Renault predstavio novi Zoe s većom autonomijom

Renault predstavio novi Zoe s većom autonomijom

Najprodavaniji europski električni automobil, a riječ je o Renaultu Zoe, je stigao do svoje druge generacije. Njegov proizvođač jamči kako je ovaj novitet u svakom pogledu bolji od prethodnika, a najviše se ističe produljena autonomija koja će se sada kretati oko 390 km (WLTP).

Kako bi se bolje nosio sa skorašnjom konkurencijom kao što su Opel Corsa-e, Peugeot e-208 i sl. novi Zoe je dobio litij-ionsku bateriju kapaciteta 52 kWh, što je 30% veći kapacitet u odnosu na raniju izvedbu. Dimenzije baterije se nisu mijenjale, a treba reći i da sustav podržava brzo punjenje.

Uz DC punjač snage 50 kW moguće je bateriju napuniti za 30 minuta kako bi se dobila autonomija od 145 km. Korištenjem punjača snage 22 kW korisnik će za 1 sat dobiti oko 126 km dometa. Za punjenje baterije od 0 do 100% uz kućni Wallbox punjač snage 7 kW je potrebno oko 9 sati i 25 minuta.

Uz novu bateriju većeg kapaciteta najveća tehnička novost je ugradnja novog R135 električnog motora snage 135 KS i najvećeg okretnog momenta od 245 Nm, koji je uparen s 1- stupanjskim prijenosom. Novi će Zoe tako do 100 km/h ubrzati za 10 sekundi, a najveća mu brzina iznosi 140 km/h. Za međuubrzanja od 80 do 120 km/h će mu trebati 7,1 sekunda, što je 2,2 sekunde kraće nego kada je ovaj model pokreće električni motor R110 snage 110 KS.

Obje verzije Zoea su opremljene novim B mode načinom vožnje koji omoguće upravljanje jednom pedalom. Drugim riječima, vozilo će u ovom načinu rada značajno jače usporavati čim vozač ukloni nogu s papučice gasa, što će se pozitivno odraziti na punjenje baterije i očuvanje kočnica. D mode je način vožnje namijenjen vožnji po otvorenoj cesti pri stalnoj brzini. Vozač će između njih birati putem novog e-prekidača, a druge novosti uključuju novi kočnički sustav s diskovima sprijeda i otraga te automatsku parkirnu kočnicu.

Nadalje, Zoe je dobio i bogatu sigurnosnu opremu, a između ostalog vrijedi izdvojiti sustave kao što su autonomno kočenje u nuždi, upozorenje na nenamjeran prelazak u drugu voznu traku, prepoznavanje prometnih znakova, nadzor tzv. mrtvog kuta, Auto-Hill hold, Park Assist, automatska duga i kratka svjetla i sl.

Kada je riječ o vanjskom dizajnu novi je Zoe više evolucija svog prethodnika. Promjene uključuju novu masku motora, nove branike, standardne LED svjetla sprijeda i otraga, osvježenu paletu boja i nove naplatke veličine između 15 i 17 cola.

U unutrašnjosti je priča malo drugačija, odnosno promjene su puno veće. Tako je izmijenjena cijela prednja armatura, a proizvođač navodi i kvalitetnije materijale te višu razinu izrade. Od novosti posebno se ističe središnji 9,3-inčni zaslon, standardna 10-inčna TFT instrumentna ploča.

Tu su i novi infotainment s Apple CarPlay i Android Auto povezivošću, dva USB priključka otraga, opcijski indukcijski punjač i sl. Vozači mogu i daljinski pristupiti nekim on-board funkcijama. Primjerice, mogu pokrenuti grijanje ili hlađenje putničke kabine, provjeriti stanje napunjenosti baterije i procijenjenu autonomiju i sl.

Podijeli:
1