Veliki japanski proizvođači i dalje budućnost vide u unutarnjem izgaranju

Projekt u kojem bi se razvijala nova vrsta automobilskih motora s unutarnjim izgaranjem, ali pogonjenih vodikom ili drugim ugljično neutralnim gorivima, podržalo je pet velikih japanskih kompanija
Ovoga je tjedna, u sklopu endurance utrke serije Super Taikyu Race u japanskom gradu Okayami, održan sastanak predstavnika velikih tamošnjih proizvođača automobila i motocikala. Na njemu su sudjelovali predstavnici Toyote, Subarua, Mazde, Kawasakija i Yamahe. Ova zvučna imena japanske auto i moto industrije podržala su inicijativu i najavila suradnju na inovativnom novom projektu.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Njihov će cilj biti proširiti opcije korištenja goriva za pogon automobila i motocikala te se tako, u principu, suprotstaviti sveopćem trendu elektrifikacije i pohrane energije isključivo u baterijama. Suradnja će ići u tri smjera. Prvi će biti sudjelovanje u utrkama korištenjem ugljično neutralnih goriva, drugi se sastoji od istraživanja mogućnosti primjene vodika u vozilima na dva i četiri kotača, dok će treći ići u smjeru razvoja trkaćih motora na vodik. Zajednički je cilj svim ovim inicijativama ugljična neutralnost, ali bez elektrifikacije.
Prema ovim kompanijama motori s unutarnjim izgaranjem i dalje imaju budućnost, i to onu ekološku. Toyota je na ovom planu već aktivna. Ranije ove godine predstavili su Corollu koja vozi na vodik, ali ne na njegove gorivne ćelije već na način da se on koristi u revolucionarnom pogonskom sklopu, sličnijem benzinskom motoru. Vožnja, zvuk i snaga su otprilike na tragu benzinca, dok je ispuh potpuno ugljično neutralan. Jedino što u ovom slučaju ispušta ugljični dioksid jest minimalno izgaranje motornog ulja.
Testni motor u ovoj Corolli je 1,6-litreni turbo punjeni trocilindraš koji je proizveo konzorcij Fukushima Hydrogen Energy Research Field.
Subaru i Mazda također je iskoristiti ovu trkaću seriju za razvoj i testiranje tehnologije biogoriva, koja bi kasnije primjenu mogla naći i u drugim vozilima. Kad je riječ o proizvođačima motocikala uključenima u ovaj projekt, oni su se fokusirali na vodikove motore za svoja vozila. Njima bi se u tom projektu mogli priključiti Honda i Suzuki, čime bi ova japanska inicijativa pokrila sve veće tamošnje autokompanije.