Prva električna Kia, EV6, može poslužiti i kao punjač za druga vozila

Prva električna Kia, EV6, može poslužiti i kao punjač za druga vozila

Kijin novi električni model EV6 ima cilj ukloniti sve prepreke koje sprječavaju masovniji prelazak na struju. Osim što je kompatibilan s brzim punionicama, može dopuniti i druge električne automobile

Kao Kijino prvo namjensko električno vozilo, SUV model EV6 pruža brzo punjenje, pristup do široke mreže punionica, dug domet, prostranost u unutrašnjosti, a čak je upotrebljiv i kao prijenosni baterijski sklop za punjenje električnih uređaja ili drugih električnih vozila.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Novo iskustvo elektrifikacije

Kia EV6 napravljen je na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform), namijenjenoj električnim vozilima. To omogućava brojne prednosti u usporedbi s preradama postojećih platformi namijenjenih motorima s unutarnjim izgaranjem. E-GMP znači i da usprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama EV6 u kabini nudi najviše prostora u svom razredu.

EV6 prvi na svijetu ima i multinaponski sustav punjenja koji vozačima omogućava pristup razgranatijoj infrastrukturi punjenja. Ovaj sustav kompatibilan je s 800-voltnim vrlo brzim punjenjem i rasprostranjenijim 400-voltnim punjenjem za koja nisu potrebni posebni adapteri ili dodatni punjač u vozilu. Vrlo brzo punjenje s naponom 800V na brzim punionicama omogućava punjenje baterije EV6 s 10% na 80% kapaciteta za samo 18 minuta ako se puni najvećom snagom od 239 kW. Ako se puni s rasprostranjenijim naponom od 400V onda EV6 koristi elektro motor i konverter za pretvaranje 400-voltne struje u 800V kako bi napunio bateriju najvećom snagom.

Domet od 528 kilometara

EV6 standardno je opremljen baterijom kapaciteta 58 kWh, a opcijski je moguće naručiti jaču bateriju (77,4 kWh). WLTP podaci iz homologacije potvrđuju kako izvedba sa stražnjim pogonom i baterijom kapaciteta od 77,4 kWh može s jednim punjenjem prijeći do 528 kilometara (prosječna potrošnja električne energije 16,5 kWh/100km).

Zahvaljujući Kijinom suvlasništvu europske mreže punionica Ionity, EV6 pomoću usluge Kia Charge kupcima po nižim cijenama punjenja nudi pristup mreži više od 400 punionica u 24 europske zemlje.

Dvosmjerna baterija

Kia je razvila integriranu upravljačku jedinicu punjenja (ICCU – Integrated Charging Control Unit) koja upravlja dvosmjernim punjenjem, kao i sustav za upravljanje punjenjem (VCMS – Vehicle Charging Management System). ICCU omogućava snagu do 3,6 kW koja se iz baterije vozila može koristiti za ostale uređaje. Ova funkcija (V2L: vehicle to load) preko vanjskog V2L konektora korisnicima omogućava punjenje električnih uređaja, kao što su npr. laptop ili kućanski aparati.

Također je omogućena i funkcija punjenja V2V (vehicle to vehicle) pomoću koje je moguće napajanje drugog električnog vozila, npr. u nuždi i to pomoću kabla ICCB (In-Cable Control Box) i V2L konektora. Baterija EV6 brine da stanje napunjenosti tijekom punjenja nikada nije niže od 20%, jer se tada automatski onemogućava djelovanje V2V.

Sve ove inovacije razvijene su kako bi pružale jednostavnu upotrebu, intuitivno djelovanje s ciljem da vlasništvo električnog vozila bude što pristupačnije što većem broju ljudi, poručuju iz Kije.

Podijeli:
1