U Hrvatskoj 2,3 punionice e-vozila na 100 kilometara

Europsko udruženje proizvođača automobila objavilo je ljestvicu europskih zemalja prema broju punjača za električna vozila na 100 kilometara cesta, kao i tržišne udjele električnih vozila
Najnoviji podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) pokazuje kako se Hrvatska smjestila otprilike na sredinu europske ljestvice kad je riječ o količini punionica za električna vozila, a kad je riječ o udjelu električnih vozila na cestama, tu smo pri dnu. Generalni je zaključak da u Europi i dalje kronično nedostaje punionica za električne automobile te da postoji nekoliko zemalja u kojima je prosjek ispod jedne na svakih 100 kilometara javne ceste. U 18 zemalja članica EU taj broj je ispod 5, a u samo četiri zemlje postoji više od 10 punjača na 100 kilometara cesta.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Takva je situacija u neskladu s politikama EU koje govore da bi se kupci trebali sve brže prebacivati na vozila bez emisija, a u slučaju kada infrastruktura nije dovoljna, onda niti taj prelazak neće biti brz. Eric-Mark Huitema, predsjednik ACEA-e, kaže kako je potreban velik napredak u pogledu infrastrukture u vrlo kratkom razdoblju. “Ono što se događa u Zapadnoj Europi je ohrabrujuće, ali ne bi nam trebalo odvući pozornost od lošeg stanja mreže punionica u drugim zemljama EU”, poručio je Huitema.
Hrvatska u sredini
Pogledajmo stoga i podatke. Ljestvicu prema broju punionica predvodi Nizozemska, a slijede je Luksemburg, Njemačka i Portugal s dvoznamenkastim brojem punionica na svakih 100 kilometara ceste. Nakon toga slijedi velik broj zemalja, među kojima je i Hrvatska, s jednom do deset punionica. Kod nas ih je, prema ovom izračunu, 2,3, i tu smo bolji od, primjerice, Slovenije i Mađarske, a lošiji od Austrije i Italije.
Drugi stupac govori o udjelu električnih vozila u pojedinoj zemlji. U Hrvatskoj on iznosi 1,9% (to uključuje i plug-in hibride), i po tome je Hrvatska u donjem domu – manje e-vozila imaju samo Estonija, Litva i Cipar.
Zanimljivo je da udio e-vozila nije svugdje u uskoj korelaciji s brojem javnih punionica, pa tako imamo situaciju u kojoj Švedska, Danska, Finska i Irska imaju relativno veći udio električnih vozila na cestama, na kojima ima relativno manje punionica. U Nizozemskoj, Luksemburgu i Njemačkoj, pak, situacija je obratna – tamo broj punionica značajno premašuje udio električnih vozila.
Zemlja | Broj punionica na 100 km | Udio e-vozila |
Nizozemska | 47,5 | 25,0% |
Luksemburg | 34,5 | 11,4% |
Njemačka | 19,4 | 13,5% |
Portugal | 14,9 | 13,5% |
Austrija | 6,1 | 9,5% |
Belgija | 5,5 | 10,7% |
Italija | 5,1 | 4,3% |
Švedska | 5,0 | 32,2% |
Danska | 4,4 | 16,4% |
Francuska | 4,1 | 11,2% |
Malta | 3,4 | – |
Finska | 3,3 | 18,1% |
HRVATSKA | 2,3 | 1,9% |
Slovačka | 2,0 | 1,9% |
Slovenija | 1,6 | 3,1% |
Španjolska | 1,1 | 4,8% |
Irska | 1,0 | 7,4% |
Češka | 0,9 | 2,5% |
Bugarska | 0,8 | – |
Estonija | 0,7 | 1,8% |
Mađarska | 0,6 | 4,7% |
Latvija | 0,5 | 2,7% |
Rumunjska | 0,5 | 2,2% |
Cipar | 0,5 | 0,5% |
Poljska | 0,4 | 1,9% |
Grčka | 0,2 | 2,6% |
Litva | 0,2 | 1,1% |