85. međunarodni salon automobila u Ženevi, 2015.
16. ožujka 2015.
199
0

Na zapadu (doista) ništa novo
Iz godine u godinu svjedočimo novom procvatu automobilske industrije na tržištima koja, za razliku od situacije u nas, gotovo više i ne pamte neka loša vremena. A, da ne mora svaki veliki međunarodni salon donijeti mnogo novosti u katogoriji masovnih automobila, dokazala je i ovogodišnja Ženeva
Premda naslov Remarqueove novele, zapravo, ima cinično značenje, ovogodišnje nam proljeće u doslovnom smislu nije donijelo neke značajne novosti automobilskog svijeta. Štoviše, 85. međunarodni salon automobila u Ženevi, prvi veliki ovogodišnji salon na europskom tlu obilježilo je tek nekoliko noviteta. Ako, uopće i toliko...
Ipak, da ne steknete pretjerano "crn" dojam, ovogodišnja je Ženeva obilovala novim sportskim automobilima, ali i konceptima svih mogućih vrsta i oblika. Dakle, ako planirate otići u shopping s nekom 300 km/h brzom zvijerkom na pameti, Palexpo arena bi mogla imati rješenje za vas. Uostalom, čak jedna trećina svih predstavljenih automobila spada u kategoriju sportskih modela.
No, tko uostalom tvrdi da svaki veliki međunarodni salon mora obilovati novostima u kategoriji "masovnih" automobila, tj. onih koji donose najveću zaradu svojim proizvođačima? Katkada je, naime, potrebno proširiti i ponudu sportskih i supersportskih modela, a takvih ove godine u Ženevi doista nije manjkalo. Uz njih, već pomalo uobičajeno, nagledali smo se konceptnih vozila te doista svakojakih prerada.
Tuning je, nema tome sumnje, sve popularniji i to u svim segmentima. Očito je da se vlasnici automobila pa i onih najluksuznijih, na sve načine pokušavaju izdvojiti iz mase čak i kada je njihov automobil proizveden u svega nekoliko desetaka primjeraka.
No, što je doista bilo novo?
Kao što smo već zaključili, pravih je noviteta na ovogodišnjem ženevskom salonu doista bilo malo. No, abecednim redom pregled noviteta možemo započeti BMW-ovim 2 Gran Tourerom. Sedam sjedala i pogon na prednje kotače iz Münchena? Svijet se doista mijenja.
Hyundaijev Tucson je SUV koji vraća staro ime upravo u vremenima kada hyundaijevo zastupništvo nestaje s hrvatskog tržišta, a tu su bili i Opel Karl, Renault Kadjar te Škoda Superb. Ostatak noviteta svodi se na "prepeglane" postojeće automobile ili pak njihove sportske izvedenice. No, pravih je "volumenskih" automobila bilo doista malo.
Pored navedenog, pozornost posjetitelja ali i medija svakako su privukli neki tržišno manje bitni, no ne i manje atraktivni modeli. U "smrtnicima" dostupnom segmentu spomenimo tako najmanji mazdin SUV, model CX-3, a nekom će možda biti zanimljiv i subaruov karavan Levorg. Sportsku, no još uvijek umjerenu, ponudu zaokružit će HondaCivic Type R, nova Corsa OPC ili Ford Focus RS, a potom možemo krenuti put "pravih" automobila.
Za sladokusce (i nas ostale)
Ostavimo li po strani cijeli niz koncepata i proizvoda malih manufaktura, ovogodišnji je ženevski salon bez sumnje obilovao novim sportskim automobilima. Ferrari je tako predstavio nasljednika modela 458, 488 GTB koji bi trebao konkurirati jeftinijim modelima McLarena. Riječ je o prvom Ferrariju, nakon modela F40 iz 1987. koji pokreće središnje smješteni turbo-V8. Najveća snaga od preko 660 KS trebala bi biti snažan argument u borbi s konkurencijom. A, kada smo već kod iste, tvrtka iz Wokinga je "skinula plahte" s dorađenog modela 650S, u vidu McLarena 675LT. Riječ je o 666 KS i 700 Nm snažnom supersportašu. Konačno, za sve koje McLaren P1 oduševljava bez rezerve od sada je tu i dorađena te još naprednija izvedba GTR. Ovaj 1,9 milijuna GBP vrijedni hiperautomobil namijenjen stazi isprva će biti ponuđen isključivo vlasnicima modela P1.
Mercedes-Benz je u Ženevi odlučio predstaviti FIA GT3 izvedbu modela AMG GT pokretanu 6,2-litrenim, otprije poznatim V8. Kako god bilo, ovaj (više od 552 KS snažni) natjecateljski model svojim će prvim kupcima biti isporučen krajem tekuće godine tako da od GT3 sezone 2016. može slobodno nastaviti i više no uspješnim putem svog prethodnika, Mercedesa SLS AMG GT3 koji je od 2010. u utrkama ove FIA-ine kategorije ostvario čak 182 pobjede te 98 prvih startnih pozicija.
Domaće, naše automobilske fanove svakako će zainteresirati i kako je "hrvatska pamet" ponovno pokazala svoje najbolje lice na jednom velikom salonu automobila. Jest da to neće spasiti našu državu iz kolapsa u kojem se nalazi, no činjenicom jest da je hibridna Koenigsegg Regera s kombiniranom snagom od preko 1500 KS (2000 Nm) jedan zastrašujuć proizvod - nastao u suradnji švedskog proizvođača hiperautomobila i tvrtke Rimac Automobili. Pod karoserijom najavljenih 80, ručno izrađenih primjeraka Regere nalaze se 5-litreni V8 te 500 kW snažni baterijski komplet tvrtke iz Svete Nedelje. Spomenimo kako će ovaj hibrid trebati manje od 20 s za ubrzanje od 0 do 400 km/h.
Konačno, ne bi trebalo završiti ovo poglavlje zaboravivši novi Audi R8. Dakako, ovaj izravni konkurent porscheovom modelu 911 napravljen je (ponovno) na osnovi početnog Lamborghinija. Tako novi R8 i Huracan dijele istu mehaničku osnovu što je, napominju u Ingolstadtu, najatraktivnijem modelu s četiri prstena zajamčilo 40% veću krutost te 50 kg manju masu.
Nezalobilazni koncepti
Premda smatramo da su konceptni automobili gotovo nebitni, s obzirom da nerijetko predstavljaju viziju koja je sve samo ne stvarna ili izvediva, red je da spomenemo par automobila i iz te kategorije. No, za početak, premda se ne radi (više) o konceptu, razveselila nas je europska premijera nove Honde NSX koja je, nakon doista mnogo godina napokon završen automobil.
Kod konceptnih je automobila možda i najprivlačnije to što nerijetko prikazuju dizajn kod kojeg je mašti pušteno "na volju" da radi što joj se god svidi, barem ukoliko zadovoljava neka osnovna pravila automobilskog svijeta. Dopao nam se tako nissanov koncept Sway koji predstavlja budući mali automobil ove japanske marke. Još jedan lijep koncept nalazio se na izložbenom prostoru Kie - Sportspace najavljuje novu Optimu, u karavanskoj (ili je to možda bio Shooting Brake?) izvedbi.
Infiniti je u Ženevu doveo atraktivni konceptni crossover QX30 čija će se produkcijska izvedba temeljiti na mercedesovoj platformi MFA, dok je Suzuki prikazao doista simpatični koncept kompaktnog 4x4 modela nazvan i-M4. U stvari, riječ je o tzv. "Mild" hibridu pokretanom 1,2-litrenim benzinskim motorom.
S konceptima, produkcijskim automobilima, onim velikoserijskim ili pak manufakturnim i ovogodišnji je međunarodni salon u Ženevi pokazao dosta toga. Istina jest da najveću pozornost medija, ali i javnosti, u pravilu privlače "volumenski" tj. automobili od kojih se očekuju velike prodajne brojke. No, nije bilo nezaniljnivo prošetati se halama sajamskog prostora Palexpo i vidjeti koliko uzbudljivih kilovata donose ovogodišnje novosti. A, automobilska je sezona tek počela!
Par informacija, za kraj...
Čak 130 premijera, od čega 60 svjetskih te više od 40 europskih krasilo je izložbene prostore ovogodišnjeg međunarodnog salona automobila u Ženevi. Ukupno je bilo izloženo 900 automobila, od strane 220 izlagača. Sve to, predstavljeno je na površini od 110.000 m2 izložbenog prostora koji tijekom održavanja salona primi oko 700.000 posjetitelja. Također, u okviru ovogodišnjeg međunarodnog salona automobila u Ženevi po četvrti je puta održana dodjela jednog od najprestižnijih priznanja u svijetu automobila: Nagrade za europski automobil godine. Ovo, 50 godina staro, priznanje za 2015. je godinu ponijela najnovija generacija volkswagenovog modela Passat.
Salon je svoja je vrata novinarima otvorio 3. i 4. ožujka, a za javnost je bio otvoren između 5. i 15. ožujka. Cijena ulaznice iznosila je uobičajenih 16 CHF, a za grupne posjete (više od 20 osoba) 11 CHF. Radno vrijeme salona je od 10 - 20h radnim danom i od 9 do 19h vikendom. Službene stranice međunarodnog salona automobila u Ženevi možete pronaći na adresi: salon-auto.ch. Uz navedeno, za one koji su došli automobilom, ženevski je salon osigurao 5.600 parkirnih mjesta tijekom radnih dana te više od 10 tisuća vikendom.
Međunarodni salon automobila u Ženevi 2015. održava se na sajmišnom prostoru Palexpo smještenom pokraj ženevske zračne luke. Prostor je renoviran 2009. kada je uvedena i Wi-Fi mreža s otvorenim pristupom za sve posjetitelje i izlagače. Prvi salon automobila u Ženevi održan je 1905, a međunarodni status ova je priredba ostvarila 1924. godine.
Ipak, da ne steknete pretjerano "crn" dojam, ovogodišnja je Ženeva obilovala novim sportskim automobilima, ali i konceptima svih mogućih vrsta i oblika. Dakle, ako planirate otići u shopping s nekom 300 km/h brzom zvijerkom na pameti, Palexpo arena bi mogla imati rješenje za vas. Uostalom, čak jedna trećina svih predstavljenih automobila spada u kategoriju sportskih modela.
No, tko uostalom tvrdi da svaki veliki međunarodni salon mora obilovati novostima u kategoriji "masovnih" automobila, tj. onih koji donose najveću zaradu svojim proizvođačima? Katkada je, naime, potrebno proširiti i ponudu sportskih i supersportskih modela, a takvih ove godine u Ženevi doista nije manjkalo. Uz njih, već pomalo uobičajeno, nagledali smo se konceptnih vozila te doista svakojakih prerada.
Tuning je, nema tome sumnje, sve popularniji i to u svim segmentima. Očito je da se vlasnici automobila pa i onih najluksuznijih, na sve načine pokušavaju izdvojiti iz mase čak i kada je njihov automobil proizveden u svega nekoliko desetaka primjeraka.
No, što je doista bilo novo?
Kao što smo već zaključili, pravih je noviteta na ovogodišnjem ženevskom salonu doista bilo malo. No, abecednim redom pregled noviteta možemo započeti BMW-ovim 2 Gran Tourerom. Sedam sjedala i pogon na prednje kotače iz Münchena? Svijet se doista mijenja.
Hyundaijev Tucson je SUV koji vraća staro ime upravo u vremenima kada hyundaijevo zastupništvo nestaje s hrvatskog tržišta, a tu su bili i Opel Karl, Renault Kadjar te Škoda Superb. Ostatak noviteta svodi se na "prepeglane" postojeće automobile ili pak njihove sportske izvedenice. No, pravih je "volumenskih" automobila bilo doista malo.
Pored navedenog, pozornost posjetitelja ali i medija svakako su privukli neki tržišno manje bitni, no ne i manje atraktivni modeli. U "smrtnicima" dostupnom segmentu spomenimo tako najmanji mazdin SUV, model CX-3, a nekom će možda biti zanimljiv i subaruov karavan Levorg. Sportsku, no još uvijek umjerenu, ponudu zaokružit će HondaCivic Type R, nova Corsa OPC ili Ford Focus RS, a potom možemo krenuti put "pravih" automobila.
Za sladokusce (i nas ostale)
Ostavimo li po strani cijeli niz koncepata i proizvoda malih manufaktura, ovogodišnji je ženevski salon bez sumnje obilovao novim sportskim automobilima. Ferrari je tako predstavio nasljednika modela 458, 488 GTB koji bi trebao konkurirati jeftinijim modelima McLarena. Riječ je o prvom Ferrariju, nakon modela F40 iz 1987. koji pokreće središnje smješteni turbo-V8. Najveća snaga od preko 660 KS trebala bi biti snažan argument u borbi s konkurencijom. A, kada smo već kod iste, tvrtka iz Wokinga je "skinula plahte" s dorađenog modela 650S, u vidu McLarena 675LT. Riječ je o 666 KS i 700 Nm snažnom supersportašu. Konačno, za sve koje McLaren P1 oduševljava bez rezerve od sada je tu i dorađena te još naprednija izvedba GTR. Ovaj 1,9 milijuna GBP vrijedni hiperautomobil namijenjen stazi isprva će biti ponuđen isključivo vlasnicima modela P1.
Mercedes-Benz je u Ženevi odlučio predstaviti FIA GT3 izvedbu modela AMG GT pokretanu 6,2-litrenim, otprije poznatim V8. Kako god bilo, ovaj (više od 552 KS snažni) natjecateljski model svojim će prvim kupcima biti isporučen krajem tekuće godine tako da od GT3 sezone 2016. može slobodno nastaviti i više no uspješnim putem svog prethodnika, Mercedesa SLS AMG GT3 koji je od 2010. u utrkama ove FIA-ine kategorije ostvario čak 182 pobjede te 98 prvih startnih pozicija.
Domaće, naše automobilske fanove svakako će zainteresirati i kako je "hrvatska pamet" ponovno pokazala svoje najbolje lice na jednom velikom salonu automobila. Jest da to neće spasiti našu državu iz kolapsa u kojem se nalazi, no činjenicom jest da je hibridna Koenigsegg Regera s kombiniranom snagom od preko 1500 KS (2000 Nm) jedan zastrašujuć proizvod - nastao u suradnji švedskog proizvođača hiperautomobila i tvrtke Rimac Automobili. Pod karoserijom najavljenih 80, ručno izrađenih primjeraka Regere nalaze se 5-litreni V8 te 500 kW snažni baterijski komplet tvrtke iz Svete Nedelje. Spomenimo kako će ovaj hibrid trebati manje od 20 s za ubrzanje od 0 do 400 km/h.
Konačno, ne bi trebalo završiti ovo poglavlje zaboravivši novi Audi R8. Dakako, ovaj izravni konkurent porscheovom modelu 911 napravljen je (ponovno) na osnovi početnog Lamborghinija. Tako novi R8 i Huracan dijele istu mehaničku osnovu što je, napominju u Ingolstadtu, najatraktivnijem modelu s četiri prstena zajamčilo 40% veću krutost te 50 kg manju masu.
Nezalobilazni koncepti
Premda smatramo da su konceptni automobili gotovo nebitni, s obzirom da nerijetko predstavljaju viziju koja je sve samo ne stvarna ili izvediva, red je da spomenemo par automobila i iz te kategorije. No, za početak, premda se ne radi (više) o konceptu, razveselila nas je europska premijera nove Honde NSX koja je, nakon doista mnogo godina napokon završen automobil.
Kod konceptnih je automobila možda i najprivlačnije to što nerijetko prikazuju dizajn kod kojeg je mašti pušteno "na volju" da radi što joj se god svidi, barem ukoliko zadovoljava neka osnovna pravila automobilskog svijeta. Dopao nam se tako nissanov koncept Sway koji predstavlja budući mali automobil ove japanske marke. Još jedan lijep koncept nalazio se na izložbenom prostoru Kie - Sportspace najavljuje novu Optimu, u karavanskoj (ili je to možda bio Shooting Brake?) izvedbi.
Infiniti je u Ženevu doveo atraktivni konceptni crossover QX30 čija će se produkcijska izvedba temeljiti na mercedesovoj platformi MFA, dok je Suzuki prikazao doista simpatični koncept kompaktnog 4x4 modela nazvan i-M4. U stvari, riječ je o tzv. "Mild" hibridu pokretanom 1,2-litrenim benzinskim motorom.
S konceptima, produkcijskim automobilima, onim velikoserijskim ili pak manufakturnim i ovogodišnji je međunarodni salon u Ženevi pokazao dosta toga. Istina jest da najveću pozornost medija, ali i javnosti, u pravilu privlače "volumenski" tj. automobili od kojih se očekuju velike prodajne brojke. No, nije bilo nezaniljnivo prošetati se halama sajamskog prostora Palexpo i vidjeti koliko uzbudljivih kilovata donose ovogodišnje novosti. A, automobilska je sezona tek počela!
Par informacija, za kraj...
Čak 130 premijera, od čega 60 svjetskih te više od 40 europskih krasilo je izložbene prostore ovogodišnjeg međunarodnog salona automobila u Ženevi. Ukupno je bilo izloženo 900 automobila, od strane 220 izlagača. Sve to, predstavljeno je na površini od 110.000 m2 izložbenog prostora koji tijekom održavanja salona primi oko 700.000 posjetitelja. Također, u okviru ovogodišnjeg međunarodnog salona automobila u Ženevi po četvrti je puta održana dodjela jednog od najprestižnijih priznanja u svijetu automobila: Nagrade za europski automobil godine. Ovo, 50 godina staro, priznanje za 2015. je godinu ponijela najnovija generacija volkswagenovog modela Passat.
Salon je svoja je vrata novinarima otvorio 3. i 4. ožujka, a za javnost je bio otvoren između 5. i 15. ožujka. Cijena ulaznice iznosila je uobičajenih 16 CHF, a za grupne posjete (više od 20 osoba) 11 CHF. Radno vrijeme salona je od 10 - 20h radnim danom i od 9 do 19h vikendom. Službene stranice međunarodnog salona automobila u Ženevi možete pronaći na adresi: salon-auto.ch. Uz navedeno, za one koji su došli automobilom, ženevski je salon osigurao 5.600 parkirnih mjesta tijekom radnih dana te više od 10 tisuća vikendom.
Međunarodni salon automobila u Ženevi 2015. održava se na sajmišnom prostoru Palexpo smještenom pokraj ženevske zračne luke. Prostor je renoviran 2009. kada je uvedena i Wi-Fi mreža s otvorenim pristupom za sve posjetitelje i izlagače. Prvi salon automobila u Ženevi održan je 1905, a međunarodni status ova je priredba ostvarila 1924. godine.
- Ponuda koja se ne propušta: Peugeot 208 i 308 u veljači
- Novi Peugeot 3008 s vrhunskom ponudom u siječnju
- Novi Citroën C3 s posebnom ponudom financiranja u siječnju
- Auto Krešo pokrenuo rasprodaju kaciga AGV i rukavica Garibaldi
- Osvježeni Peugeot 2008 u rujnu je u ponudi s 0% kamate i 4 godine produženog jamstva