Toyota osmislila lažni ručni mjenjač za električna vozila

Toyota osmislila lažni ručni mjenjač za električna vozila

Prelaskom na električne pogone izumire mnogo starih tehnologija, među kojima bi najzagriženijim ljubiteljima klasike najviše mogao nedostajati ručni mjenjač brzina. Toyota ima prijedlog za takve

Moderni električni automobili, pa čak i hibridi, više se ne oslanjaju na mjenjače u klasičnom smislu, pa je za očekivati da će u skorijoj budućnosti ručni mjenjači postati izumrla vrsta. Međutim, uvijek ima konzervativnih vozača i ljubitelja klasičnih pogona kojima će ovaj relikt prošlosti nedostajati, pa su u Toyoti odlučili ponuditi im zamjensko rješenje. Japanski je proizvođač, naime, prijavio nekoliko patenata koji se tiču ugradnje ručnih mjenjača – u električna vozila.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Ručica i pedale ostaju

Dakako, to ne znači da će njihovi električni automobili u budućnosti imati klasične “getribe” za prijenos snage u nekoliko stupnjeva, jer je ta tehnologija nepotrebna u kombinaciji s elektromotorima. Toyotino rješenje prikazuje instalaciju – lažnog mjenjača. Ovakav bi se sustav sastojao od klasične ručice mjenjača u kabini vozila, čak i pedale kvačila, kao da je riječ o klasičnom pogonskom sustavu s ručnim mjenjačem. Ono što bi u njegovoj pozadini bilo je, pak, sve samo ne obično.

Mapa motora koja simulira prijenosne omjere
Virtualni brojač okretaja za nepostojeći ICE motor

Toyotini stručnjaci kažu da bi se ovakav automobil vozio kao i bilo koji drugi s ručnim mjenjačem, vozač bi bio zadužen za mijenjanje brzina, no umjesto da se na njegove komande reagira promjenom omjera stupnjeva prijenosa u mjenjaču, sve reakcije vozila bile bi – elektroničke i unaprijed programirane. Tako bi mijenjanjem virtualnih brzina vozač od električnog pogona dobivao reakciju kakvu bi očekivao od klasičnog sklopa.

Brzine se simuliraju

Kontroler zadužen za ovaj sustav preračunavao bi prijenosne omjere i okretaje motora s unutarnjim izgaranjem, i simulirao ih elektromotorom. Da doživljaj bude potpun, na kontrolnoj bi se ploči mogao prikazivati i virtualni broj okretaja, pa bi vozač znao kada treba “šaltati” brzine gore ili dolje. Toyotini patenti opisuju nekoliko različitih tipova ovog sustava, s pedalom spojke ili bez nje, pa čak i bez ručice mjenjača – u kojem bi se sustav električnog pogona ponašao i davao osjećaj kao da je riječ o automatskom mjenjaču i vozilu s pogonom na fosilna goriva.

Podijeli:
1