Teslin Cybertruck mogao bi biti najaerodinamičniji kamionet ikada

Teslin Cybertruck mogao bi biti najaerodinamičniji kamionet ikada

Osim futurističkog izgleda, novi Teslin hit-proizvod, kamionet Cybertruck, krasit će vjerojatno i vrlo niski koeficijent otpora zraka, bliži putničkim i sportskim automobilima nego pickupima

Elon Musk prije desetak je dana predstavio Teslinu viziju pickup kamioneta (bliske) budućnosti. Njihov futuristički oblikovan Cybertruck odmah je postao hit, kako na Internetu tako i među potencijalnim kupcima, pa je već preko 250 tisuća ljudi odlučilo uplatiti polog od 100 dolara i čekati najmanje dvije godine na isporuku ovog jedinstvenog vozila.

O voznim se karakteristikama, pak, za sada ne zna mnogo. U Tesli su u ponudu stavili tri varijante – s jednim, dva ili tri elektromotora – najjača i najskuplja od kojih će za cijenu od 69.900 dolara nuditi ubrzanje od nula do 100 km/h za samo 2,9 sekundi. Kad je riječ o autonomiji, ona će se kretati od 400 do 800 kilometara, ovisno o opciji.

Ništa bez aerodinamike

Međutim, ove brojke neće biti dostižne ako u Tesli ne spuste koeficijent otpora zraka Cybertrucka na zadovoljavajuću razinu. Trenutačno najaerodinamičniji kamionet na tržištu je Ram 1500 s Cd=0,36. Elon Musk, pak, kaže da bi uz značajan trud inženjera Cybertruck trebao imati koeficijent otpora tek 0,3. Taj rezultat trenutačno postižu primarno osobni automobili.

Za usporedbu, Teslin Model 3 ima Cd=0,23, Toyota Prius mjeri 0,26, a Ford Focus 2. generacije 0,324 (manje je, vjerojatno ne treba posebno isticati, bolje).

Osim ravnih ploha karoserije, Cybertruck će, kao i većina ostalih električnih automobila, manji otpor zraka izazivati i svojom ravnom podnicom uz koju su smještene baterije, izazivajući tako glatko (laminarno) strujanje zraka ispod vozila. Nizak koeficijent otpora ključan je za vozne karakteristike te prije svega za autonomiju električnih vozila.

Inženjer aeronautike Justin Martin svoju analizu aerodinamike Cybertrucka podijelio je na Instagramu. U njoj prikazuje kakvo je strujanje zraka oko rudimentarnog modela ovog kamioneta. Iako nije htio procjenjivati koliki bi koeficijent otpora finalno vozilo moglo imati (jer još nema dovoljno podataka), zaključio je da će on biti niži od svih postojećih kamioneta te čak i bolji od rezultata većine sportskih automobila.

View this post on Instagram

Well, no one else did it so I did. Here is the #CyberTruck in CFD. What intrigues me is how well this works. While it may occur to be happenstance that the aero turns out quite well, I believe this was actually the result of very clever design. Ease of manufacturing in flat panels, significant use of triangulated body parts, etc. I won't quote a drag coefficient, as I dont want to put words in anyone's mouth, but I will place money on it being much lower than most sports cars (due to down force), and nearly any (1/2 ton) truck period. Further, I believe the vortex shed over the bed walls helps act to "seal the bed" when the cover is open. I havent modeled the open bed yet, but it sure seems promising. Further, it appears the front end is designed to almost entirely blank out / shield the wheel well…. The cad file is dimensionally correct, all angles and curves are as close as possible. There are some uncertainties such as fenders and wheel well air-exhaust etc. Lastly, at 65mph the local velocity over the roof "peak" is 88mph. Is this the ultimate Elon Easter Egg? @tesla #Tesla #TeslaTruck #CFD @elon

A post shared by Justin Martin (@justinwmartin14) on

Podijeli:
1