Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro
19. studenog 2008.
9
1

Luksuz ima svoju cijenu
Godina proizvodnje: 2005; Stanje putomjera: 97.565 km; Snaga: 224 KS; Moment: 450 Nm; Zapremnina: 2967 ccm; Najveća brzina 240 km/h; Ubrzanje 0-100 km 7,3 s; Cijena: 280.000 Kn
Vjerojatno nećemo otkriti "toplu vodu" ako zaključimo da je Audi već godinama jedan od neprikosnovenih statusnih simbola na našim cestama i automobil koji se nerijetko predstavlja kao referenca, o kojoj god klasi da govorimo. Uostalom, i bez obzira na relativno nagli pad cijene rabljenih primjeraka, ova tvrtka proizvodi automobile koji spadaju u tzv. Premium segment u svojoj kategoriji, a do datuma objave ovog teksta u Hrvatskoj je tijekom 2008. prodano više od tisuću i pol primjeraka automobila sa znakom četiri isprepletena prstena. Uzmemo li u obzir da Audi nudi automobile koji baš i nisu posebno jeftini u svojim klasama, to je sasvim solidan pokazatelj statusa.
Model A6 zasigurno spada u gornju kategoriju marke iz Ingolstada, a testirani je model definitivno jedan od najluksuznijih predstavnika svoje obitelji. Pokretan 224 KS snažnim dieselskim V6 motorom i opremljen, sada već legendarnim, pogonom na sva četiri kotača (quattro) ovakav automobil se nameće kao jedan od prvih izbora pri kupnji poslovnog ili luksuznog obitelsjkom vozila. Testirani A6 Avant 3.0 TDI quattro star je tri godine i, za razliku od ostalih automobila iz ponude TRCZ-a koje smo do sada testirali, u ponudi je isključivo uz jednokratnu uplatu cijelog iznosa.
Karoserija
Prostran i udoban, A6 Avant je pravi kralj autoceste. Njegova velika karoserija, doduše, nerijetko će vam stvarati neprilike pri manevriranju u gradu (krug okretanja od nevjerojatnih 12,1 m!), no Audi opravdanje nalazi u prtljažniku obujma između 565 i 1660 litara što je, bez sumnje, mnogo. Što se trajnosti karoserije tiče, zamjerki doista nebi trebalo biti. Tek jedna napomena odnosi se na prtljažnik s električnim zatvaranjem koji, zbog sporosti tog sustava, ali i više cijene tako opremljenog A6 Avanta, ne preporučamo.
Motor
Vjerujemo da je malo onih koji će 3-litreni diesel s 224 KS i 450 Nm smatrati nedostatnim, premda se pred nama nalazi preko 1800 kg teško vozilo. Audi kao da nikada nije odveć pažnje pridavao masi svojih automobila, pa tako niti A6 3.0 TDI quattro nije odveć lagan. Ipak, uz toliko snage i okretnog momenta, masa pada u drugi plan, ali pri tome se niti potrošnja goriva nije podigla do neprihvatljivih brojki. Obilje snage i momenta jamstvo su i tome da ovaj motor vjerojatno nikada neće biti pretjerano opterećivan što, s druge pak strane, rezultira dugovječnošću. Tijekom ovog testa doista nismo pronašli nikakve zamjerke pogonskom stroju. Dakako, potrebno je uzeti u obzir da bi model s manjim (npr. 2.7 TDI) motorom ipak sbio osjetno povoljniji, premda je Audi jedna od Premium-marki koje najbrže gube na vrijednosti svojih vozila.
Mjenjač
Pokretan 3-litrenim V6 dieselom, Audi A6 je dostupan uz dva 6-stupanjska mjenjača. Dakako, riječ je o ručnom te automatskom prijenosu, a možemo reći srećom, testirani je automobil bio opremljen automatikom. Naime, ručni mjenjači u ovom automobilu poznati su prema ne odveć uglađenim hodovima, tj. zapinjanju kao i problemima sa sinhronizacijom. Uostalom, unatoč nešto većem izdatku potrebnom za verziju s automatskim mjenjačem, uz ovakav "kraljevski" motor vjerujemo da je to ionako očekivaniji izbor. Postojanje opcije Sport za dinamičniji mod rada te mogućnost ručne izmjene stupnjeva zadovoljit će, vjerujemo, i zagrižene ljubitelje ručnih prijenosa.
Podvozje
Veliki i teški automobili pokretani snažnim motorima čine život svojim podvozjima doista teškim. Dakako, u cijeloj toj priči veliku ulogu igraju ceste po kojima se vozimo, ali i sam način vožnje te opterećenje automobila. Audijeva podvozja, kao što znamo iz nekih drugih primjera, nisu odveć trajna što se odnosi prvenstveno na raznorazne spojeve i ležajeve. Stoga jedan temeljitiji pregled ovjesa nikako neće biti na odmet, posebno s obzirom da se radi o automobilu za koji je potrebno izdvojiti sasvim solidan iznos. Prilikom pregleda pažnju je potrebno usmjeriti i na stanje amortizera te letve upravljačkog sustava.
Unutrašnjost
Potpuno kožom presvučena unutrašnjost ovog luksuznog automobila zadovoljit će i najprobirljivije svojim izgledom, ali i trajnošću. Naime, pri pogledu na prednju armaturu pomislili biste kako je riječ o potpuno novom vozilu. Činjenicu da je ovo test rabljenog otkrivaju tek donekle "ulaštena" koža na obruču upravljača te ona na ručici mjenjača. Kao i kod svih Audija s kojima smo se susretali, interijer odiše dojmom kvalitete i trajnosti te luksuzan kakav u ovom slučaju jest, pruža doista vrhunski osjećaj u vožnji.
Model A6 zasigurno spada u gornju kategoriju marke iz Ingolstada, a testirani je model definitivno jedan od najluksuznijih predstavnika svoje obitelji. Pokretan 224 KS snažnim dieselskim V6 motorom i opremljen, sada već legendarnim, pogonom na sva četiri kotača (quattro) ovakav automobil se nameće kao jedan od prvih izbora pri kupnji poslovnog ili luksuznog obitelsjkom vozila. Testirani A6 Avant 3.0 TDI quattro star je tri godine i, za razliku od ostalih automobila iz ponude TRCZ-a koje smo do sada testirali, u ponudi je isključivo uz jednokratnu uplatu cijelog iznosa.
Karoserija
Prostran i udoban, A6 Avant je pravi kralj autoceste. Njegova velika karoserija, doduše, nerijetko će vam stvarati neprilike pri manevriranju u gradu (krug okretanja od nevjerojatnih 12,1 m!), no Audi opravdanje nalazi u prtljažniku obujma između 565 i 1660 litara što je, bez sumnje, mnogo. Što se trajnosti karoserije tiče, zamjerki doista nebi trebalo biti. Tek jedna napomena odnosi se na prtljažnik s električnim zatvaranjem koji, zbog sporosti tog sustava, ali i više cijene tako opremljenog A6 Avanta, ne preporučamo.
Motor
Vjerujemo da je malo onih koji će 3-litreni diesel s 224 KS i 450 Nm smatrati nedostatnim, premda se pred nama nalazi preko 1800 kg teško vozilo. Audi kao da nikada nije odveć pažnje pridavao masi svojih automobila, pa tako niti A6 3.0 TDI quattro nije odveć lagan. Ipak, uz toliko snage i okretnog momenta, masa pada u drugi plan, ali pri tome se niti potrošnja goriva nije podigla do neprihvatljivih brojki. Obilje snage i momenta jamstvo su i tome da ovaj motor vjerojatno nikada neće biti pretjerano opterećivan što, s druge pak strane, rezultira dugovječnošću. Tijekom ovog testa doista nismo pronašli nikakve zamjerke pogonskom stroju. Dakako, potrebno je uzeti u obzir da bi model s manjim (npr. 2.7 TDI) motorom ipak sbio osjetno povoljniji, premda je Audi jedna od Premium-marki koje najbrže gube na vrijednosti svojih vozila.
Mjenjač
Pokretan 3-litrenim V6 dieselom, Audi A6 je dostupan uz dva 6-stupanjska mjenjača. Dakako, riječ je o ručnom te automatskom prijenosu, a možemo reći srećom, testirani je automobil bio opremljen automatikom. Naime, ručni mjenjači u ovom automobilu poznati su prema ne odveć uglađenim hodovima, tj. zapinjanju kao i problemima sa sinhronizacijom. Uostalom, unatoč nešto većem izdatku potrebnom za verziju s automatskim mjenjačem, uz ovakav "kraljevski" motor vjerujemo da je to ionako očekivaniji izbor. Postojanje opcije Sport za dinamičniji mod rada te mogućnost ručne izmjene stupnjeva zadovoljit će, vjerujemo, i zagrižene ljubitelje ručnih prijenosa.
Podvozje
Veliki i teški automobili pokretani snažnim motorima čine život svojim podvozjima doista teškim. Dakako, u cijeloj toj priči veliku ulogu igraju ceste po kojima se vozimo, ali i sam način vožnje te opterećenje automobila. Audijeva podvozja, kao što znamo iz nekih drugih primjera, nisu odveć trajna što se odnosi prvenstveno na raznorazne spojeve i ležajeve. Stoga jedan temeljitiji pregled ovjesa nikako neće biti na odmet, posebno s obzirom da se radi o automobilu za koji je potrebno izdvojiti sasvim solidan iznos. Prilikom pregleda pažnju je potrebno usmjeriti i na stanje amortizera te letve upravljačkog sustava.
Unutrašnjost
Potpuno kožom presvučena unutrašnjost ovog luksuznog automobila zadovoljit će i najprobirljivije svojim izgledom, ali i trajnošću. Naime, pri pogledu na prednju armaturu pomislili biste kako je riječ o potpuno novom vozilu. Činjenicu da je ovo test rabljenog otkrivaju tek donekle "ulaštena" koža na obruču upravljača te ona na ručici mjenjača. Kao i kod svih Audija s kojima smo se susretali, interijer odiše dojmom kvalitete i trajnosti te luksuzan kakav u ovom slučaju jest, pruža doista vrhunski osjećaj u vožnji.
Potražite više: Audi A6 na Automobili.hr |
![]() |
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva