Povećanje brzine povećava broj nesreća, smanjenjenje smanjuje, ali ne značajno

Osim neznatnog utjecaja na povećanje brzine prometovanja, više ograničenje brzine dovodi i do nešto većeg broja nezgoda. S druge strane, niža dozvoljena brzina smanjuje broj nesreća, ali povećava broj kazni
Diljem SAD-a nekoliko je saveznih država nedavno uputilo u proceduru zakonske prijedloge kojima bi se povisile najviše dopuštene brzine vožnje na autocestama. Slijedom toga, američki je autoklub AAA (American Automobile Association) proveo istraživanje i analizirao podatke s desetak dionica cesta na kojima su nedavno povećavana i smanjivana ograničenja brzine, kako bi vidjeli što je uputno učiniti.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Njihovo istraživanje pokazalo je da je povećanje najviše dopuštene brzine donijelo i nešto više nezgoda, dok je ograničavanje brzina na nešto niže razine dovelo do – logično – manje nesreća. No, sniženje limita brzine rezultiralo je i većim brojem ispisanih kazni za nepoštivanje (novog) ograničenja, što sugerira da javnost mora biti bolje obaviještena o takvim promjenama.
AAA zaključuje da su, osim utjecaja na broj nesreća, smanjenja i povećanja ograničenja brzine imala neznatan utjecaj na prosječno vrijeme putovanja. Uzevši u obzir sve to, kažu kako bi promjene u ograničenjima trebalo provoditi sustavno i nakon opsežne analize podataka za svaku pojedinu cestu. Povećanje najviše dopuštene brzine vožnje nema uvijek one prednosti koje teoretičari ističu, poručuju iz ove organizacije, uz napomenu da ne postoji jedinstveno rješenje za sve ceste.
Podsjećaju da je tijekom protekle dvije godine na američkim cestama smrtno stradalo po 42.000 osoba, najviše u proteklih 16 godina, pa i zbog toga treba vrlo oprezno pristupati promjenama, pogotovo povišenjima, ograničenja brzine.