Skysphere je Audijeva vizija interaktivnog automobila budućnosti

Skysphere je Audijeva vizija interaktivnog automobila budućnosti

Električni roadster spektakularnog izgleda koji se lakoćom pretvara iz grand tourera u sportski kabriolet, te pritom može promijeniti i osovinski razmak i visinu od podloge, predstavlja Audijevu viziju univerzalnog luksuznog vozila modernog doba

Audi je predstavio, kako kažu, prvi u nizu svojih futurističkih koncepata koji će pomoći definirati kako bi automobili u budućnosti trebali izgledati i kako bi se trebali “ponašati”. Ovaj koncept nosi ime Skysphere, a predstavlja izduženi i vrlo aerodinamični sportski roadster koji se može pretvoriti u potpuno drugačiji automobil samo pritiskom na tipku.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Isti automobil u ovom slučaju može iz udobnog grand tourera postati maleni sportski kabriolet, uz nešto što do sada nismo imali prilike vidjeti: varijabilni međuosovinski razmak. Dakle, kada poželite imati drugi tip vozila, nije potrebno ići u salon ili rent-a-car servis – Skysphere omogućava da se automobil skrati ili produži za čak 250 mm te da mu se visina od podloge promijeni za 10 mm. Tako u nekoliko trenutaka iz 5,19 metara dugog prostranog i udobnog GT-a Audi omogućava pretvaranje u kompaktniji, 4,94 metra dug sportski roadster.

Istodobno s promjenom “tipa” vozila, njegove dužine i visine, mijenjaju se i izgled karoserije, osjetljivost upravljača, tvrdoća ovjesa, uključuje se zakretanje stražnjih kotača te se mijenjaju predefinirani načini vožnje. Želite li ga voziti i uživati u tome, moći ćete to činiti bilo kada, ali kada putnici i vozač požele više uživati u pogledu i zabavi, trebali bi biti u mogućnosti uključiti automatiku koja će preuzeti upravljanje nad Skysphereom.

Pogonski sklop ovog futurističkog koncepta je, dakako, električni. Elektromotor snage 465 kW (623 KS) i 750 Nm okretnog momenta smješten je iznad stražnje osovine, no omogućava prijenos snage na sve kotače. Masa vozila trebala bi biti oko 1.800 kg, a iz Audija poručuju da bi oko 60% distribucije mase trebalo biti prebačeno na stražnju osovinu, osiguravajući izvrsnu trakciju i samim time sportsko ubrzanje (od 0 do 100 km/h Skysphere bi trebao stići za manje od 4 sekunde). Planirani baterijski kapacitet od 80 kWh trebao bi omogućiti preko 500 kilometara vožnje u ekonomičnijem, GT načinu rada.

Vanjštinu karakteriziraju moderni LED rasvjetni elementi koji mogu proizvoditi razne svjetlosne efekte, dok je unutrašnjost podređena putnicima i opremljena preko 1,4 metra širokim zaslonom osjetljivim na dodir koji mijenja većinu ranije analognih funkcija potrebnih vozaču i putnicima. Nakon ovoga koncepta očekuju se još dva, Grandsphere i Urbansphere. Krajnji cilj Audija jest ponuditi platformu za budućnost prijevoza koja neće samo služiti za putovanje “od točke A do točke B” već će putnicima ponuditi nova uzbudljiva i personalizirana iskustva.

Podijeli:
1