Renault predstavio novi Zoe s većom autonomijom

Renault predstavio novi Zoe s većom autonomijom

Najprodavaniji europski električni automobil, a riječ je o Renaultu Zoe, je stigao do svoje druge generacije. Njegov proizvođač jamči kako je ovaj novitet u svakom pogledu bolji od prethodnika, a najviše se ističe produljena autonomija koja će se sada kretati oko 390 km (WLTP).

Kako bi se bolje nosio sa skorašnjom konkurencijom kao što su Opel Corsa-e, Peugeot e-208 i sl. novi Zoe je dobio litij-ionsku bateriju kapaciteta 52 kWh, što je 30% veći kapacitet u odnosu na raniju izvedbu. Dimenzije baterije se nisu mijenjale, a treba reći i da sustav podržava brzo punjenje.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Uz DC punjač snage 50 kW moguće je bateriju napuniti za 30 minuta kako bi se dobila autonomija od 145 km. Korištenjem punjača snage 22 kW korisnik će za 1 sat dobiti oko 126 km dometa. Za punjenje baterije od 0 do 100% uz kućni Wallbox punjač snage 7 kW je potrebno oko 9 sati i 25 minuta.

Uz novu bateriju većeg kapaciteta najveća tehnička novost je ugradnja novog R135 električnog motora snage 135 KS i najvećeg okretnog momenta od 245 Nm, koji je uparen s 1- stupanjskim prijenosom. Novi će Zoe tako do 100 km/h ubrzati za 10 sekundi, a najveća mu brzina iznosi 140 km/h. Za međuubrzanja od 80 do 120 km/h će mu trebati 7,1 sekunda, što je 2,2 sekunde kraće nego kada je ovaj model pokreće električni motor R110 snage 110 KS.

Obje verzije Zoea su opremljene novim B mode načinom vožnje koji omoguće upravljanje jednom pedalom. Drugim riječima, vozilo će u ovom načinu rada značajno jače usporavati čim vozač ukloni nogu s papučice gasa, što će se pozitivno odraziti na punjenje baterije i očuvanje kočnica. D mode je način vožnje namijenjen vožnji po otvorenoj cesti pri stalnoj brzini. Vozač će između njih birati putem novog e-prekidača, a druge novosti uključuju novi kočnički sustav s diskovima sprijeda i otraga te automatsku parkirnu kočnicu.

Nadalje, Zoe je dobio i bogatu sigurnosnu opremu, a između ostalog vrijedi izdvojiti sustave kao što su autonomno kočenje u nuždi, upozorenje na nenamjeran prelazak u drugu voznu traku, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor tzv. mrtvog kuta, Auto-Hill hold, Park Assist, automatska duga i kratka svjetla i sl.

Kada je riječ o vanjskom dizajnu novi je Zoe više evolucija svog prethodnika. Promjene uključuju novu masku motora, nove branike, standardne LED svjetla sprijeda i otraga, osvježenu paletu boja i nove naplatke veličine između 15 i 17 cola.

U unutrašnjosti je priča malo drugačija, odnosno promjene su puno veće. Tako je izmijenjena cijela prednja armatura, a proizvođač navodi i kvalitetnije materijale te višu razinu izrade. Od novosti posebno se ističe središnji 9,3-inčni zaslon, standardna 10-inčna TFT instrumentna ploča.

Tu su i novi infotainment s Apple CarPlay i Android Auto povezivošću, dva USB priključka otraga, opcijski indukcijski punjač i sl. Vozači mogu i daljinski pristupiti nekim on-board funkcijama. Primjerice, mogu pokrenuti grijanje ili hlađenje putničke kabine, provjeriti stanje napunjenosti baterije i procijenjenu autonomiju i sl.

Podijeli:
1