Volkswagen predstavio I.D. Crozz II

Volkswagen predstavio I.D. Crozz II

Volkswagen je u Frankfurtu premijerno predstavio drugu izvedbu konceptnog modela I.D. Crozz, prvotno predstavljenog u Šangaju, koji u osnovi najavljuje budući električni crossover. Ova druga izvedba Crozza je nešto bliža toj konačnoj produkcijskoj verziji koja bi se na tržištu trebala pojaviti tijekom 2020.

Sudeći prema frankfurtskom izlošku produkcijski Crozz će biti jedan dizajnom vrlo privlačan i moderan crossover zavodljivog dizajna. Razlika u odnosu na prvu verziju ima više, a posebno se ističu nova svjetla, maska, dvobojni eksterijer, novi 21-colni naplaci, razni detalji i ukrasni elementi. Neobično rješenje vratiju gdje su prednja sprijeda ovješena, a stražnja klizna je preuzeto od ranije, a u Volkswagenu zamišljaju da bi ih vozač mogao otvarati glasovnim naredbama, kao i upravljati i nekim drugim on-board sustavima.

Njegovu stylish vanjštinu će pratiti prostrana i napredno opremljena unutrašnjost, a nedostatak B krovnog nosača uvelike olakšava ulazak u kabinu te omogućuje lijep pogled u nju. Od pojedinih detalja valja izdvojiti novu ambijentalnu rasvjetu, 10,2-inčni središnji zaslon, 5,8-inčni instrumentnu ploču, digitalni središnji retrovizor, presvlake od Alcantare i sl. Crozz je zamišljen kao vozilo opremljeno sa sustavom autonomnog upravljanja pa se stoga upravljač može spustiti prema instrumentnoj ploči. Inače kao dio sustava autonomnog upravljanja tu su četiri lasera na krovu, ultrazvučni i radarski senzori, prednja i bočne kamere.

Ono najvažnije vezano uz Crozz II je svakako njegov pogonski sklop. Točnije, pokreću ga dva električna motora, po jedan na svakoj osovini, kombinirane snage 225 kW, odnosno 306 KS. Dakle, riječ je o modelu s pogonom na sva četiri kotača čija će najveća brzina iznositi 180 km/h, a autonomija će mu se kretati oko 500 km. Baterije je putem sustava brzog punjena moguće napuniti na 80% kapaciteta za svega 30 minuta.

Uz navedeno tu su i elektronički kontrolirani ovjes sa stražnjim multi-link rješenjem pa u Volkswagenu tvrde kako je Crozz II agilan i upravljiv poput jednog Golfa GTI. Kada smo već spomenutli Golf recimo i da je volkswagenov šef Herbert Dies izjavio prilikom predstavljanja ovog automobila da je “zadatak VW-a učiniti modernu tehnologiju dostupnom što većem broju ljudi” te da je sasvim jasno kako će Golf budućnost ponovno biti narodni automobil.”

Diess je na taj način ustvari rekao da vidi ovaj kompaktni crossover kao Golf budućnosti. Što se I.D. linije tiče prvo bi na tržište trebao stići hatchback, a potom produkcijski Crozz, a za sada znamo kako će im se pridružiti i moderni Microbus najavljen studijom I.D. Buzz. Nakon toga ponuda će biti i dodatno proširena.

1