Rimac Automobili predstavili C_Two, električnu zvijer s 1914 KS

Rimac Automobili predstavili C_Two, električnu zvijer s 1914 KS
tekst: autonet.hr foto: Rimac Automobili

Jedan od najzanimljivijih noviteta ovogodišnjeg ženevskog auto salona svakako je i automobil koji stiže iz Hrvatske. Riječ je o modelu C_Two za kojega su dakako zaslužni stručnjaci Rimac Automobila. Radi se o električno pokretanom sportskom automobilu čiji pogonski sklop razvija snagu od 1914 KS, odnosno 1408 kW te najveći okretni moment od 2300 Nm.

Sve će to biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za manje od 2 sekunde, do 300 km/h za 11,8 sekundi te za najveću brzinu od 412 km/h. Baterija (litij-mangan-nikal) kapaciteta od 120 kWh ovom GT-u omogućuju autonomiju od 650 km (prema NEDC standardu).

Prema navodima proizvođača C_Two je u potpunosti novi automobil koji se može pohvaliti naprednom i modernom tehnologijom. Primjerice, iako je riječ o vozilu namijenjenom za uživanje u vožnji C_Two dolazi opremljen hardverom za autonomno upravljanje 4 razine, a proizvođač navodi da je riječ o jednom od “najpametnijih i najumreženijih automobila na svijetu koji je, doslovno, živ od tehnologije”.

C_Two se temelji na monokoku izrađenom od ugljičnih vlakana, a krov i stražnji pomoćni okvir su izrađeni od istog materijala. Uz ugljična vlakna za izradu su upotrijebljeni i drugi laki materijali, prvenstveno aluminij, a sve je rezultiralo laganom i snažnom konstrukcijom. Prepoznatljiv dizajn donekle slijedi osnove dane modelom Concept_One, no donosi i mnoge novosti, a posebno se ističu razna aero-rješenja, koja uključuju i elemente aktivne aerodinamike, s ciljem povećanja performansi i ekonomičnosti.

Pokreću ga četiri električna motora, po jedan uz svaki kotač. Sustav R-AWTV (raspodjela okretnog momenta) zamjenjuje standardni ESP i TCS te čini osnovu stabilnosti i naglašene upravljivosti vozila, neovisno o uvjetima na cesti. Tu je i par 1-stupanjskih mjenjača sprijeda te par 2-stupanjskih otraga (po jedan za svaki kotač) koji su također zaslužni za nevjerojatno ubrzanje te najveću brzinu dostojnu naziva hiperautomobila.

Od ostalih pojedinosti vrijedi istaknuti kotače od lake legure jedinstvenog dizajna koji je podređen naprednoj aerodinamici te hlađenju karbonsko-keramičkih kočnica, kao i činjenicu da su pneumatici razvijeni u suradnji s Pirellijem.

U ovaj se automobil mogu smjestiti vozač i suvozač, kao i njihova prtljaga, a putnički je prostor bogato opremljen, s posebnim naglaskom na infotainmentu te je izrađen od najkvalitetnijih materijala. Interijeru se pristupa kroz velika podizna vrata koja omogućuju lak ulazak i izlazak iz vozila, čak i s trkaćom kacigom, a pronalazak optimalnog položaja ne bi trebao biti nikakav problem s obzirom na električno namjestiva sjedala i upravljač. U unutrašnjosti se nalaze tri TFT zaslona u potpunosti prilagodljivog prikaza, a proizvođač jamči da je upravljanje infotainmentom iznimno jednostavno te da je vrijeme navikavanja vrlo kratko.

Napredni sigurnosni sustavi su sposobni procijeniti rizik od sudara, autonomno kočiti te izbjeći nalet, nadziru tzv. mrtvi kut, održavaju vozilo u voznoj traci i sl. Vozilo nudi i funkciju Traffic pilot koja se može brzo prilagoditi promjeni stanja u prometu i novim vremenskim uvjetima, što je i zasluga nekolicine kamera, lidara (Light Detection and Ranging), radara i ultrazvučnih senzora.

Tvrtka Rimac Automobili u planu ima ograničenu serijsku proizvodnja od 150 primjeraka modela C_Two, a prve isporuke su predviđene za 2020. Cijena trenutno nije poznata, a vlasnicima će biti ponuđene razne mogućnosti personalizacije ovog nevjerojatnog automobila.

1