Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited
20. srpnja 2009.
27
0

Susret s ikonom off-roada
brzi izbornik
Osobna iskaznica
IMEGrand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited
OBUJAM
3,0 l
SNAGA
218 KS
BRZINA
192 km/h
NA CESTU
436.806 Kn (59.601 Eur)
tehnički podaci »
Iako na tržištima, praktički svakog dana ima sve više terenskih i SUV vozila, Grand Cherokee se tijekom godina uspio održati kao svojevrsni statusni simbol. Moćan i prostran, ovaj automobil nudi dosta više od onoga što uobičajeno podrazumijevamo pod terminom Sport Utility Vehicle
Mnogo je desetljeća proteklo otkako je naziv Jeep neizbrisivo ušao u, praktički svaki kutak ove planete. I danas, sedamdesetak godina kasnije, suočena s ovim pojmom, većina će pomisliti na grubi, neugledni ali istovremeno i neodoljivo simpatični vojni terenski automobil. Pod imenom Jeep, trenutno se (na našem tržištu) nudi šest modela među kojima i dalje ima automobila koji potsjećaju na ta davna vremena. No, Grand Cherokee predstavlja jednu sasvim drukčiju priču.
Grand Cherokee svoje korjene vuče iz 1983. kada je trebao predstavljati nasljednika modela Cherokee (danas su u prodaji oba automobila), a prvi je koncept predstavljen šest godina kasnije. Ukratko, automobil je javnosti predstavljen 1992. u okviru detroitskog North American International Auto Show-a. Aktualna izvedba predstavlja treću generaciju Grand Cherokee-a, no da se ne zbunite, vrijedno je spomenuti kako je ovaj model tijekom vremena predstavljan u povećem broju posebnih izvedbi, koje se donekle razlikuju od uobičajenih. I kao svojevrsnu najavu, recimo da je novi Grand Cherokee najavljen za proljeće slijedeće godine, kada će krenuti u prodaju za modelnu godinu 2011.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Ovaj 4750 mm dug automobil donosi nam dvije poprilično različite dizajnerske priče. Dakako, riječ je o onoj vanjštine te onoj njegova interijera. Izvana Grand Cherokee djeluje moćno, moderno i vrlo luksuzno. Automobil je zadržao dosta karakterističnih jednostavnih linija klasičnog Cherokee-a što nam se posebno dopada. Uz to, oblik prednjih svjetala je moderan i donosi ponešto različitosti među, inače ravne linije karoserije. Karakteristična kromirana maska hladnjaka i veliki uvodnik zraka ispod nje, profil koji nam otkriva dugačak poklopac motora i naglašene rubove blatobrana te jednostavan i optički ne odveć visok rep vozila stvaraju jednu od uspješnijih priča u ovom segmentu.
I dok posebna crna metalik boja daje dodatno luksuzan "štih" eksterijeru, u unutrašnjosti je priča pomalo drukčija. Chrysler (Grand Cherokee je bio prvi Jeep predstavljen pod značkom tog proizvođača) bez ustezanja "tjera" svoju logiku uređenja interijera u pomalo neobičnoj kombinaciji luksuza, kiča i pojedinih detalja na kojima se očito štedjelo. Interijer testiranog Grand Cherokee-a Limited bez sumnje je raskošan, kako prema pitanju prostranosti i udobnosti, tako i svojom opremljenošću. Ipak, velike količine drvenih umetaka pomalo "sintetičkog" izgleda, dvobojna sjedala, veliki plavi središnji zaslon te kromirani detalji u unutrašnjosti stvaraju šarenilo kakvo ne pristaje jednom luksuznom, ali i doista statusnom automobilu.
Ako nam se već nisu dopale kombinacija boja i izbor materijala te osrednji dojam plastičnih prekidača i poluga, ergonomija i prostranost doista zaslužuju visoku ocjenu. Uz to, na stražnjoj će se klupi bez problema smjestiti dvije odrasle osobe, premda moramo priznati kako smo očekivali i malo više prostora za koljena. No zato je brojka od 703 dm3 koliko zaprima prtljažnik, uz korištenje stražnje klupe, više nego li pohvalna. Najveći dostupni obujam iznosi velikih 1554 l.
Komentar opreme
Kao što je i lako za pretpostaviti iz samog naziva Limited, testirani je Grand Cherokee 3.0 V6 bio vrhunski opremljen. Vjerujemo da praktički nema detalja koji nedostaju, osim možda pomalo neobične priče o postavljanju zračnih zavjesa, ali ne i bočnih zračnih jastuka. Sve ostalo doista je na broju, bilo da je riječ o komforu ili tehnikalijama testirane izvedbe s pogonom na sva 4 kotača. Od neuobičajenijih tehničkih detalja spomenut ćemo električno podešavanje položaja papučice kočnice i gasa, a od vrlo praktičnih ekran osjetljiv na dodir kojim je opremljen audio sustav bogat raznoraznim funkcijama (pogledajte galeriju).
Motor i prijenos
Pod prednjim poklopcem testiranog Grand Cherokee-a Limited nalazio se motor koji predstavlja nasljeđe priče o suradnji Mercedes-Benza i Chryslera. Riječ je o MB-ovom V6 dieselskom stroju obujma od 3 litre koji razvija doista hvale vrijedne performanse. Najveća snaga iznosi 160 kW (218 KS) pri 3400 o/min, a najveći okretni moment 510 Nm između 1600 i 2400 o/min. Tako snažno motoriziran, ovaj se automobil može pohvaliti solidnim performansama, unatoč popriličnoj masi od 2210 kg te ne odveć naprednoj aerodinamici. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 9,7 s, dok smo tijekom testa ostvarili najveću brzinu od 192 km/h (proizvođač: 201 km/h).
S obzirom na sve navedeno, potrošnja goriva nije mogla ostati na nekim posebno niskim brojkama, no vjerujemo da niti naš prosjek od 13,1 l/100 km (2,9 l više od tvornički propisane vrijednosti) ne predstavlja posebnu dramu, dapače. Uostalom, tu je spremnik koji zaprima čak 83 litre goriva što nam je bilo dovoljno za 783 km, vrlo ugodnog, putovanja.
Testirani Grand Cherokee je bio opremljen stalnim pogonom na sva četiri kotača poznatim kao Quadra-Trac II. Riječ je o prijenosu koji ima zatvarače prednjeg i stražnjeg diferencijala, a u defaultnom načinu rada okretni moment raspoređuje u omjeru 48 / 52%. S obzirom na karakteristike podloge, sustav Quadra-Trac II automatski raspoređuje moment između osovina, uz mogućnost da jednoj od njih "pošalje" čak 100%. Konačno, testirani je automobil bio opremljen i reduktorom prijenosa što je detalj koji nam je otkrio da je ovo tek "tehnički gledano" SUV, a u stvari automobil kudikamo sposobniji od većine konkurenata u tom segmentu. Redukcija prijenosa se uključuje stavljanjem ručice 5-stupanjskog automatskog mjenjača u prazni hod i pri brzini od 3 do 5 km/h.
Za upravljačem
Prvi utisci vožnje stavljaju naglasak na relativno mekano podvozje. No, s obzirom da se Grand Cherokee nije pretjerano naginjao i da je, unatoč nemaloj masi, sasvim pristojno "slušao" sve instrukcije svog vozača (napominjemo, uz vrlo solidne kočnice), navikavanje na tu osobinu podvozja bilo je kratko i učinkovito. S druge strane, nakon ovog smo testa ostali uvjereni kako je Grand Cherokee Limited uvjerljivo najudobniji automobil koji smo se ikada vozili izvan asfaltiranih puteva.
Ohrabreni time, nismo se ustručavali krenuti niti na zahtjevnije terene, pri čemu su od koristi bile M+S gume, a u najtežim situacijama i mogućnost uključivanja reduktora prijenosa. Ponovno na asfaltu, uvjerili smo se kako je riječ i o vozilu s kojim je moguće bez imalo umora, uz vrhunsku udobnost, komfor i sigurnost stići na odredište nakon višesatne neprekinute vožnje. To, s druge strane, čini Grand Cherokee dobrim obitejskim automobilom. U gradu, dakako, treba ipak malo pripaziti, kako zbog povećih dimenzija karoserije, tako i poradi činjenice da se dosta toga odvija ispod razine vozačevog pogleda.
I na kraju...
Izgleda nam pomalo nepravedno svrstavati Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited u kategoriju SUV automobila. Da, istina je kako za razliku od "čistokrvnih" terenaca ovaj automobil ima samonosivu karoseriju, no ispod njegovog se lima ipak krije kruta stražnja osovina, a tu je i već spominjani reduktor. Sve zajedno čini ga vrlo sposobnim izvan asfalta što je još jedan od razloga zbog kojih je gotovo "grijeh" voziti Grand Cherokee isključivo po asfaltu, koristeći od svih njegovih dobrih osobina isključivo dojam moći i prestiža. No, off-road automobila će uvijek biti prodano kudikamo više nego li postoji ljudi koji uživaju u vožnji izvan asfalta.
Grand Cherokee svoje korjene vuče iz 1983. kada je trebao predstavljati nasljednika modela Cherokee (danas su u prodaji oba automobila), a prvi je koncept predstavljen šest godina kasnije. Ukratko, automobil je javnosti predstavljen 1992. u okviru detroitskog North American International Auto Show-a. Aktualna izvedba predstavlja treću generaciju Grand Cherokee-a, no da se ne zbunite, vrijedno je spomenuti kako je ovaj model tijekom vremena predstavljan u povećem broju posebnih izvedbi, koje se donekle razlikuju od uobičajenih. I kao svojevrsnu najavu, recimo da je novi Grand Cherokee najavljen za proljeće slijedeće godine, kada će krenuti u prodaju za modelnu godinu 2011.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Ovaj 4750 mm dug automobil donosi nam dvije poprilično različite dizajnerske priče. Dakako, riječ je o onoj vanjštine te onoj njegova interijera. Izvana Grand Cherokee djeluje moćno, moderno i vrlo luksuzno. Automobil je zadržao dosta karakterističnih jednostavnih linija klasičnog Cherokee-a što nam se posebno dopada. Uz to, oblik prednjih svjetala je moderan i donosi ponešto različitosti među, inače ravne linije karoserije. Karakteristična kromirana maska hladnjaka i veliki uvodnik zraka ispod nje, profil koji nam otkriva dugačak poklopac motora i naglašene rubove blatobrana te jednostavan i optički ne odveć visok rep vozila stvaraju jednu od uspješnijih priča u ovom segmentu.
I dok posebna crna metalik boja daje dodatno luksuzan "štih" eksterijeru, u unutrašnjosti je priča pomalo drukčija. Chrysler (Grand Cherokee je bio prvi Jeep predstavljen pod značkom tog proizvođača) bez ustezanja "tjera" svoju logiku uređenja interijera u pomalo neobičnoj kombinaciji luksuza, kiča i pojedinih detalja na kojima se očito štedjelo. Interijer testiranog Grand Cherokee-a Limited bez sumnje je raskošan, kako prema pitanju prostranosti i udobnosti, tako i svojom opremljenošću. Ipak, velike količine drvenih umetaka pomalo "sintetičkog" izgleda, dvobojna sjedala, veliki plavi središnji zaslon te kromirani detalji u unutrašnjosti stvaraju šarenilo kakvo ne pristaje jednom luksuznom, ali i doista statusnom automobilu.
Ako nam se već nisu dopale kombinacija boja i izbor materijala te osrednji dojam plastičnih prekidača i poluga, ergonomija i prostranost doista zaslužuju visoku ocjenu. Uz to, na stražnjoj će se klupi bez problema smjestiti dvije odrasle osobe, premda moramo priznati kako smo očekivali i malo više prostora za koljena. No zato je brojka od 703 dm3 koliko zaprima prtljažnik, uz korištenje stražnje klupe, više nego li pohvalna. Najveći dostupni obujam iznosi velikih 1554 l.
Komentar opreme
Kao što je i lako za pretpostaviti iz samog naziva Limited, testirani je Grand Cherokee 3.0 V6 bio vrhunski opremljen. Vjerujemo da praktički nema detalja koji nedostaju, osim možda pomalo neobične priče o postavljanju zračnih zavjesa, ali ne i bočnih zračnih jastuka. Sve ostalo doista je na broju, bilo da je riječ o komforu ili tehnikalijama testirane izvedbe s pogonom na sva 4 kotača. Od neuobičajenijih tehničkih detalja spomenut ćemo električno podešavanje položaja papučice kočnice i gasa, a od vrlo praktičnih ekran osjetljiv na dodir kojim je opremljen audio sustav bogat raznoraznim funkcijama (pogledajte galeriju).
Motor i prijenos
Pod prednjim poklopcem testiranog Grand Cherokee-a Limited nalazio se motor koji predstavlja nasljeđe priče o suradnji Mercedes-Benza i Chryslera. Riječ je o MB-ovom V6 dieselskom stroju obujma od 3 litre koji razvija doista hvale vrijedne performanse. Najveća snaga iznosi 160 kW (218 KS) pri 3400 o/min, a najveći okretni moment 510 Nm između 1600 i 2400 o/min. Tako snažno motoriziran, ovaj se automobil može pohvaliti solidnim performansama, unatoč popriličnoj masi od 2210 kg te ne odveć naprednoj aerodinamici. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 9,7 s, dok smo tijekom testa ostvarili najveću brzinu od 192 km/h (proizvođač: 201 km/h).
S obzirom na sve navedeno, potrošnja goriva nije mogla ostati na nekim posebno niskim brojkama, no vjerujemo da niti naš prosjek od 13,1 l/100 km (2,9 l više od tvornički propisane vrijednosti) ne predstavlja posebnu dramu, dapače. Uostalom, tu je spremnik koji zaprima čak 83 litre goriva što nam je bilo dovoljno za 783 km, vrlo ugodnog, putovanja.
Testirani Grand Cherokee je bio opremljen stalnim pogonom na sva četiri kotača poznatim kao Quadra-Trac II. Riječ je o prijenosu koji ima zatvarače prednjeg i stražnjeg diferencijala, a u defaultnom načinu rada okretni moment raspoređuje u omjeru 48 / 52%. S obzirom na karakteristike podloge, sustav Quadra-Trac II automatski raspoređuje moment između osovina, uz mogućnost da jednoj od njih "pošalje" čak 100%. Konačno, testirani je automobil bio opremljen i reduktorom prijenosa što je detalj koji nam je otkrio da je ovo tek "tehnički gledano" SUV, a u stvari automobil kudikamo sposobniji od većine konkurenata u tom segmentu. Redukcija prijenosa se uključuje stavljanjem ručice 5-stupanjskog automatskog mjenjača u prazni hod i pri brzini od 3 do 5 km/h.
Za upravljačem
Prvi utisci vožnje stavljaju naglasak na relativno mekano podvozje. No, s obzirom da se Grand Cherokee nije pretjerano naginjao i da je, unatoč nemaloj masi, sasvim pristojno "slušao" sve instrukcije svog vozača (napominjemo, uz vrlo solidne kočnice), navikavanje na tu osobinu podvozja bilo je kratko i učinkovito. S druge strane, nakon ovog smo testa ostali uvjereni kako je Grand Cherokee Limited uvjerljivo najudobniji automobil koji smo se ikada vozili izvan asfaltiranih puteva.
Ohrabreni time, nismo se ustručavali krenuti niti na zahtjevnije terene, pri čemu su od koristi bile M+S gume, a u najtežim situacijama i mogućnost uključivanja reduktora prijenosa. Ponovno na asfaltu, uvjerili smo se kako je riječ i o vozilu s kojim je moguće bez imalo umora, uz vrhunsku udobnost, komfor i sigurnost stići na odredište nakon višesatne neprekinute vožnje. To, s druge strane, čini Grand Cherokee dobrim obitejskim automobilom. U gradu, dakako, treba ipak malo pripaziti, kako zbog povećih dimenzija karoserije, tako i poradi činjenice da se dosta toga odvija ispod razine vozačevog pogleda.
I na kraju...
Izgleda nam pomalo nepravedno svrstavati Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Limited u kategoriju SUV automobila. Da, istina je kako za razliku od "čistokrvnih" terenaca ovaj automobil ima samonosivu karoseriju, no ispod njegovog se lima ipak krije kruta stražnja osovina, a tu je i već spominjani reduktor. Sve zajedno čini ga vrlo sposobnim izvan asfalta što je još jedan od razloga zbog kojih je gotovo "grijeh" voziti Grand Cherokee isključivo po asfaltu, koristeći od svih njegovih dobrih osobina isključivo dojam moći i prestiža. No, off-road automobila će uvijek biti prodano kudikamo više nego li postoji ljudi koji uživaju u vožnji izvan asfalta.
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva