Predstavljen novi Range Rover Evoque

Predstavljen novi Range Rover Evoque

Land Rover je upravo predstavio novu, drugu generaciju modela Range Rover Evoque. Ovaj novitet na tržište stiže sedam i pol godina nakon što je počela proizvodnja prve generacije, a usprkos popriličnom vremenskom odmaku novi Evoque se dizajnom poprilično ugledao u svog prethodnika. Drugim riječima, u Land Roveru su se odlučili na tzv. evolutivni dizajn i to uopće nije loša stvar s obzirom na prepoznatljivi i široko prihvaćeni vizualni identitet ove marke.

Glavni uzor novom Evoqueu, pored sada starog Evoquea, je definitivno njegov veći brat Velar. To vrijedi posebno sprijeda (maska, svjetla i sl.) i otraga, dok je profil gotovo identičnog oblika s prethodnikom. Utjecaj Velara je vidljiv i na interijeru koji se pak značajnije promijenio u odnosu na prvu generaciju.

Spomenimo samo novi upravljač, novu digitalnu instrumentnu ploču, središnji zaslon, dodatni središnji zaslon s komandama za klimu, audio sustav, grijanje sjedala te razne druge on-bord sustave. Nadalje, tu su i nove presvlake, ponuda prostora unutar putničke kabine je narasla iako su međuosovinski razmak i trag kotača ostali gotovo identični prethodniku. Narasla je i zapremina pretinaca te prtljažnika koji sada nudi 10% veću zapreminu odnosno 591 l. Preklapanjem stražnjih sjedala ista raste na 1383 l.

Novi se Evoque temelji na dotjeranoj D8 platformi prve generacije, a pokreću ga 4-cilindrični Ingenium benzinski i dizelski motori. Snaga 2,0-litrenog turbo dizela se kreće između 150 i 240 KS, dok se snage benzinskih pogonskih strojeva kreće između 240 i 300 KS. Ovi su motori upareni s 9-stupanjskim automatskim ZF-ovim mjenjačima, najslabiji dizel je dostupan i s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

U skladu s vremenom novi Evoque dolazi s tzv. blagim hibridom koji koristi 48-voltni električni sustav. Također, za otprilike godinu dana će na tržište stići i plug-in hibridna verzija koja će biti prvi takav Land Rover. Britanski proizvođač kaže da će ovaj automobil imati prosječnu potrošnju oko 4,6 l/100 km te emisiju CO2 od oko 149 g/km (WLTP).

Kako bi se osigurala zadovoljavajuća off-road vozna svojstva za jedno vozilo koje pripada liniji Range Rovera ovaj je model opremljen sustavom pogona na sva četiri kotača, drugom generacijom sustava Active Driveline s funkcijom Driveline Disconnect. Tu je i Terrain Response 2 koji automatski prepoznaje površinu i prilagođava pogonski sklop. Spomenimo i da ovaj model može proći kroz vodu visine 60 cm.

Svakako vrijedi izdvojiti posebno izdvojiti sustav Ground View. Ovaj sustav čini poklopac motora “nevidljivim” putem projiciranja slike s kamere na gornji središnji zaslon pa vozaču daje pregled površine ispod prednjeg dijela vozila (180°).

Dolazak ovog automobila na tržište se očekuje početkom sljedeće godine, a recimo da cijena u Velikoj Britaniji za početni dizel D150 s ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače kreće od 31.600 Funti, odnosno 35.640 Eura.

Podijeli:
1