Vlada predlaže strože propise za alkohol i brzinu u prometu

Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa 2020. - 2030. predlaže da se ponovno smanji tolerancija na alkohol i prekoračenje brzine, a višekratnim prijestupnicima bi se ugrađivali posebni mjerači u vozila
Završena je javna rasprava vezana za novi Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa 2020. – 2030., koji ima cilj definirati strateške poteze Vlade RH i Ministarstva unutarnjih poslova kad je riječ o Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. Osnovni postavljeni cilj ovog dokumenta jest smanjenje smrtnih slučajeva i ozlijeđenih u prometu za 50%, što će se postići kroz nekoliko područja.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Plan opisuje načine za smanjenje udjela vozila koja se kreću prekomjernom brzinom, smanjenje broja smrti i ozljeda u prometnim nesrećama povezanim s vožnjom pod utjecajem alkohola na pola, te povećati aktivnu i pasivnu sigurnost svih sudionika u prometu.
Nulta tolerancija na alkohol
Na “udaru” zakonodavaca tako bi se u narednom razdoblju ponovno mogla naći najviša dopuštena koncentracija alkohola u krvi vozača. Tekst Nacionalnog plana predlaže da se ponovno uvede nulta tolerancija na alkohol, odnosno da se sadašnji propis od dozvoljenih 0,5 promila (osim kod profesionalaca i mladih vozača) zamijeni onim koji bi granicu postavio na 0,0 promila.
Predlaže se i ispitivanje mogućnosti ugradnje uređaja za mjerenje prisutnosti alkoholiziranosti kod vozača, Alcohol Interlock. Takav bi se uređaj mogao dobrovoljno ugrađivati u vozila profesionalnih vozača, ali i prisilno u vozila osoba koje su u više navrata sankcionirane zbog vožnje pod utjecajem alkohola. Provedba ove mjere mogla bi početi između ove i 2023. godine.
Kontrole brzine
Osim alkohola, kao jedan od vodećih uzroka teških prometnih nesreća ističe se i brzina. Nacionalni plan stoga predlaže uvođenje novih preventivno-edukativnih i promidžbenih aktivnosti, usklađivanje ograničenja brzine na svim cestama sa stvarnom situacijom na njima, jačanje nadzora brzine (mjerenjem prosječne brzine na odabranim dijelovima ceste, npr.), efikasnije kažnjavanje prijestupnika i naplata kazni, ali i smanjenje tolerancije mjernih uređaja za brzinu (koja je sada 10%) na minimalnu moguću.
Korištenje mobitela
Predlaže se i istražiti inovativne mogućnosti onemogućavanja vozača da koriste mobitel tijekom vožnje i predložiti rješenja koja bi u tome pripomogla – kao što su napredne kamere, suvremena analitika digitalnih podataka i slično.
Regulacija romobila
U ovom se Planu, nakon više odgoda iz MUP-a, napokon spominje i da bi se novim Zakonom mogli regulirati električni romobili. Predlaže se tako “Unapređenje zakona u aspektima sigurnosti aktivnih oblika prometovanja s naglaskom na biciklistički promet, električne romobile i ostala nekategorizirana vozila s vlastitim pogonom”, no za sada nema naznaka kako bi pravila za romobile mogla izgledati.