Volkswagen Arteon – zamjena za CC i novi predvodnik ponude

Volkswagen je na ženevskom auto salonu predstavio novi model u svojoj ponudi pod nazivom Arteon koji će zamijeniti dosadašnji CC te se ustvari smjestiti iznad Passata i time postati predvodnik ponude ove njemačke marke na europskim tržištima. Službeno proizvođač ga opisuje kao premium Gran Turismo, a značajke njegovog dizajna će biti odrednice za buduće volkswagenove modele.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Arteon se temelji na modularnoj MQB platformi, a međuosovinski mu razmak iznosi 2841 mm, dok su mu dimenzije 4862 x 1871 x 1427 mm. To ga čini desetak centimetara duljim, četiri širim te tri nižim od Passata, a spomenuti međuosovinski razmak mu je 5 cm dulji. Recimo i da mu zapremina prtljažnika iznosi 564, odnosno 1557 dm3 s preklopljenim naslonima stražnje klupe.
Pokretat će ga šest benzinskih i dizelskih motora, počevši s 1,5-litrenim TSI pogonskim strojem snage 150 KS, a slijedit će ga 2,0-litreni TSI u izvedbama snage 190 i 280 KS. Ljubitelji dizela će moći izabrati između tri verzije 2,0-litrenog TDI motora snage 150, 190 te 240 KS i 500 Nm u bi-turbo verziji.
Bazni benzinac i dvije slabije verzije 2.0 TDI pogonskog stroja su standardno uparene sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok ostali motori dolaze standardno s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke, a najsnažnija benzinska i dizelska izvedba dolaze samo s pogonom na sva četiri kotača koji je opcija kod srednje snažnog dizela.
Unutrašnjost je moderno uređena, vrlo pregledna i ergonomična te će svojim putnicima ponuditi zavidnu ponudu prostora, posebno na stražnjim sjedalima. U visoku razinu kvalitete izrade nemamo razloga sumnjati, a kako i priliči automobilu s vrha volkswagenove ponude kupci mogu očekivati bogatu opremu, napredni infotainment te pregršt sustava pomoći vozaču uključujući i novi sustav Emergency Assist koji će automatski usporiti i u konačnici zaustaviti automobili pored ceste u slučaju da vozač postane nesposoban za upravljanje vozilom.
Prodaja u Njemačkoj kreće sredinom lipnja, a uskoro nakon toga i na ostalim europskim tržištima. Iz Volkswagena su već najavili i mogućnost da će se standardnoj karoserijskoj verziji kasnije možda priključiti još praktičniji karavan.