Renault Twingo od 2026. godine kao jeftini model na struju

Renaultova uzdanica u gradskom segmentu u narednim bi godinama trebala biti odgovor te grupacije na sve veću konkurenciju u obliku jeftinih kineskih električnih automobila
Samo nekoliko dana nakon objavo o osnivanju nove kompanije Ampere, specijalizirane za električna vozila, Renault je objavio i nekoliko pojedinosti o planovima za elektrifikaciju ponude u Europi. Na predstavljanju poslovnih planova najviše je pozornosti privukla najava o oživljavanju još jednog legendarnog modela u gami Renualta: nakon Renaulta 4 i 5, u skorijoj budućnosti kao električni automobil vratit će se i gradski kompakt Twingo.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Povratak korijenima
Četvrta generacija Twinga bit će tako potpuno električno, maleno i prije svega jeftino vozilo. U asortimanu marke smjestit će se ispod modela 4 i 5, dakle kao ulazni model, s planiranom cijenom nižom od 20.000 eura za europsko tržište. U prodaju bi trebao stići 2026. godine, a osnovni mu je cilj ponuditi kupcima pristupačno rješenje za gradsku mobilnost.
Renault će novi Twingo dizajnirati i proizvoditi u Europi, naglašavajući time činjenicu da će on biti osnovni alat Grupe za borbu protiv rastuće kineske konkurencije u segmentu jeftinih električnih automobila. Za njegov razvoj bit će zadužena novoosnovana divizija Ampere, iako će se Twingo u konačnici prodavati pod Renaultovom značkom.
Za razliku od prethodnika, imat će petora vrata, LED svjetlosne elemente, ali će zadržati prepoznatljivo “lice”, inspirirano prvom generacijom Twinga s početka 1990-ih godina. Cilj kompanije je proizvesti ga za otprilike 50% troška u usporedbi s popularnim SUV-ima C segmenta (kroz uštede na raznim materijalima), pa će mu samim time i prodajna cijena moći biti značajno niža.
Proizvodnja u Sloveniji
Od tehničkih specifikacija nije otkriveno mnogo, ali ono najvažnije jest – Twingo bi u električnoj inačici trebao trošiti tek oko 10 kWh na 100 km, dakle gotovo upola manje od prosjeka, a tijekom životnog ciklusa imat će 75% niži ugljični otisak od prosječnog klasičnog automobila prodanoga u Europi ove godine. Navodno će ga se sklapati u Renaultovoj slovenskoj tvornici u Novom Mestu.
Uz Twingo, najavljeno je da će se Renaultova ponuda električnih modela sastojati od još šest modela: Megane E-Tech (lansiran 2022.), Scenic E-Tech i Renault 5 (početkom 2024.), Renault 4 (2025.) te još dva buduća modela, planirana do 2031. godine.