Volkswagen T-Cross – novi, najmanji, najslađi i najjeftiniji VW-ov crossover

Volkswagen T-Cross – novi, najmanji, najslađi i najjeftiniji VW-ov crossover

Poduža najavna kampanja za model T-Cross je napokon gotova, a produkcijski je model istodobno predstavljen u Amsterdamu, Šangaju i Sao Paulu. Drugim riječima, T-Cross je tzv. globalni model koji će se proizvoditi i prodavati širom svijeta, što s obzirom na sve veću popularnost crossovera i SUV-ova uopće ne treba čuditi.

T-Cross se temelji na platformi MQB i to na A0 verziji preuzetoj iz modela Polo te stoga ne nudi mogućnost izbora pogona na sva četiri kotača. Što se dizajna vanjštine tiče T-Cross bi mogli opisati kao kombinaciju elemenata s ostalih VW-ovih SUV-ova. Naime, sprijeda zahvaljujući maski i svjetlima podsjeća na mali Touareg, dok s boka izgleda kao umanjena verzija Tiguana. Stražnji kraj je pak novost u ponudi VW-a te najoriginalniji dio T-Crossa. Međusobno povezana stražnja svjetla vizualno proširuju T-Cross pa automobil izgleda većim nego što uistinu je.

Usput recimo kako mu ukupna duljina iznosi 4,11 m, dok mu je međuosovinski razmak respektabilnih 2,56 m što je rezultiralo relativno bogatom ponudom prostora unutar putničke kabine u koju se može smjestiti petoro putnika. Također, stražnja sjedala su pomična za 140 mm pa korisnici mogu prema potrebi povećati prostora za noga na stražnjoj klupi ili obujam prtljažnika. Inače, zapremina prtljažnog prostora iznosi između 385 i 455 l, a preklapanjem naslona stražnje klupe ista raste na 1281 l. Opcijski je dostupno i preklopivo suvozačevo sjedalo.

Kod uređenja interijera nema velikih iznenađenja. Sve je uredno, pregledno i čini se kvalitetno izvedeno, a jasno je i kako je Polo bio najveći uzor. Najveću novost čine novi upravljač, proširena ponuda presvlaka, boja i ukrasa. Što se opreme tiče vrijedi ponajviše istaknuti posljednju generaciju VW-ovog infotainmenta, indukcijski punjač mobitela, dostupnost digitalne instrumentne ploče, 8-inčnog središnjeg zaslona…

Tijekom premijere je i službeno potvrđeno kako će ovaj automobil prilikom lansiranja pokretati četiri pogonska stroja, odnosno tri turbo benzinca i jedan turbodizelski motor. Točnije, ponudu će otvoriti dva 3-cilindrična 1,0-litrena TSI motora snage 95 i 115 KS, dok će vrh ponude činiti 4-cilindrični 1.5 TSI snage 150 KS.

S dizelske strane kupcima će biti ponuđen 1,6-litreni TDI snage 95 KS, a treba reći kako će svi motori zadovoljavati Euro 6d-TEMP emisijske standarde. Navedeni će motori biti upareni s 5 ili 6-stupanjskim ručnim te 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačima s dvije spojke, a kako smo već rekli u ponudi će se nalaziti samo izvedbe s pogonom na prednje kotače.

Prema najavama proizvođača T-Cross bi standardno trebao biti dostupan s vrlo bogatom sigurnosnom opremom i raznim sustavima pomoći vozaču kao što su Front Assist s prepoznavanjem pješaka i sustavom automatskog kočenja u nuždi, sustav održavanja vozila u voznoj traci, Hill Start Assist, sustav upozorenja na vozilo u tzv. mrtvom kutu, sustav upozorenja na bočni promet otraga, sustav pripreme vozila za predstojeći sudar i zaštitu putnika i sl. Dodatno bi sigurnost trebali povećati sustavi kao što su nadzor nad pozornošću vozača, automatski prilagodljivi tempomat, Park Asisst i sl.

Proizvodnja ovog automobila će započeti prije kraja ove godine u VW-ovim pogonima u Španjolskoj, Južnoj Americi i Kini, a prve isporuke se mogu očekivati odmah početkom 2019.

1