U Europi u prosincu prvi puta prodano više električnih nego dizelskih vozila

U Europi u prosincu prvi puta prodano više električnih nego dizelskih vozila

Dugoročni trend rasta popularnosti električnih automobila svoju je potvrdu dobio krajem prošle godine, kada su oni prema broju novih registracija u Europi pretekli dizelaše

Dizelaši, nekada najpopularniji odabir kupaca u Europi, sada su pali na vrlo niske grane, što zbog regulative, što zbog porasta popularnosti električnih vozila. Već nekoliko se godina na ljestvici najprodavanijih ubrzano penju hibridni i baterijski električni automobili, pa su tako, gledano zajedno, još u kolovozu prošle godine po prodaji bili pretekli dizelaše.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Do kraja godine dogodio se još jedan prijelomni trenutak – prodaja isključivo baterijskih električnih vozila u Europi nadmašila je prodaju dizelaša.

Polako zbogom dizelima

Više od 20% svih automobila prodanih u prosincu na 18 europskih tržišta, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, bilo je pokretano isključivo strujom. Pokazuju to podaci berlinskog nezavisnog analitičara automobilskog tržišta, Matthiasa Schmidta. Istodobno je na dizelske automobile otpadalo manje od 19% prodanih primjeraka.

Prevedeno u konkretne brojke, kupci su u prosincu registrirali oko 176 tisuća električnih te oko 160 tisuća dizelskih automobila. Ovo je rekordni rezultat za “električare” u Europi, a u usporedbi s prosincem 2020. godine rast je to od 6%.

Tržište nikad lošije

Porast prodaje električnih automobila još je značajniji ako se gleda u kontekstu ukupnog tržišta – koje u Europi stagnira ili, u većini zemalja, pada. Primjerice, u studenome prošle godine ukupna prodaja je bila pala za 20%, primarno zbog nemogućnosti isporuke novih vozila uslijed krize u opskrbi čipovima.

Na razini cijele godine, pad cjelokupnog europskog tržišta bio je 2,4%. Prodano je ukupno 9,7 milijuna automobila, što je najniže ikada, odnosno još od 1990. godine, otkada se vode detaljne statistike. To pokazuje i da se tržište nije još uvijek oporavilo od koronakrize, kada je, u 2020. godini, palo za gotovo 24%. Jedan od glavnih razloga pada bila je Njemačka, najveće europsko tržište, na kojem je lani zabilježen pad prodaje od 10,1%.

Tesla u vodstvu

Schmidt kaže kako su od električnih vozila u Europi najprodavanija bila ona Teslina, a potvrđivanje ovog vodstva očekuje se u i u budućnosti, pogotovo nakon pokretanja proizvodnje u Berlinu. Samo u posljednjem tromjesečju godine u Europi je bilo isporučeno 309 tisuća Tesli, što pokazuje da su se dobro snašli i prevladali krizu s čipovima.

Podijeli:
1