što prigovoriti. Unatoč činjenici da se radi o automobilu dugom solidnih 4879 mm, preglednost s vozačkog mjesta je vrlo dobra. Nizak položaj sjedenja ćemo pohvaliti i također izdvojiti kao sve veću rijetkost, a dostupnost svih komandi u vozačkom okruženju je vrlo dobra.

Bilo da je riječ o 1446 mm širine interijera u visini ramena putnika na stražnjim sjedalima ili obilju prostora za koljena, jasno je da će E klasa bez problema primiti četiri osobe. Hoćete li otraga uspjeti smjestiti troje ovisi tek o širini "donjeg postroja" tih istih osoba, jer se Mercedes doista pobrinuo za prostranost. Uz to, 2874 mm međuosovinskog razmaka iskorišteno je do posljednjeg milimetra. A, kako je to za očekivati od jedne obiteljske limuzine, prtljažnik je itekako raskošan, uz zapremninu od 490 dm3 kod testirane izvedbe opremljene spremnikom tekućine AdBlue. Dakako, tu je i niz pretinaca u interijeru uz napomenu da tkanina u pretincima vratiju izvrsno sprječava klizanje predmeta u vožnji.

Komentar opreme


7044
Nakon što smo u nimalo jednostavnom mercedesovom popisu paketa i dodataka uspjeli "shvatiti" što spada u serijsku opremu testirane E klase 220 BlueTEC Avantgarde, ostali smo nemalo iznenađeni njezinom cijenom. Naime, premda smo itekako svjesni da je gotovo 50 tisuća Eura velik novac, za automobil ovakvih dimenzija, solidnosti izrade, snage i opremljenosti to je (najblaže rečeno) vrlo konkurentna cijena.

Uostalom, premda se niti izbliza ne radi o najvećem ili najbogatijem mercedesovom modelu, testirani je E 220 CDI doista bio opremljen svim što bi smo mogli poželjeti, bilo na dugom putovanju ili u gradskom prometu gdje posebno cijenimo izdvojenost od okoline što ju pruža vrhunska zvučna izolacija putničkog prostora.

7044
Prebogat popis sigurnosne opreme sastoji se od cijelog niza sustava za potporu vozaču te sustava pasivne zaštite. A, ono što Mercedes zasigurno izdvaja od konkurencije je i činjenica da sva oprema funkcionira, barem malo, bolje od one u konkurentskim vozilima pri čemu prvenstveno mislimo na intuitivnost korištenja i konačni efekt, poput npr. učinkovitog klima uređaja s vrlo tihim provjetravanjem.

Sve navedeno uklopljeno je u elegantan i estetski vrlo profinjen interijer s preglednim zaslonima decentnog dizajna. Konačno, povrh navedenog zaželjeli bi smo možda tek infotainment s nešto više funkcija, većim zaslonom i donekle upotrebljivijm korisničkim sučeljem. No, znamo kako Mercedes-Benz nudi i daleko sofisticiraniju elektroniku.

Motor i prijenos


7044
U pogledu pogonskih strojeva facelift edicija serije 212 najmanje je mijenjana. Dakako, ovaj 2143 cm3 velik 4-cilindrični dieselski motor dostupan je u E klasi u izvedbama snage od 136, 170 i 204 KS, a tu je i hibridna izvedba E 300 BlueTEC s 204 i dodatnih električnih 20 KS. Testirani je model tako, prema snazi od 170 KS (između 3000 i 4200 o/min), pripadao sredini ponude. Još značajniji od navedenih "konja" svakako je raskošni okretni moment od 400 Nm dostupnih u rasponu između 1400 i 2800 o/min. Tako motoriziran, E 220 BlueTEC Avantgarde će se bez problema nositi sa svojih neskromnih 1685 kg.

7044
Ono što nesumnjivo predstavlja pravi tehnički dragulj u osvježenoj ediciji E klase je 9-stupanjski automatski mjenjač 9G-Tronic kakvim je bio opremljen i testirani automobil. Mjenjač ima dva programa rada, E (ekonomični) i S (sportski), a stupnjeve je moguće mijenjati i polugama smještenim sa stražnje strane obruča upravljača. Dakako, ručne izmjene stupnjeva poslužit će npr. ako poželimo nakratko usporiti pri vožnji nizbrdo ili tek za puku zabavu, jer će se uz devet stupnjeva gotovo svaki vozač brzo "izgubiti". Automatski način rada stoga je optimalno rješenje, uz napomenu da izuzetno kratki prvi stupanj (5,50) i vrlo dugi deveti (0,60) govore kako je odabir optimalnog prijenosa doista najbolje prepustiti naprednoj automatici.

S navedenom motorizacijom i prijenosom, testirani je Mercedes-Benz u stanju ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,5 s (rezultat s testa) te dostići najveću brzinu od 230 km/h. Navedeno prati potrošnja goriva od 6,5 l/100 km u mješovitoj vožnji što svakako nije istovjetno tvornički navedenoj vrijednosti, no i dalje predstavlja vrlo solidan rezultat. Napomenimo i to da je za razumnu potrošnju ali i solidnu najveću brzinu posebno zaslužna vrhunska aerodinamika ove limuzine uz koeficijent od 0,26.

Za upravljačem


7044
Mercedes-Benz je vjerojatno jedina marka pred čijim će udobnim putnim limuzinama pokleknuti uvijek sportskim automobilima nastrojeni potpisnik ovih redaka. Dakako i ovog je puta na red za testiranje došao automobil koji će svoje najbolje osobine pokazati u krstarenju kakvom magistralnom cestom ili autocestom, dok jurcanje po brdima ostavljamo po strani, unatoč itekako sposobnoj pogonsko-prijenosnoj shemi.

Tiho i udobno podvozje "potpiruje" našu želju za putovanjem u E klasi 220 BlueTEC Avantgarde, uz umjerena naginjanja karoserije čak i u oštrim zavojima. Ukupno uzevši, ovo bi smo klasično podvozje lako mogli proglasiti vrhunskim, uz napomenu da se svojim osobinama udobnosti i otpornosti na neravnine nalazi uz sam bok nekim novijim japanskim konstrukcijama. Dakako, masa od gotovo 1700 kg osjeća se u vožnji, posebice pri bržem vijuganju, no sve moguće nedaće na skliskoj cesti na vrijeme će spriječiti široka paleta, već ranije spomenutih, sigurnosnih sustava te učinkovite kočnice sheme ventilirani / puni disk.

7044
Ako bi neki od detalja mogao biti malo bolji, onda je to svakako buka motor koja je neobično velika (premda ne pretjerana) za ovaj, inače vrlo tih automobil. No, E 220 BlueTEC Avantgarde vas naprosto zove na opuštenu vožnju i u tom pogledu ovaj automobil doista nema premca (osim možda kada ga usporedimo s luksuznijim modelima iste marke) jer je ugođajem za upravljačem nesumnjivo "dva koplja" iznad konkurencije. Ukupnom dojmu na putovanjima svakako će doprinijeti i vrlo visoka razina kvalitete zvuka ugrađenog audio uređaja.

I na kraju...


Nakon svakog testa, bez obzira na kategoriju automobila ili njegov cjenovni razred, ostaju podijeljena mišljenja. Uvjereni smo, jednako će biti i nakon što pročitate naša iskustva s Mercedes-Benzom E 220 BlueTEC Avantgarde. No, još je jednom potrebno napomenuti kako se radi o automobilu izuzetno konkurentne cijene, visoke razine sigurnosti, komfora, opremljenosti te pokretanom vrhunskom pogonsko-prijenosnom kombinacijom. Uvjerljivo, ovo je jedan od ponajboljih automobila obiteljsko-poslovne kategorije za čiji smo upravljač imali prilike sjesti i model koji se jasno ističe kao statusni simbol u luksuznom segmentu.

---

Pogledajte i ranije testove E klase (prije facelifta):

Mercedes-Benz E 250 CDI Avantgarde
Mercedes-Benz E 200 CDI Classic
GALERIJA: Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Avantgarde
Ovaj 2143 cm3 velik 4-cilindrični diesel dostupan je u E klasi u izvedbama snage od 136, 170 i 204 KS, a tu je i hibrid i s 204 + 20 KS. Testirani je model tako, prema snazi od 170 KS (između 3000 i 4200 o/min), pripadao sredini ponude
Još značajniji od navedenih
U interijeru facelift donosi također mnogo promjena, a najuočljiviji je novi i kudikamo privlačniji obruč upravljača. No, novosti ima i na ploči s instrumentima, središnjoj konzoli, oblogama vratiju, opremi...
Sve novosti uklopljene su u elegantan i estetski vrlo profinjen interijer s preglednim zaslonima decentnog dizajna
Praktična mercedesova poluga automatskog mjenjača u seriji 212 ima nešto veći otpor što poništava mogućnost pogrešnog prebacivanja stupnjeva
Pravi tehnički dragulj u osvježenoj ediciji E klase je 9-stupanjski automatski mjenjač 9G-Tronic. Mjenjač ima dva programa rada, E (ekonomični) i S (sportski)
Poželjeli bi smo možda tek infotainment s nešto više funkcija, većim zaslonom i donekle upotrebljivijm korisničkim sučeljem
Vrhunska oprema odlikuje se i naprednom funkcionalnošću. Tek bi veliki okrugli prekidač izbornika mogao imati nešto veći otpor pri okretanju
Tempomat i automatsko aktiviranje svjetala serijski su dio opreme paketa Avantgarde
Kako je to i za očekivati, sva četiri prozora imaju elektropodizače, a vrata se automatski zaključavaju prilikom kretanja
Premda se niti izbliza ne radi o najvećem ili najbogatijem mercedesovom modelu, testirani je E 220 CDI doista bio opremljen svim što bi smo mogli poželjeti, bilo na dugom putovanju ili u gradskom prometu
Vrlo udobna prednja sjedala odlikuju se dosta niskim položajem sjedenja, presvučena su kožom i opremljena elektropokretačima (osim za podešavanje prema dužini). Oba prednja sjedala imaju i pretince na prednjem dijelu (otvoren na sjedalu vozača)
Bilo da je riječ o 1446 mm širine interijera u visini ramena putnika na stražnjim sjedalima ili obilju prostora za koljena, jasno je da će E klasa bez problema primiti četiri osobe
Dodatna 12V utičnica za putnike na stražnim sjedalima smještena je ispod ventilacijskih otvora. Klima uređaj je 2-zonski
Kako je to i za očekivati od jedne obiteljske limuzine, prtljažnik je itekako raskošan, uz zapremninu od 490 dm3
Spremnik tekućine AdBlue smješten je ispod podnice prtljažnika. Tu je i serijski komplet za popravak guma Tirefit
Testirani je automobil bio opremljen lijevanim naplacima s continentalovim gumama dimenzija 245/45 R 17

Powered by AdminMax v6 © 2005-2018 by Internet Softver Design by WEB Marketing