Predstavljen češki Golf – Škoda Scala

Predstavljen češki Golf – Škoda Scala

Na svjetskoj premijeri u izraelskom Tel Avivu Škoda je službeno predstavila svoj novi hatchback model. Riječ je u osnovi o nasljedniku modela Rapid (obje njegove izvedbe), no kako bi se istaknuo veliki iskorak u odnosu na prethodnika ovaj novitet je dobio i novo ime – Scala.

Novi je i dizajn. Scala svojom vanjštinom predstavlja daljnji razvoj škodinog dizajna i pokazuje nam što možemo očekivati od sljedećih noviteta pod ovom značkom. Posebno se ističu nova maska motora te prednja i stražnja LED svjetla, poklopac prtljažnika s produljenim stražnjim staklom i natpisom Škoda koji zamjenjuje klasičnu značku i sl. Također, treba istaknuti i kako je ovaj model dostupan s naplacima dimenzija između 15 i 18 cola.

Scala se temelji na VW-ovoj MQB A0 platformi što je rezultiralo povećanjem dimenzija u odnosu na Rapid Spaceback. Točnije, novitet je 58 mm dulji te mu je međuosovinski razmak narastao za 47 mm. Drugim riječima, dimenzije mu iznose 4362 x 1793 x 1471 mm, a međuosovinski mu razmak iznosi 2649 mm. Dakle, malo je kraći i uži od Golfa, no zato i malo širi te duljeg međuosovinskog razmaka.

Ponuda prostora unutar putničke kabine je prema navodima proizvođača posebno izdašna u odnosu na vanjske dimenzije, a prtljažnik nudi zapreminu od čak 467 l, odnosno 1410 l s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala.

Pored ponude prostora glavni adut interijera je novo dizajnirani interijer koji se može pohvaliti kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom kao što su digitalna instrumentna ploča veličine 10,25 inča, novi središnji zaslon veličine od 6,5 do 9,2 inča, ugrađeni eSIM s LTE vezom, Škoda Connect, ambijentalno osvjetljenje, grijani upravljač, grijano vjetrobransko staklo… Također, tu je i nekoliko Simply Clever rješenja poput Tip-to-Close električni poklopac prtljažnika, sklopiva kuka i sl.

Također, nova platforma je omogućila ugradnju naprednih sustava pomoći vozaču poput upozorenja na predstojeći sudar sa sustavom automatskog kočenja u nuždi te sustava održavanja vozila u voznoj traci koji će biti dio standardne opreme. Pored toga su tu automatski prilagodljivi tempomat, sustav upozorenja na vozilo u tzv. mrtvom kutu, Parki Assist i sl. Spomenimo i kako je opcijski dostupan sportski Sport Chassis Control ovjes s kojim podnica može biti snižena za 15 mm, a vozaču se nude dva načina rada Normal i Sport.

Kupcima će na izboru stajati pet motora, tri benzinska, jedan dizel te plinski CNG, odnosno 1,0-litreni G-Tec snage 90 KS. Što se benzinaca tiče ponudu otvara 1,0-litreni 3-cilindrični TSI snage 95 KS uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Potom slijedi snažnija izvedba ovog motora snage 115 KS te 4-cilindrični 1.5 TSI snage 150 KS. Ovi su motori upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te opcijskim 7-stupanjskim DSG-om. Spomenuti prijenosi su dostupni i sa 1.6-litrenim TDI motorom snage 115 KS i najvećeg okretnog momenta od 250 Nm. Recimo i da svi motori zadovoljavaju Euro6d-TEMP normu.

Dolazak ovog automobila na tržište se očekuje u prvoj polovici sljedeće godine

1