Renault uvodi pogon na vodik u laka gospodarska vozila

Renault uvodi pogon na vodik u laka gospodarska vozila

Grupa Renault svoju će ponudu upotpuniti Renaultom KANGOO Z.E. Hydrogen krajem ove godine, dok se u sljedećoj očekuje predstavljanje Renaulta MASTER Z.E. Hydrogen

Renault uvodi vodikovu tehnologiju kako bi povećao uporabu svojih električnih lakih gospodarskih vozila. Vodikova tehnologija koju Renault ispituje još od 2014. razvijena je u suradnji s tvrtkom Symbio, društvom kćeri grupe Michelin. U vozila su ugrađene gorive ćelije koje povećavaju domet te proizvode električnu i toplinsku energiju snage 10 kW, zbog čega se Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen mogu pohvaliti dometom većim od 350 km.

Druga je prednost ta što punjenje vodikom traje tek 5 do 10 minuta. Vodikova tehnologija odgovara na zahtjeve dostavnih službi koje električna vozila još uvijek ne mogu ispuniti, osobito u pogledu duljih putovanja.

Dva modela, veći domet

Renault MASTER Z.E. Hydrogen očekuje se u prvoj polovici 2020. Uz trostruko povećanje dometa sa 120 na 350 km, bit će dostupan u dvije izvedbe. Dva spremnika vodika ugrađena u podvozje pridonijet će svestranosti vozila, bez utjecaja na utovarni kapacitet od 10,8 do 20 m3 i uz prihvatljivo povećanje mase od 200 kg.

Krajem 2019. Renault KANGOO Z.E. Hydrogen ponudit će najbolju vrijednost stvarnog dometa na tržištu električnih kombija od 370 km (u odnosu na 230 km za Kangoo Z.E., po WLTP-u). Utovarni kapacitet ovog vozila iznosi 3,9 m3 uz povećanje mase za 110 kg, a u Francuskoj će biti dostupan po cijeni od 48.300 eura bez PDV-a.

“Grupa Renault upotpunila je svoju ponudu električnih lakih gospodarskih vozila Renaultom MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen. Ova vozila nude dostavnim službama sav potreban domet tijekom duljih putovanja kao i rekordno vrijeme punjenja. No, prednostima tu nije kraj. Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen pokreće obnovljivi izvor energije koji je pogodan za okoliš te nudi svu udobnost električne vožnje.”, kazao je Denis Le Vot, viši potpredsjednik Alijanse, poslovna jedinica lakih gospodarskih vozila Renault-Nissan.

Tehnologija vodika

Električna vozila na vodik pokreću gorive ćelije koje kombiniraju vodik iz spremnika i kisik iz zraka kako bi proizvele električnu energiju potrebnu za pokretanje električnog motora. Glavna prednost: ova vozila odgovaraju na sve ekološke izazove gradske mobilnosti. Usto nude veći domet, brzo punjenje (od 5 do 10 minuta) i jednostavno održavanje. Sve to čini ih prikladnim rješenjem za rastuće potrebe i zahtjeve dostavnih službi u širim gradskim područjima i predgrađima: prijevoz i logistika, gradska dostava i pružatelji različitih tehničkih usluga, općinska i lokalna uprava, hitne i posebne poštanske usluge.

Podijeli:
1