Svaki treći automobil u Hrvatskoj bio je barem jednom oštećen u nekoj nezgodi

Istraživanje portala CarVertical pokazalo je da je više od 35% automobila na hrvatskim cestama, za koje se kod njih provjeravaju podaci, sudjelovalo u nekom obliku prometne nezgode
Jedna od najvažnijih stvari kod kupovine rabljenog automobila jest saznati je li vozilo ikada bilo u nesreći. Jednom kada se karoserija automobila ošteti, slabi i njegova čvrstoća, zbog čega su sve daljnje nesreće mnogo opasnije i štetnije za automobil, ali i za putnike. Ako se vlasnici odluče za popravak, često je on jeftin i nekvalitetan, samo kako bi se automobil prodao dalje.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Iz tog je razloga, kako bi upozorio kupce na mogućnost kupovine oštećenog vozila, portal carVertical napravio analizu vozila za 17 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatska.
Metodologija istraživanja
Njihovo istraživanje temelji se na izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici putem ove platforme. Platforma carVertical pruža podatke o povijesti vozila koristeći broj šasije (VIN), koji otkriva informacije o svakoj nesreći u kojoj je vozilo sudjelovalo, bilo kakva oštećenja, koliko su iznosili popravci, i još mnogo toga.
Od lipnja 2020. do lipnja 2021. carVertical je analizirao gotovo milijun izvješća o povijesti automobila. U istraživanje su uključene sljedeće zemlje: Poljska, Rumunjska, Mađarska, Češka, Bugarska, Hrvatska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Rusija, Bjelorusija, Francuska, Litva, Ukrajina, Latvija, Italija, Njemačka.
Pregled TOP 5
Kao što je istraživanje pokazalo, Lexus je na prvom mjestu. Automobili ove marke su pouzdani, ali snažni, pa vozači često precijene svoje vozačke vještine, što može završiti katastrofom. Isto vrijedi i za ostale luksuznije modele navedene u istraživanju. No, tu je i Dacia – jedna od najjeftinijih marki automobila u svijetu. Oni proizvode minimalističke automobile koje, zbog pristupačnosti, korisnici koriste kao rdna vozila, a nesreće se mogu dogoditi i zbog nedostatka brige.
Tablica pet marki automobila u Europi, za koje je najmanja vjerojatnost da će biti oštećene, otkriva da su čak i ovdje postotci relativno visoki, odnosno rijetko su ispod 30%.
Hrvatska na sedmom mjestu
Tijekom istraživanja, carVertical je analizirao izvješća povijesti automobila iz različitih europskih zemalja. Razlike među njima vjerojatno su rezultat različitih navika vozača i razine razvijenosti različitih zemalja. Hrvatska se među analiziranima našla na 7. mjestu, s 35,1% automobila koji su prijavljeni kao oštećeni.
Prometne nesreće danas postaju sve veći problem. Pisanje poruka, pozivi, hrana, piće – vozači obavljaju sve veći broj radnji koje, prije ili kasnije, dovode do prometnih nesreća. Štoviše, motori postaju sve snažniji, a ljudi se približavaju svojoj granici mogućnosti obavljanja više stvari istovremeno.
Pravilno popravljanje automobila nakon nesreće često je skupo, i ne može si ga svatko priuštiti. Potrebno je vratiti originalnu čvrstoću karoserije, zamijeniti zračne jastuke, itd. Mnogi vozači pronalaze jeftinije, manje sigurne alternative. Zato danas na cestama vidimo sve veći broj nesigurnih rabljenih automobila, zaključuje carVertical.