Toyota službeno predstavila električni SUV bZ4X

Toyota službeno predstavila električni SUV bZ4X

Nakon najave koncepta u proljeće ove godine, Toyota je sada na svojim stranicama objavila i sve detalje proizvodne verzije svojeg prvog 100% električnog vozila iz linije “beyond Zero”. Njegovo ime je Toyota bZ4X, a kao što možete vidjeti, radi se o najpopularnijem obliku karoserije u današnje vrijeme – kompaktnom obiteljskom SUV-u agresivnih linija, modernog dizajna i futurističke unutrašnjosti.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Prvi Toyotin punokrvni BEV

Toyota bZ4X prvi je model ove marke koji je od temelja osmišljen tako da bude 100% baterijsko električno vozilo. Prvi je to automobil koji će Toyota proizvesti na novoj e-platformi i filozofiji e-TNGA, nastaloj zajedničkim snagama Toyote i Subarua. Baterije su, kao i kod većine električnih vozila današnjice, integrirane u podnicu, dio su šasije, i kao takve ne smanjuju koristan prostor u kabini i spuštaju težište vozila.

K tome, baterijska bi tehnologija trebala omogućiti da nakon 10 godina ili 240.000 kilometara baterijski sklopovi ovog automobila zadrže preko 90% izvornog kapaciteta. Planirani doseg s jednim punjenjem bit će preko 450 kilometara.

bZ4X je osmišljen kako bi bio prostran i udoban, ali i moćan. To će se postići ugrađenim pogonom na sve kotače, pa će se ovim SUV-om moći ponekad zaputiti i na offroad vožnju.

Novi dizajn vanjštine

Izvana ovaj model ističe agresivno “lice” s tankim svjetlosnim elementima, što bi trebalo postati prepoznatljiva karakteristika svih bZ modela u budućnosti. Izgled je, kako napominju iz Toyote, lišen nepotrebnih ukrasa, bočna silueta je elegantna i niska, a na njoj se ističu naglašeni lukovi blatobrana. Izgledom također dominira velik međuosovinski razmak (160 mm veći nego kod modela RAV4), ali i iznimno kratki prevjesi. Ovakvo vozilo u stanju je okrenuti se u krugu polumjera 5,7 metara.

Unutrašnjost je inspirirana udobnošću dnevne sobe, upotpunjuju je mekani materijali i ugodni detalji. Opcije uključuju panoramski krov, polukružni “yoke” upravljač (kao na Tesli Model S Plaid), dok kokpitom dominira veliki zaslon osjetljiv na dodir. Iznad upravljača nalazi se dodatni, 7-inčni zaslon sa svim informacijama potrebnima vozaču.

Pogonski sustav nove Toyote bZ4X u svojem središtu imat će elektromotor snage 150 kW (204 KS), koji proizvodi 265 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bit će 8,4 sekunde, a najviša brzna 160 km/h. Na modelu s pogonom na sva četiri kotača snaga će biti povećana na 217,5 KS, a ubrzanje spušteno na 7,7 sekundi.

Solarno punjenje

Iz Toyote najavljuju da će ovaj model imati i opciju solarnog krova, kojim će se moći nadopunjavati baterije. Iako detalje još ne otkrivaju, najavili su da bi on mogao generirati dovoljno struje da se godišnje u baterije pridoda oko 1.800 “besplatnih” kilometara vožnje.

Toyota bZ4X europsku će premijeru doživjeti 2. prosinca, a nakon toga će biti otvorena i knjiga narudžbi.

 Toyota bZ4X bZ4X (FWD) bZ4X (4WD)
Masa praznog vozila 1,920 kg 2,005 kg
Bruto masa 2,195 kg 2,275 kg
Polumjer okretanja 5,7 m
Doseg s jednim punjenjem baterija Oko 500 km Oko 460 km
Dužina 4,69 m
Širina 1,86 m
Visina 1,650 (antena)
Međuosovinski razmak 2,85 m
Broj sjedala 5
Tip pogona AC sinkroni elektromotor
Max snaga (prednji motor) 150 kW 80 kW
Max snaga (stražnji motor) 80 kW
Max snaga (ukupno) 150 kW 160 kW
Tip baterije Litij-ion
Napon 355 V
Kapacitet 71,4 kWh
Max snaga punjenja (AC) 6,6 kW
Max snaga punjenja (SC) 150 kW
Kočnice Samoventilirajući disk
Ubrzanje (0-100 km/h) 8,4 s 7,7 s

Podijeli:
1