Šest Peugeota je do sada proglašeno Europskim automobilom godine

Šest Peugeota je do sada proglašeno Europskim automobilom godine

Nakon što je novi Peugeot 208 proglašen 2. ožujka u Ženevi za Europski automobil godine 2020, napravili smo pregled svih do sada osvojenih priznanja za Europski automobili godine, od strane Peugeota

Zahvaljujući šest dobivenih titula, Peugeot je jedna od tri marke s najvećim brojem osvojenih titula Europskog automobila godine. Peugeot 208 okrunjen je 2020. godine, a prethodili su mu SUV 3008 koji je nagradu dobio 2017., kompaktna limuzina 308 nagrađena 2014., 307 nagrađen 2002., 405 nagrađen 1988. i 504 s nagradom osvojenom 1969. godine. Taj prestižni trofej pridodat će se popisu od 12 međunarodnih nagrada koje je Peugeot 208 već do sada dobio.

Novi Peugeot 208, drugi “Sveti broj”

Novi Peugeot 208 tako je postao šesti model marke Peugeot koji je osvojio najtraženiju nagradu u Europi. Ispunio je sve kriterije za osvajanje bodova. Njegova tehnologija otvara put polu-autonomnoj vožnji s posljednjim generacijom sustava pomoći u vožnji na najvišoj razini u segmentu.

Novi Peugeot e-208 predstavlja novu fazu u svijetu električne mobilnosti. S dometom od 340 km (prema postupku WLTP), 100 kW (136 KS) i okretnim momentom od 260 Nm, što mu omogućava mu da ubrza od 0 to 100 km/h za 8 sekundi, novi PEUGEOT e-208 nudi živahan i poticajan užitak u vožnji, upotpunjeno s tri načina vožnje: Sport, Normal i Eco.

Peugeot 504, prvi naslov za predivne “oči Sofije LOREN”

Kako bismo se prisjetili priče o prvom modelu marke Peugeot proglašenim Europskim automobilom godine, moramo se vratiti u prošlost više od pola stoljeća. PEUGEOT 504 je bio prvi automobil marke koji je osvojio ovu nagradu 1969.  Ova velika limuzina pokazuje nam uspon marke u viši cjenovni razred.

Njegov jedinstven dizajn bio je rezultat suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, kojem duguju dizajn bočne linije, poznatog prelomljenog prtljažnika, dok je pak Centar za stil odgovoran za prednji dio, za koji je poznati talijanski dizajner rekao – odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta – da “ima oči Sofije Loren”!

Kralj izazovnih natjecanja, zahvaljujući svojoj legendarnoj robusnosti, Peugeot 504 osvojio je nekoliko glavnih afričkih relija: Istočnoafrički Safari, reli Maroko i reli Bandama.

Prvi Peugeot s titulom Europskog automobila godine bio je rađen od 1968. do 2005., a ukupno je proizvedeno 3,713,356 vozila, od čega 2,644,326 limuzina.

Peugeot 405, gotovo jednoglasno glasovanje

Gotovo dva desetljeća kasnije, Peugeot 405, premoćno je osvojio  titulu Europskog automobila godine 1988. Čak 54 od 57 članova mu je dalo najvišu ocjenu!  S estetskim značajkama sličnim modelu Peugeot 205, 405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Hvaljen i izdržljiv ovjes ugrađen je već i na izvedbama s početka game. Prisutne su i nove tehnologije, kao što je ABS i 1.9 turbo dizelski motor s 90 KS.

Peugeot 405 je imao i izvedbu Mi16, pravi automobil snova u vremenu lansiranja. Njegovih 160 KS izvučeno je najučinkovitijom tehnologijom za motore tog vremena: 4 ventila po cilindru.

Upravo je za upravljačem izvedbe rally-raid coupé, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Paris-Dakar. Mehanika tog modela utemeljena je na slavnom 205 Turbo 16.  Vatanen je izvedenicom modela 405 T16, osvojio slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Toga se svi sjećaju zahvaljujući filmu “Climb Dance”, koji prati ovaj legendarni uspon.

Pored tih sportskih pobjeda, 405 je postigao i veliki tržišni uspjeh, s više od 5 milijuna prodanih primjeraka u svijetu.

Peugeot 307, limuzina koja se uzdigla do novih visina

Peugeot 307 predstavljao je savršen primjer novog kompakta 2002. godine, kada je taj visok i prostran obiteljski automobil stigao na tržište. Sjajan balans vrlina mu je donio, četrnaest godina nakon modela Peugeot 405, naslov Europskog automobila godine 2002.

Peugeot 307 se izdvajao od konkurencije svojom superiornom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Njegov atraktivan i dinamičan vanjski dizajn uvelike je inspiriran je modelom Peugeot 206. Ima bolju prednju vidljivost, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu. Njegova prostrana, funkcionalna i višenamjenska unutrašnjost inspirirana je svijetom monovolumena. Peugeot 307 bio je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica.

Peugeot 307 pokrenuo je i politiku širokog raspona karoserijskih oblika: u ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne smijemo zaboraviti ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004.i 2005.

Više od 3.7 milijuna svih izvedaba modela Peugeot 307 prodano je u svijetu.

Peugeot 308, nagrađena elegancija i dinamičke kvalitete

Marka Peugeot i svijet automobila ušli su novo razdoblje 2014. godine. S modelom Peugeot 308, dizajneri i inženjeri dizajnirali su modernu limuzinu atraktivnog dizajna. Zahvaljujući novoj EMP2 platformi, novi Peugeot 308 ima kompaktne dimenzije i lakši je od prethodnika (-140 kg) što je doprinijelo njegovom ponašanju i upravljivosti koja je prepoznata kao referenca u segmentu.

Kokpit novog 308, koji uključuje najnovije tehnologije, također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki  9.7″ zaslon na dodir.

Od svog lansiranja krajem 2013. prodano je 1.7 milijuna svih silueta modela Peugeot 308.

Peugeot 3008, prvi SUV izabran “Car Of The Year”

Prvi nagrađeni SUV od osnutka nagrade 1964. godine, Peugeot 3008 je utjelovio uspon u viši cjenovni razred marke Peugeot.

Dobro usidren u svijetu SUV vozila, Peugeot 3008 ističe se svojim “off-road” kvalitetama, zahvaljujući funkciji Advanced Grip Control sa pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge. Peugeot Sport je 2016. predstavio je 3008 DKR. S legendarna osvojena prva tri mjesta 2017., te najvišim trofejom na prijestolju 2018, Peugeot je upisao svoje ume na listu nagrada relija Dakar.

Gotovo 900.000 modela Peugeot 3008 prodano je diljem svijeta od njegovog lansiranja u listopadu 2016.

Žiri COTY: skup europskih stručnjaka

Titula „Car of The Year” najpoželjnija je nagrada u automobilskoj industriji. Žiri se sastoji od 60 automobilskih novinara iz 23 europske zemlje. Riječ je o nagradi s najduljom tradicijom, koja se od 1964. dodjeljuje svake godine na Ženevskom salonu automobila.

Broj predstavnika ovisi o veličini tržišta i značaju njegovog automobilskog tržišta: Njemačka, Španjolska, Francuska, Italija i Velika Britanija imaju šest članova. Ostale zemlje su: Austrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Grčka, Irska, Luksemburg, Nizozemska, Norveška Mađarska, Poljska, Portugal, Rusija, Slovenija, Švedska, Švicarska i Turska.

Podijeli:
1