X klasa – Mercedes-Benz predstavio pickup

S predstavljanjem studijske X klase, tijekom prošlog listopada, znali samo da je samo pitanje vremena kada će Mercedes predstaviti konačnu produkcijsku izvedbu ovog automobila. Naime, već pri predstavljanju konceptnog modela iz Mercedesa je stigla potvrda kako je riječ o najavnoj studiji.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Sada je produkcijska X klasa napokon i službeno predstavljena, a ukratko riječ je o vozilu koje se temelji na dokazanoj šasiji, kojeg će pokretati kvalitetni benzinski i dizelski motori, koje će biti ponuđeno s kvalitetnim i bogato opremljenim interijerom i sl. S obzirom na rast popularnosti pickupova Mercedes bi u svojim rukama trebao imati hit, naravno pod pretpostavkom da u kupci spremni platiti višu cijenu.
Naime, svoju platformu X klasa dijeli s nissanovom Navarom i renaultovim Alaskanom koji se taođer s tehničke strane oslonio na popularnog japanskog bratića. Dakle, ovaj je premium novitet dio programa suradnje između Daimlera i Renault Nissana, a proizvođač iz Stuttgarta obećava mnoga unaprjeđenja u odnosu na svoje mainstream rođake.
Većina interijera je osmišljena prema uzoru na druge mercedesove modele pa su tako primjetne sličnosti s GLS-om, kupciam će biti ponuđene određene mogućnosti personalizacije, primjerice odabir različitih boja pokrova tovarnog prostora, izbor između raznih bočnih stepenica i sl. U unutrašnjosti je nova X klasa još više član mercedesove obitelji, a među najznačajnijim elementima se ističu standardni 5,4 i opcijski 8,4-inčni središnji zaslon infotainment sustava, električno pomična sjedala potporom za lumbalni dio leđa, više-funkcijski upravljač, mogućnost kupnje kožnih presvlaka i sl, a dodajmo kako se otraga mogu smjestiti tri odrasla osobe.
X klasa e dugačka 5,43 te široka 1,92 m, a međuosovinski razmak joj iznosi 3,15 m. Najveća nosivost je 1,1 tone, a može povući do 3,5 tona tešku prikolicu. Udaljenost vozila od podloge je 202 mm (222 mm s opcijskim off-road ovjesom), a ovaj se automobil može pohvaliti prilaznim kutom od 30,1 te odlaznim od 25,9 stupnjeva (brakeover kut 20,4°). Recimo i da se u tovarnom prostoru nalazi vanjska 12 V utičnica.
Prilikom lansiranja X klasa će biti dostupna u 4-cilindričnim izvedbama X 220 d i X 250 d. Prvu će pokretati 2,3-litreni turbo snage 163, a drugu bi-turbo dizel snage 190 KS. Tu je i benzinski X 200 snage 166 KS. Od sredine sljedeće godine kupci će moći izabrati i X 350 d s V6 motorom snage 258 KS te najvećeg okretnog momenta od 550 Nm.
Ovisno o odabranoj izvedbi spomenute će motore biti moguće upariti sa 6-stupanjskim ručnim te 7-stupanjskim automatskim mjenjačima. Nadalje, pogon na stražnje kotače će biti standardni dio opreme, no kupcima će biti dostupan 4Matic sustav pogona na sva četiri kotača. Kasnije se navodno može očekivati još napredniji sustav koji će omogućiti još bolje performanse u off-road uvjetima vožnje.
Isporuke X klase na njemačkom tržištu kreću u studenom, a cijene će kretati od 37.294 Eura. Kupci će birati između radne verzije X klasa Pure, obiteljske X klase Progressive te “lifestyle” varijante X klasa Power.