Predstavljen je prvi električni DeLorean

Revitalizirana legendarna marka automobila DeLorean ponudit će električni sportski četverosjed EVolved s gullwing vratima, električnim pogonom te 500-tinjak kilometara očekivanog dosega s jednim punjenjem
Napokon smo dočekali “povratak u električnu budućnost” marke DeLorean. Kako je ranije bilo najavljivano, ova marka bit će oživljena u vidu proizvođača električnih sportskih automobila, koji će se donekle oslanjati na slavnu prošlost DMC-a, barem onaj njezin pozitivni dio. Vući će se paralele s filmovima serijala Povratak u budućnost, ali će donijeti i dašak prave budućnosti u svoj dizajn i tehnologiju.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Tako je ovoga tjedna prvi puta prikazan novi model, DeLorean EVolved, koji je zapravo ostvarenje koncepta propale tvornice DeLorean Motor Company. Prije nego su bankrotirali, 1982. godine, u ovoj su kompaniji planirali tržištu ponuditi sportski sedan s četiri sjedala, s četverim gullwing vratima. Koncept je nazivan Medusa ili DMC-24, ali nikada nije ugledao svjetlo dana.
Nova ekipa koja sada stoji iza ove marke odlučila je nastaviti tamo gdje je stao John DeLorean. Njihov prvi automobil bit će upravo sportski četverosjed s (dvojim) gullwing vratima. Najavljuje se kako će njegovu osnovu činiti električni pogon s baterijom od preko 100 kWh, dosega oko 500 kilometara te ubrzanjem do 100 km/h za 2,99 sekundi. Navedeno je i ubrzanje od 0 do 88 milja na sat (ponovno kao posveta filmu koji je proslavio ovaj automobil). Ono će iznositi 4,35 sekundi. Najviša brzina deklarirana je na 250 km/h.
DeLorean EVolved, odnosno Alpha5, kako bi mu moglo biti komercijalno ime, sklapat će se u Teksasu. Za dizajn je zadužen talijanski studio Italdesign, a velik dio komponenti proizvodit će se u Italiji i Ujedinjenom Kraljevstvu. Očekivani početak proizvodnje je 2024. godine, a početna cijena osnovnog modela mogla bi se kretati oko ne baš jeftinih 175.000 dolara. Prva serija sastojat će se od ograničenog broja vozila (naravno, njih 88), a automobili iz nje bit će namijenjeni kolekcionarima i onima koji će ih tek povremeno voziti po trkaćim stazama – pa oni neće biti homologirani za cestu.
Tek u drugoj seriji počet će se s homologacijom i prodajom “širokim masama”, no i dalje će se raditi o brojčano malim serijama. Prvi prototip će u stvarnosti biti prikazan ovoga ljeta na izložbi automobila u Pebble Beachu.