Toyota Prius ostaje hibrid – ali na vodik umjesto benzina?

Toyota je jedan od onih proizvođača koji prelazak na potpuno električne modele ne planiraju preko noći. I dalje se pouzdaju u unutarnje izgaranje i svoj poznati hibridni sustav, pa će tako navodno nastaviti i u dogledno vrijeme
Toyotin Prius bio je prvi masovno prihvaćeni hibridni model automobila, koji je kupcima približio koncept električnog pogona kao komplementarnoga onom benzinskom. Priusi se proizvode već gotovo 24 godine, a najnovija generacija aktivna je od 2015. Logične su, stoga, najave da bi japanski gigant u prosincu sljedeće godine mogao predstaviti i novu generaciju Priusa, no kako se sada doznaje ona neće značajno odstupati od dosadašnjih.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Prius će i sljedeće godine dobiti kombinaciju baterije, elektromotora i 1,8-litrenog benzinskog motora, bit će tu i plug-in mogućnost dopunjavanja baterije, no ono što će uslijediti nakon toga daleko je zanimljivije. Toyota ne misli žuriti s potpunom elektrifikacijom svoje ponude, to je već odavno poznata činjenica, pa će tako i novi Prius “izbjeći” postati 100% električno vozilo – iako će dobiti opciju koja neće proizvoditi emisije ugljikovog dioksida.
U Toyoti su, kako pišu japanski mediji, namjerili Priusu ugraditi novi motor s unutarnjim izgaranjem, ali ne klasični, pogonjen benzinom, već onaj u koji bi se lijevao – vodik. Takav motor testirali su na endurance utrci u svibnju ove godine, a bio je ugrađen u trkaći model Corolle. Iz Toyote su tada poručili kako je jedini ugljični otisak ovakvog vozila rezultat minimalnog sagorijevanja motornog ulja tijekom vožnje.
Prius bi, dakle, dobio novu PHEV verziju s vodikovim motorom na unutarnje izgaranje. No, budući da ovu vrstu pogona još treba dodatno razviti i detaljno testirati, taj bi se novitet u serijskoj proizvodnji mogao naći najranije 2025. godine – što je otprilike i godina kada će mnogi proizvođači vozila započeti svoju tranziciju na 100% električna vozila bez emisija.