Redizajnirani Tesla Model S ima ubrzanje ispod 2 sekunde i radikalne promjene u unutrašnjosti

Redizajnirani Tesla Model S ima ubrzanje ispod 2 sekunde i radikalne promjene u unutrašnjosti

Pojednostavljivanje interijera i prebacivanje svih kontrola na ekran osjetljiv na dodir u Tesli smo već vidjeli, no ovoga tjedna najavljeni Model S pokazuje kako ovi automobili uskoro više neće imati ni ručicu mjenjača, a niti onu za uključivanje pokazivača smjera

Iz Tesle su ovoga tjedna najavili redizajn svojeg Modela S (puno više unutrašnjosti i pogona, manje vanjskog dizajna), električne limuzine koja predstavlja vrh njihove ponude već godinama.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

U sklopu novog redizajna na tržište stižu tri modela, Long Range, Plaid i Plaid+. Početni model, Long Range, donosi cijenu od 75 tisuća dolara i domet od 660 kilometara, te ubrzanje od nule do 100 km/h za 3,1 sekundu.

Model oznake Plaid imat će nešto manji doseg, deklariran na 630 km, dok će najnaprednija verzija, Plaid+, imati doseg od čak 830 kilometara s jednim punjenjem. Obje će se moći pohvaliti boljim ostalim karakteristikama, tj. gotovo nevjerojatnim ubrzanjem od nule do 100 km/h za manje od dvije sekunde (1,99 s, da budemo precizni).

Varijante Plaid i Plaid+, pogonit će ih tri elektromotora (umjesto dva kod Long Rangea) koji će snagu svojih 1.020 KS prenositi putem svih kotača, a najskuplji će model imati početnu cijenu višu od 132 tisuće američkih dolara.

Futuristički interijer

No, ono što je podiglo najviše prašine u javnosti nisu karakteristike vozila, jer su već gotovo svi naviknuti na to da Tesla iz generacije u generaciju podiže letvicu kad je riječ o snazi, dosegu i ubrzanju svojih automobila. Ovoga puta svima je u oči na prvi pogled upao radikalni redizajn interijera koji je predstavljen zajedno s novim Modelima S.

U njemu, kako prikazuje nekoliko fotografija dostupnih na Teslinom webu, najviše se ističe novi “pravokutni” upravljač. On je tu vrlo vjerojatno tek kao marketinški trik i neće biti dio serijske opreme u skorijoj budućnosti, ali pokazuje smjer u kojem Teslini dizajneri razmišljaju. Potom je tu veliki horizontalno postavljeni ekran osjetljiv na dodir, poseban ekran namijenjen vozaču, rezolucije 2.200 x 1.300 točaka, te vrlo čiste linije kokpita na kojima – kao da nešto nedostaje.

Nema palica i poluga

Naravno, riječ je o mjenjačkoj palici i polugama za uključivanje pokazivača smjera. Sve funkcije, kontrole i prekidači u novom Modelu S bit će prebačeni na veliki touchscreen i tipke na upravljaču, pa će ta sudbina sada zadesiti i mjenjač. Prebacivanje brzina (P-R-N-D) obavljat će se tako putem posebnih “force touch” prekidača ugrađenih u središnju konzolu, a automobil će moći i sam prebacivati brzine – na primjer, ako detektira garažni zid ispred vozila, “znat” će da mora uključiti vožnju unatrag.

Kad je riječ o pokazivačima smjera, oni će se moći uključiti tipkama na upravljaču, ali krajnji cilj Tesle jest potpuno ukinuti potrebu da vozač brine o njima. Model S bi u budućnosti trebao “davati žmigavce” automatski, snimajući okolinu i razumijevajući kontekst u kojem se vozilo nalazi.

Video igre za putnike

Dodajmo da opcije u novom Modelu S uključuju i još jedan TV ekran smješten između prednjih sjedala, namijenjen “publici” na stražnjoj klupi. On će biti priključen na igraću konzolu i podržavat će vanjske kontrolere, pa će se za vrijeme vožnje putnici moći okušati u videoigrama.

Manji redizajn izvana

Promjene vanjštine fokusiraju se na umetke poput kvaka i lajsni, koji su do sada bili kromirani – od sada će Model S krasiti crni umetci. Prednja maska gotovo neprimjetno je redizajnirana, s čišćim dizajnom, nešto većim odbojnikom i manjim svjetlima za maglu. Dovoljno da zainteresira zagrižene ljubitelje marke, a opet suptilno toliko da zadrži identičan izgled Modela S za prosječnog promatrača.

Za prvi pogled izbliza na blago osvježeni Model S i njegove funkcije prepustit ćemo vas jednom od najpoznatijih tehnoloških youtubera svijeta, Marquesu Brownleeju, koji i inače vozi Teslu pa je upoznat i s najsitnijim detaljima koje su u Muskovoj kompaniji sada odlučili promijeniti.

 

Podijeli:
1