Taycan otvorio novo poglavlje porscheove povijesti

Taycan otvorio novo poglavlje porscheove povijesti

Porsche je pred frankfurtsku premijeru simultano u Sjevernoj Americi, Europi i Aziji predstavio svoj novi model Taycan. Riječ je o prvom električno pokretanom Porscheu, limuzini te, u osnovi, prvom pravom europskom odgovoru na teslin Model S.

Isprva Taycan će kupcima biti dostupan u dvije snažnije izvedbe poznatog, no pomalo smiješnog imena. Naime, Taycan će se prodavati u Turbo i Turbo S izvedbama iako turbopunjača nema nigdje na vidiku, no dobro. Kasnije će ponuda biti proširena s drugim, nešto slabijim i cijenom pristupačnijim verzijama.

Taycan Turbo i Turbo S pokreće električni pogonski sklop s dva motora ukupne snage 625 KS, no verzija Turbo može u overboost funkciji isporučiti najveću snagu od 680 KS te najveći okretno moment od 850 Nm. Turbo S je pak sposoban za isporuku snage od 761 KS i najvećeg okretnog momenta od 1050 Nm.

Drugim riječima, Turbo će do 100 km/h ubrzati za malo više od 3 sekunde, dok će Turbo S do stotke stizati za oko 2,8 sekundi. Do 200 km/h će prvome trebati 10.6 sekundi, a drugome 9,8 sekundi. U svakom slučaju odličan rezultat za 2.313 kg težak automobil. Oba modela će imati najveću brzinu elektronički ograničenu na 260 km/h.

Snaga i moment se na podlogu prenose putem inovativnog 2-stupanjskog prijenosa ugrađenog na stražnju osovinu. Prva brzina je za ubrzanje, a druga koristi veći prijenosni omjer za višu ekonomičnost pogonskog sklopa.

Kako i priliči pravom Porscheu Taycan bi svojim kupcima trebao ponuditi vrhunske vozne sposobnosti, a uz nisko težište, prilagodljivi zračni ovjes i sl. za to će se pobrinuti i sustavi kao što su PASM (Porsche Active Suspension Management), PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport), PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), sutsav upravljanja na sva četiri kotačai sl. Vozaču će biti dostupno nekoliko načina rada pogonskog sklopa – Normal, Sport, Sport Plus i Range, a moći će i sam izabrati između nekoliko postavki i sačuvati ih u načinu rada Individual.

Recimo i da će Taycan biti opremljen s litij-ionskom baterijom kapaciteta 93,4 kWh. Zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji ovu je bateriju moguće napuniti do 80% kapaciteta za oko 22 minute, a 100 km autonomije je moguće dobiti za svega 5 minuta. Uz uvjet da nađete punjača snage 270 kW. S druge strane upotrebom 150 kW DC punjača 80% kapaciteta se može napuniti za 36 minuta, a uz punjač snage 9,6 kW punjenje će trajati 11 sati.

Što se tiče autonomije iz Porsche poručuju da će Taycan Turbo biti sposoban s jednim punjenjem prevaliti najviše oko 450 km (WLTP), dok će Turbo S imati domet od oko 412 km. Usput spomenimo i da mu dimenzije iznose 4963 x 1966 (2144 s retrovizorima) x 2144 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 2900 mm. Dakle, vrlo je sličan teslinom Modelu S.

Što se dizajna tiče Taycan je gotovo nemoguće zamijeniti za neku drugu marku s obzirom da unatoč novom i svježem dizajnu lako prepoznaju mnoge porscheove obiteljske značajke. Još važnija je činjenica da mu koeficijent otpora zraka svega 0,22. Interijer je moderan i nakrcan opremom, a posebno se ističe digitalna instrumentna ploča, 10,9-inčni središnji zaslon te opcijski suvozačev zaslon naprednog infotainmenta koji nudi i mogućnost glasovnog upravljanja.

U konačnici ponuda modela Taycan će biti proširena i produkcijskom izvedbom studije Taycan Cross Turismo koja će na tržište stići prije kraja sljedeće godine. Cijene će uskoro postati poznate za većinu tržišta, a Porsche je navodno već primio preko 30.000 predbilježbi za ovaj automobil. Prve isporuke se mogu očekivati uskoro.

Podijeli:
1