Toyota službeno predstavila električni SUV bZ4X

Nakon najave koncepta u proljeće ove godine, Toyota je sada na svojim stranicama objavila i sve detalje proizvodne verzije svojeg prvog 100% električnog vozila iz linije “beyond Zero”. Njegovo ime je Toyota bZ4X, a kao što možete vidjeti, radi se o najpopularnijem obliku karoserije u današnje vrijeme – kompaktnom obiteljskom SUV-u agresivnih linija, modernog dizajna i futurističke unutrašnjosti.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prvi Toyotin punokrvni BEV
Toyota bZ4X prvi je model ove marke koji je od temelja osmišljen tako da bude 100% baterijsko električno vozilo. Prvi je to automobil koji će Toyota proizvesti na novoj e-platformi i filozofiji e-TNGA, nastaloj zajedničkim snagama Toyote i Subarua. Baterije su, kao i kod većine električnih vozila današnjice, integrirane u podnicu, dio su šasije, i kao takve ne smanjuju koristan prostor u kabini i spuštaju težište vozila.
K tome, baterijska bi tehnologija trebala omogućiti da nakon 10 godina ili 240.000 kilometara baterijski sklopovi ovog automobila zadrže preko 90% izvornog kapaciteta. Planirani doseg s jednim punjenjem bit će preko 450 kilometara.
bZ4X je osmišljen kako bi bio prostran i udoban, ali i moćan. To će se postići ugrađenim pogonom na sve kotače, pa će se ovim SUV-om moći ponekad zaputiti i na offroad vožnju.
Novi dizajn vanjštine
Izvana ovaj model ističe agresivno “lice” s tankim svjetlosnim elementima, što bi trebalo postati prepoznatljiva karakteristika svih bZ modela u budućnosti. Izgled je, kako napominju iz Toyote, lišen nepotrebnih ukrasa, bočna silueta je elegantna i niska, a na njoj se ističu naglašeni lukovi blatobrana. Izgledom također dominira velik međuosovinski razmak (160 mm veći nego kod modela RAV4), ali i iznimno kratki prevjesi. Ovakvo vozilo u stanju je okrenuti se u krugu polumjera 5,7 metara.
Unutrašnjost je inspirirana udobnošću dnevne sobe, upotpunjuju je mekani materijali i ugodni detalji. Opcije uključuju panoramski krov, polukružni “yoke” upravljač (kao na Tesli Model S Plaid), dok kokpitom dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir. Iznad upravljača nalazi se dodatni, 7-inčni zaslon sa svim informacijama potrebnima vozaču.
Pogonski sustav nove Toyote bZ4X u svojem središtu imat će elektromotor snage 150 kW (204 KS), koji proizvodi 265 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bit će 8,4 sekunde, a najviša brzna 160 km/h. Na modelu s pogonom na sva četiri kotača snaga će biti povećana na 217,5 KS, a ubrzanje spušteno na 7,7 sekundi.
Solarno punjenje
Iz Toyote najavljuju da će ovaj model imati i opciju solarnog krova, kojim će se moći nadopunjavati baterije. Iako detalje još ne otkrivaju, najavili su da bi on mogao generirati dovoljno struje da se godišnje u baterije pridoda oko 1.800 “besplatnih” kilometara vožnje.
Toyota bZ4X europsku će premijeru doživjeti 2. prosinca, a nakon toga će biti otvorena i knjiga narudžbi.
Toyota bZ4X | bZ4X (FWD) | bZ4X (4WD) |
Masa praznog vozila | 1,920 kg | 2,005 kg |
Bruto masa | 2,195 kg | 2,275 kg |
Polumjer okretanja | 5,7 m | |
Doseg s jednim punjenjem baterija | Oko 500 km | Oko 460 km |
Dužina | 4,69 m | |
Širina | 1,86 m | |
Visina | 1,650 (antena) | |
Međuosovinski razmak | 2,85 m | |
Broj sjedala | 5 | |
Tip pogona | AC sinkroni elektromotor | |
Max snaga (prednji motor) | 150 kW | 80 kW |
Max snaga (stražnji motor) | ― | 80 kW |
Max snaga (ukupno) | 150 kW | 160 kW |
Tip baterije | Litij-ion | |
Napon | 355 V | |
Kapacitet | 71,4 kWh | |
Max snaga punjenja (AC) | 6,6 kW | |
Max snaga punjenja (SC) | 150 kW | |
Kočnice | Samoventilirajući disk | |
Ubrzanje (0-100 km/h) | 8,4 s | 7,7 s |