Mazda6 CD143 GT
23. travnja 2012.
22
0

Pouzdanost na japanski način
Godina proizvodnje: 2006; Stanje putomjera: 178.261 km; Snaga: 143 KS; Moment: 360 Nm; Zapremnina: 1998 cm3; Najveća brzina 205 km/h; Ubrzanje 0-100 km 9,5 s; Cijena: 68.130 Kn
Prva generacija Mazde6 uvedena je na hrvatsko tržište 15. lipnja 2002. i svojim je argumentima drastično podigla letvicu konkurentnosti u D segmentu. Naslijedivši nikada poseban model 626, Mazda6 je donijela novu filozofiju atraktivnog dizajna i napredne dinamike, potpomognute bogatim paketima opreme i štedljivijim motorima. Testirana Mazda6 CD143 GT pripada osvježenoj, Facelift obitelji koja je predstavila manje tehničke i estetske izmjene.
Možda će se neki od vas sjetiti i tzv. "maraton-testa" objavljenog u jednom njemačkom automobilskom magazinu, u kojem je prva generacija Mazde6 bila podvrgnuta teškoj, dugotrajnoj provjeri. Nakon mnogo desetaka tisuća prijeđenih kilometara jedina uočena greška bila je "krepana" žarulja glavnog svjetla!
Uostalom, iz naših je slika vidljivo da godine ne štete ovim automobilima jer opisana Mazda6 na njima izgleda doista jednako kao i neka s "regularnog" testa novog vozila, odrađenog 2006. ili 2007. godine. I konačno, premda to i nebi trebalo biti premetom testa rabljenog, teško je oteti se dojmu da su osjećaj za upravljačem te feedback u vožnji prve generacije Mazde6 ipak bolji od onoga što pruža, povećana i (u nekim izvedbama) teža nova generacija s kojom smo se prvi puta susreli na međunarodnoj prezentaciji, u studenom 2007.
Vozilo je od privatnog prodavatelja: više informacija saznajte ovdje ili nas kontaktirajte na info@autonet.hr
Karoserija
Vjerojatno ne treba napominjati kako Japanci, barem kada su noviji automobili u pitanju, doista ništa ne prepuštaju slučaju. Isto, bez sumnje, vrijedi i za karoserije njihovih automobila koje se odlikuju visokokvalitetnim lakom i velikom otpornošću na koroziju. U tom svjetlu i testirana Mazda6 ne pokazuje doista nikakve "znakove umora" na svom laku koji i nakon šest godina nimalo nije izgubio na sjaju.
Pozornost treba uputiti tek crnim, mat-lakiranim letvicama na okviru (posebno stražnjih) vratiju na čijim se rubovima kod ovih automobila mogu pojaviti manji tragovi korozije. Recimo i to da su Mazde6, kao i većina automobila opremljenih xenon svjetlima, donekle osjetljive govorimo li o trajnosti glavnih svjetala. Ipak, to je prvenstveno posljedica vibracija uzrokovanih kvalitetom prometnica, a ne tehnički nedostatak.
Motor
Dvolitreni dieselski CD143 u svojoj oznaci jednostavno pokazuje najveću snagu s kojom raspolaže. Uz 360 Nm najvećeg okretnog momenta, ovaj kvalitetni pogonski stroj jamči vrhunsku elastičnost te time i rjeđu potrebu za izmjenama stupnjeva prijenosa. S druge pak strane, Mazda6 CD143 neće se buniti niti pri bržoj vožnji kada njezina snaga i dinamičnost dolaze do izražaja.
Općenito, s pogonskim strojem Mazde6 CD143 od kada je predstavljen nije bilo teškoća. Redovito održavan, ovaj motor će se odlikovati trajnošću i pouzdanošću kakvu od japanskih automobila i očekujemo. Rijetko se mogu pojaviti poteškoće sa senzorom filtera čestica u ispuhu, no praksa je pokazala da je aktiviranje signalne lampice prvenstveno stvar elektronike, a ne očitovanje stvarnog kvara. Kratko spajanje na servisno računalo brzo rješava ovaj problem.
Mjenjač
Najveće promjene u ponašanju ručice mjenjača kod svih mazdinih automobila primjetne su tijekom prvih nekoliko mjeseci vožnje novog vozila. Naime, isprva dosta krutih hodova, s vremenom ručica "nađe" svoje karakteristike koje zadržava godinama poslije. I kod rabljenih primjeraka Mazde6 hod ručice mjenjača (u ovom slučaju ručnog, 6-stupanjskog) ostaje precizan. Pogonsko-prijenosni sklop kod dieselskih izvedbi Mazde6 katkada će pokazati manje vibracije na papučici spojke, no to je ipak više stvar konstrukcije nego li znak nekog tehničkog problema.
Podvozje
Mnogi će se složiti da hrvatske prometnice predstavljaju ultimativni test kvalitete podvozja. Ta, ne odveć sretna činjenica pogađa mnoge automobile na način koji u konačnici završava skupim popravcima. No, iznimaka ima i Mazda6 svakako spada među njih. Opterećena nešto težim dieselskim motorom, testirana "šestica" ionako ima prednji dio podvozja predviđen za veća opterećenja te je izdržljivost kroz to zajamčena.
Kočnički diskovi, povremena boljka nekih japanskih automobila, na testiranom su vozilu pokazali očekivane znakove trošenja koje je, što je vjerojatno najbitnije, vrlo ravnomjerno. Posebno je to bitno uzmemo li u obzir da automobili opremljeni sustavom elektroničkog nadzora nad stabilnošću vozila (ESP ili kod Mazde DSC) više opterećuju kočnice, barem ako ste skloni sportskijoj vožnji. Ipak, kao i kod praktički svakog automboila, nije na odmet baciti pogled na diskove jer oni nerijetko mnogo govore o općem stanju vozila.
Unutrašnjost
Pitanje, koja je unutrašnjosti izdržljivija, kožna ili ona presvučena tkaninom, ostavit ćemo za neku drugu raspravu. No, činjenicom jest da je 6 godina očito premalo da bi koža u interijeru najbogatijeg paketa opreme koji je tada bio dostupan uz Mazdu6 pokazala imalo znakova umora. Za sve Mazde tipična, vrlo glatka koža, podosta je skliska, no možda ju upravo to štiti od pretjeranog trošenja.
Koža na obruču upravljača i ručici mjenjača tek je neznatno izlizana, kudikamo manje nego li na npr. francuskim automobiliam sličnog godišta. Konačno, neravna podloga (blaža verzija pojma "ceste u Hrvatskoj") ne uzrokuje nikakvo škripanje ili bilo kakve neprimjerene zvukove u unutrašnjosti što je još jedna potvrda kvalitete interijera ovih automobila.
Svi plastični dijelovi unutrašnjosti, ako su redovito održavani, niti nakon duljeg razdoblja neće pokazati nikakve deformacije ili promjene boje uzrokovane dugotrajnim utjecajem sunca.
Vozilo je od privatnog prodavatelja: više informacija saznajte ovdje ili nas kontaktirajte na info@autonet.hr
Možda će se neki od vas sjetiti i tzv. "maraton-testa" objavljenog u jednom njemačkom automobilskom magazinu, u kojem je prva generacija Mazde6 bila podvrgnuta teškoj, dugotrajnoj provjeri. Nakon mnogo desetaka tisuća prijeđenih kilometara jedina uočena greška bila je "krepana" žarulja glavnog svjetla!
Uostalom, iz naših je slika vidljivo da godine ne štete ovim automobilima jer opisana Mazda6 na njima izgleda doista jednako kao i neka s "regularnog" testa novog vozila, odrađenog 2006. ili 2007. godine. I konačno, premda to i nebi trebalo biti premetom testa rabljenog, teško je oteti se dojmu da su osjećaj za upravljačem te feedback u vožnji prve generacije Mazde6 ipak bolji od onoga što pruža, povećana i (u nekim izvedbama) teža nova generacija s kojom smo se prvi puta susreli na međunarodnoj prezentaciji, u studenom 2007.
Vozilo je od privatnog prodavatelja: više informacija saznajte ovdje ili nas kontaktirajte na info@autonet.hr
Karoserija
Vjerojatno ne treba napominjati kako Japanci, barem kada su noviji automobili u pitanju, doista ništa ne prepuštaju slučaju. Isto, bez sumnje, vrijedi i za karoserije njihovih automobila koje se odlikuju visokokvalitetnim lakom i velikom otpornošću na koroziju. U tom svjetlu i testirana Mazda6 ne pokazuje doista nikakve "znakove umora" na svom laku koji i nakon šest godina nimalo nije izgubio na sjaju.
Pozornost treba uputiti tek crnim, mat-lakiranim letvicama na okviru (posebno stražnjih) vratiju na čijim se rubovima kod ovih automobila mogu pojaviti manji tragovi korozije. Recimo i to da su Mazde6, kao i većina automobila opremljenih xenon svjetlima, donekle osjetljive govorimo li o trajnosti glavnih svjetala. Ipak, to je prvenstveno posljedica vibracija uzrokovanih kvalitetom prometnica, a ne tehnički nedostatak.
Motor
Dvolitreni dieselski CD143 u svojoj oznaci jednostavno pokazuje najveću snagu s kojom raspolaže. Uz 360 Nm najvećeg okretnog momenta, ovaj kvalitetni pogonski stroj jamči vrhunsku elastičnost te time i rjeđu potrebu za izmjenama stupnjeva prijenosa. S druge pak strane, Mazda6 CD143 neće se buniti niti pri bržoj vožnji kada njezina snaga i dinamičnost dolaze do izražaja.
Općenito, s pogonskim strojem Mazde6 CD143 od kada je predstavljen nije bilo teškoća. Redovito održavan, ovaj motor će se odlikovati trajnošću i pouzdanošću kakvu od japanskih automobila i očekujemo. Rijetko se mogu pojaviti poteškoće sa senzorom filtera čestica u ispuhu, no praksa je pokazala da je aktiviranje signalne lampice prvenstveno stvar elektronike, a ne očitovanje stvarnog kvara. Kratko spajanje na servisno računalo brzo rješava ovaj problem.
Mjenjač
Najveće promjene u ponašanju ručice mjenjača kod svih mazdinih automobila primjetne su tijekom prvih nekoliko mjeseci vožnje novog vozila. Naime, isprva dosta krutih hodova, s vremenom ručica "nađe" svoje karakteristike koje zadržava godinama poslije. I kod rabljenih primjeraka Mazde6 hod ručice mjenjača (u ovom slučaju ručnog, 6-stupanjskog) ostaje precizan. Pogonsko-prijenosni sklop kod dieselskih izvedbi Mazde6 katkada će pokazati manje vibracije na papučici spojke, no to je ipak više stvar konstrukcije nego li znak nekog tehničkog problema.
Podvozje
Mnogi će se složiti da hrvatske prometnice predstavljaju ultimativni test kvalitete podvozja. Ta, ne odveć sretna činjenica pogađa mnoge automobile na način koji u konačnici završava skupim popravcima. No, iznimaka ima i Mazda6 svakako spada među njih. Opterećena nešto težim dieselskim motorom, testirana "šestica" ionako ima prednji dio podvozja predviđen za veća opterećenja te je izdržljivost kroz to zajamčena.
Kočnički diskovi, povremena boljka nekih japanskih automobila, na testiranom su vozilu pokazali očekivane znakove trošenja koje je, što je vjerojatno najbitnije, vrlo ravnomjerno. Posebno je to bitno uzmemo li u obzir da automobili opremljeni sustavom elektroničkog nadzora nad stabilnošću vozila (ESP ili kod Mazde DSC) više opterećuju kočnice, barem ako ste skloni sportskijoj vožnji. Ipak, kao i kod praktički svakog automboila, nije na odmet baciti pogled na diskove jer oni nerijetko mnogo govore o općem stanju vozila.
Unutrašnjost
Pitanje, koja je unutrašnjosti izdržljivija, kožna ili ona presvučena tkaninom, ostavit ćemo za neku drugu raspravu. No, činjenicom jest da je 6 godina očito premalo da bi koža u interijeru najbogatijeg paketa opreme koji je tada bio dostupan uz Mazdu6 pokazala imalo znakova umora. Za sve Mazde tipična, vrlo glatka koža, podosta je skliska, no možda ju upravo to štiti od pretjeranog trošenja.
Koža na obruču upravljača i ručici mjenjača tek je neznatno izlizana, kudikamo manje nego li na npr. francuskim automobiliam sličnog godišta. Konačno, neravna podloga (blaža verzija pojma "ceste u Hrvatskoj") ne uzrokuje nikakvo škripanje ili bilo kakve neprimjerene zvukove u unutrašnjosti što je još jedna potvrda kvalitete interijera ovih automobila.
Svi plastični dijelovi unutrašnjosti, ako su redovito održavani, niti nakon duljeg razdoblja neće pokazati nikakve deformacije ili promjene boje uzrokovane dugotrajnim utjecajem sunca.
Vozilo je od privatnog prodavatelja: više informacija saznajte ovdje ili nas kontaktirajte na info@autonet.hr
Potražite više: Mazda6 na Automobili.hr |
![]() |
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva