Prodaja električnih i hibridnih vozila u EU i dalje snažno raste

Prodaja električnih i hibridnih vozila u EU i dalje snažno raste

Pandemija je u prvom kvartalu ove godine uzrokovala velik pad potražnje za benzinskim i dizelskim automobilima, dok je prodaja električnih i hibridnih vozila udvostručena. U protekla tri mjeseca u Europskoj je uniji, dakle, udio elektrificiranih prodanih novih vozila bio preko 16%

Pandemija koronavirusa, znamo to već otprije, imala je snažan negativan utjecaj na prodaju novih automobila u Europi. Međutim, izvanredna je situacija dovela i do nekih značajnijih promjena trendova na europskom tržištu, koji su vidljivi iz najnovijih podataka o prodaji koje je objavilo europsko udruženje proizvođača automobila ACEA.

U njihovim podacima (koji, zanimljivo, ne uključuju brojeve za Hrvatsku), vidljiv je pad prodaje novih automobila u EU od preko 30%, dok se puni učinak zatvaranja i pandemije tek očekuje u podacima za travanj i svibanj. Najveći pad, očekivano, zabilježen je i u najvećim segmentima gledano po pogonskom gorivu. Tako je prodaja novih dizela pala za 32,6% a benzinaca za 32,2% u odnosu na prvi kvartal prošle godine.

Od ukupno zabilježenih nešto preko 3 milijuna novih registriranih automobila u EU 52,3% njih pogonjeno je benzinom, 29,2% dizelskim gorivom.

Elektrifikacija napreduje

Negativnu sliku u području fosilnih goriva donekle popravlja nastavak pozitivnog trenda u kategoriji elektrificiranih vozila. ACEA ih dijeli na hibridna električna vozila i električno punjiva, u koja spadaju plug-in hibridi i potpuno električni automobili. Baterijska vozila zabilježila su rast prodaje od 68,4%, dok su plug-in hibridi porasli za čak 161,7%. Ukupni udio “električni punjivih” vozila u prodaji u EU prvom kvartalu bio je 6,8% (prošle je godine u ova tri mjeseca iznosio tek 2,5%).

“Obični” hibridi koji se pune u vožnji i kombiniraju električni pogon s onim na fosilna goriva i dalje su najpopularniji oblik elektrifikacije prijevoza. U prva tri mjeseca ove godine u EU ih je prodano preko 232 tisuće, što je porast od 45% u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Ukupni udio u prodaji sada im je 9,4%, dok je 2019. godine iznosio 4,9%.

Podijeli:
1