Svaki deseti rabljeni automobil u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu

Svaki deseti rabljeni automobil u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu

Na svakih deset rabljenih automobila u Hrvatskoj jedan ima krivotvorenu kilometražu, a u prosjeku se kilometraža vraća za više od 40.000 km, pokazalo je istraživanje

Kada je riječ o tržištu rabljenih automobila, svaka europska zemlja suočava se sa sličnim izazovima. Bilo da se radi o prevarama s kilometražom, skrivenim oštećenjima ili čak staroj floti vozila koja povećava šanse da kupac dobije vozilo loše kvalitete, transparentnosti na tržištu polovnih automobila često nedostaje. Situacija se razlikuje ovisno o dijelu Europe, a platforma za izvještavanje o povijesti vozila carVertical provela je istraživanje kako bi identificirala države u kojima je kupnja rabljenog automobila najrizičnija.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Njihovo istraživanje pokazuje da je u Hrvatskoj situacija ipak bolja nego u većini istočnoeuropskih zemalja, ali daleko zaostaje za zapadom. Tako čak jedan od deset automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što je značajan broj, posebno ako znamo da je prosječni broj vraćenih kilometara čak 43.913.

Prosječna starost rabljenog automobila provjerenog na carVerticalu u Hrvatskoj je 8,3 godina, što Hrvatsku svrstava na treće mjesto na ljestvici, odmah iza Slovenije i Slovačke.

Zapad je transparentniji

Prema carVerticalovom istraživanju, tržište rabljenih automobila u zapadnoj Europi transparentnije je nego ono u istočnoj. Također ne bi trebalo biti iznenađenje da se većina automobila na istoku uvozi iz zemalja poput Njemačke, Francuske ili Italije.

Srednjoeuropske zemlje poput Hrvatske, Češke, Mađarske i Slovačke nalaze se u sredini indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok postotak uvezenih, kao i veliki broj oštećenih vozila. Iako je postotak vozila s vraćenom kilometražom u Hrvatskoj među najnižima (10,3 %), postoji značajan broj uvezenih (69,3 %) i oštećenih (56,4 %) automobila.

“Znatno veći udio uvezenih rabljenih automobila jedan je od ključnih razloga zbog kojih su istočne zemlje puno više pogođene prevarama. Uvoz izravno povećava postotak vraćene kilometraže – praćenje takvih zločina zahtijeva mnogo truda, pogotovo kada se radi o prekograničnim transakcijama”, objašnjava Matas Buzelis iz carVerticala.

Cjelovito izvješće o indeksu transparentnosti tržišta možete pronaći ovdje.

Podijeli:
1