Toyota Corolla s ICE motorom – na vodik

Motor s unutarnjim izgaranjem u kojem umjesto fosilnog goriva izgara čisti vodik testira se u Toyoti. Bit će to kombinacija uzbudljivog zvuka klasičnog motora s ekološki prihvatljivim gorivom nove generacije
Zamislite kada bi se u sportskom automobilu spojilo najbolje od dva svijeta, odnosno kada bismo mogli imati utrke koje neće ostavljati velik (ili nikakav) ugljični otisak, uz istodobno uzbudljivo utrkivanje s prepoznatljivim zvukom benzinskog motora. Na ovakvom projektu trenutačno rade u Toyoti, gdje njihovi inženjeri razvijaju motor s unutarnjim izgaranjem koji je pogonjen, umjesto “prljavim” benzinom – “čistim” vodikom.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Toyota s vodikom ima dugogodišnju povijest, pa je tako već izradila dvije generacije modela Mirai, no kod njega se radi o vodikovim gorivnim ćelijama koje proizvode struju, te napajaju pogonske elektromotore. Kod Corolle, koju sada zajednički testiraju GAZOO Racing i Toyota, vodik se koristi na klasičan način – ubrizgava se u cilindre gdje izgara i daje pogon klasičnom “bučnom” motoru. Rezultat toga je mogućnost ekološki osviještenog utrkivanja uz karakterističan zvuk trkaćeg automobila.
O kakvom je zvuku riječ, najbolje ćete doznati pokrenete li priloženi video zapis.
Na testiranju vozila surađuje i vozač Hiroaki Ishiura, koji će ovu Corollu, među ostalima, voziti na 24-satnoj endurance utrci Super Taikyu serije, Fuji Super TEC 24 Hours. Ona se održava od 21. do 23. svibnja, pa u Toyoti imaju manje od mjesec dana da dovrše razvoj automobila s ovim revolucionarnim pogonskim sklopom.
Ishiura poručuje kako je voziti automobil s vodikovim motorom gotovo jednako kao voziti benzinca. Izvana, pak, zvuk je nešto drugačiji, a ono najbitnije – emisije CO2 – smanjene su na minimum. Iz Toyote kažu kako je jedini ugljični otisak ovakvog vozila rezultat minimalnog sagorijevanja motornog ulja tijekom vožnje.
Testni motor je 1,6-litreni turbo punjeni trocilindraš koji je proizveo konzorcij Fukushima Hydrogen Energy Research Field.