Volkswagen razvio novi benzinski TSI motor sa 150 KS

Nova generacija najprodavanijeg 1,5-litrenog TSI motora naziva se evo2, trebao bi dodatno smanjiti emisije CO2 i potrošnju goriva, a iz Volkswagena najavljuju još njegovih varijanti
Volkswagen još nije, kao neki, odustao od razvoja novih automobilskih motora pogonjenih fosilnim gorivima. Njihov najnoviji uradak je osvježena inačica inače najprodavanijeg benzinskog motora VW Grupe, poznatoga kao 1.5 TSI. U novoj verziji naziva se 1.5 TSI evo2, a osnovna mu je prednost u odnosu na prošlu verziju smanjenje emisija CO2 i potrošnje goriva. Da u Volkswagenu i dalje misle raditi na ovoj tehnologiji, kaže i najava da je prikazani četverocilindraš sa 150 “konja” tek prvi u nizu, odnosno da će na bazi njega kompanija izraditi još nekoliko varijanti TSI pogonskih jedinica.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
TSI je inače jedan od stupova Volkswagenove ponude benzinaca, a ugrađuje se u modele od T-Crossa do Passata, a čini se kako će tako biti i dalje. Prvi modeli koji će dobiti 1.5 TSI evo2 su T-Roc, u običnoj i kabriolet verziji, a VW najavljuje da će do kraja godine isti motor dobiti još nekoliko modela iz njihove ponude.
Otporan na budućnost
1.5 TSI evo2 odlikuju prije svega kompaktnost izvedbe i efikasnost. Trostruki katalizator i filter čestica sada su sklopljeni u jedan modul za kontrolu emisija, smješteni su bliže motoru, pa im to povećava učinkovitost. Načinjeni su s manje rijetkih metala i kompatibilni s budućim, rigoroznijim, standardima emisija, kao što je EURO 7.
Ključna tehnologija koja razlikuje ovaj motor od prethodnika mu, tehnologija je aktivnog upravljanja cilindrima (ACTplus). Ona deaktivira do dva cilindra kada njihova snaga nije neophodna, ali osiguravajući pritom da motor i dalje radi glatko. Isključuju se središnji (drugi i treći) cilindar, gotovo neprimjetno, kada je motor pod manjim ili srednjim opterećenjem. Kada vozač ponovno pritisne papučicu gasa, oni se ponovno aktiviraju.
Tu je i turbopunjač varijabilne geometrije, sustav ubrizgavanja goriva pod visokim tlakom (do 350 bara), posebno tretirana površina cilindara koja osigurava smanjenje trenja te klipovi s posebnim unutarnjim vodovima za hlađenje.
Motori 1.5 TSI evo2 prilagođeni su i za rad s biogorivima, a pogodni su i za hibridizaciju, pa Volkswagen kaže kako se na njima može izgraditi plug-in hibridni pogon snage do 272 KS. T-Roc s ovim motorom imat će potrošnju goriva (prema NEDC ciklusu) 4,4 litre na 100 km izvan grada, u gradu će ona iznositi 6,2-6,8 litara, a kombinirano 5,0-5,3 l/100 km.