Renault MORPHOZ – futuristički crossover koji se smanjuje i povećava

Renault MORPHOZ – futuristički crossover koji se smanjuje i povećava

Ovo futurističko vozilo predstavlja Renaultovu strategiju dijeljene električne mobilnosti koja bi trebala zaživjeti nakon 2025. Njegovo ime je MORPHOZ, a temelji se na njihovoj novoj modularnoj električnoj platformi CMF-EV koja omogućuje različite konfiguracije u pogledu snage, kapaciteta baterije, dometa, opcija za korisnike te obujma prtljažnika

Renault je tijekom posljednjih 10 godina radio na povećanju dometa i snage svojeg ključnog modela ZOE. Istovremeno je razvio i Twingo Z.E., a ponuda električnih modela im uključuje i Renault City K-ZE, mali gradski SUV dostupan u Kini, te najbogatiju paletu električnih gospodarskih vozila u Europi. U skladu sa svojom strategijom održive mobilnosti, Grupa Renault namjerava proizvesti modele koji će se različitim dimenzijama, masom, snagom i dometom u potpunosti prilagođavati zahtjevima kupaca, u gradu i izvan njega.

S obzirom na to da će u budućnosti rasti potražnja za prilagodljivim vozilima, Renault je odlučio predstaviti konceptno vozilo MORPHOZ. Ovaj futuristički koncept konstruiran je na novoj, posve električnoj modularnoj platformi zvanoj CMF-EV. Zahvaljujući smještanju paketa baterija u podnicu, ona omogućava konstrukciju vozila s manjim razmakom od tla, spuštenog krova i boljih aerodinamičkih svojstava. Kratki poklopac motora oslobađa više prostora za dulji, elegantniji putnički prostor. Šasija i smještaj elektromotora također su prilagođeni potpunoj elektrifikaciji pogona.

Jedno vozilo, dvije konfiguracije

Renault MORPHOZ je posve električni i prilagodljivi konceptni crossover koji se bežično puni – čak i u vožnji. Povezan je, nudi autonomnu vožnju 3. razine. U konfiguraciji za gradsku vožnju, “City”, MORPHOZ je dug 4,4 metra uz međuosovinski razmak od 2,73 m. Konfiguracija za putovanja nazvana “Travel” duga je 4,8 m, dok međuosovinski razmak iznosi 2,93 m, pa je u nju moguće ugraditi i veći paket baterija (ukupno 90 kWh umjesto 40 kWh za gradski model).

U središtu futurističkog upravljača MORPHOZA nalazi se 10,2-inčni zaslon koji prikazuje osnovne informacije o vožnji i sigurnosna upozorenja. Prostor iza upravljača naizgled je prazan, bez prave instrumentne ploče i zaslona multimedijskog sustava. Na zahtjev vozača armaturna se ploča otvara i podiže se zaslon.

Suvozačevo sjedalo opremljeno je okretnim mehanizmom, tu je i klizna stražnja klupa, pa se njihovmi razmještanjem oslobađa dodatni prostor u unutrašnjosti vozila.

Električni ekosustav

S konceptnim vozilom MORPHOZ Renault se okreće dvostrukoj uporabi baterija. Dok vozilo miruje, baterije pohranjene u njemu mogu se iskoristiti za daljinsko napajanje kućanskih uređaja ili okolne infrastrukture s pomoću pametnih uređaja za punjenje i tehnologije dvosmjernog punjenja V2G (Vehicle to Grid). Baterije koje se koriste u konfiguraciji Travel uklanjaju se iz vozila i pohranjuju na posebnim postajama kako bi ih mogli koristiti drugi vozači ili kako bi poslužile za napajanje samouslužnih punionica električnih bicikala i sustava javne rasvjete.

Zahvaljujući Morphozovu sustavu dijeljenja baterije, nije potrebno za svaki primjerak vozila proizvesti i bateriju kapaciteta 90 kWh. Smanjena potreba za proizvodnjom povoljno utječe na okoliš i pridonosi smanjenju emisija CO2.

Kao simbol Renaultove strategije električne mobilnosti nakon 2025., MORPHOZ igra ključnu ulogu u preobrazbi pametnih gradova u kojima povezane tehnologije, pametni i otvoreni podaci, Internet stvari, pametne mreže i čista energija pridonose planiranju i izgradnji pozitivne budućnosti.

Podijeli:
1