Potpuno električni Lexus UX 300e stiže krajem godine

Prvi potpuno električni Lexus UX 300e dolazit će uz jamstvo na bateriju koje će pokrivati 10 godina ili milijun kilometara. Lexus je za njega razvio nove baterije i sustav zračnog hlađenja baterijskih članaka, a najavljuje se i elektromotor snage od preko 200 KS
Oslanjajući se na Lexusovo iskustvo u proizvodnji preko 1,7 milijuna elektrificiranih hibrida od 2005., novi UX 300e bit će prvi potpuno električni Lexus koji će se, među ostalim, moći pohvaliti novim sustavima upravljanja baterijama, jedinicama za nadzor snage i elektromotorima.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
UX 300e pogoni novorazvijena baterija kapaciteta od 54,3 kWh koja daje doseg od 400 km prema normi NEDC, odnosno preko 300 km prema normi WLTP. Litij-ionski baterijski paket s 288 članaka smješten je ispod poda putničke kabine i stražnjeg sjedala zbog osiguravanja niskog težišta.
Ugrađeni senzori prate napon svakog članka i bloka, kao i temperaturu članaka, a zajedno s naprednim sustavom upravljanja baterijom maksimizira se iskoristivi kapacitet i tako dobiva produženi doseg vožnje.
10 godina jamstva na baterije
Za UX 300e, Lexus je razvio sustav zračnog hlađenja baterijskih članaka koji je sigurniji i lakši nego sustavi hlađenja vodom. Tu su i grijaći elementi ispod svakog baterijskog modula koji smanjuju utjecaj hladnog vremena na doseg vožnje. Konačno, radi postizanja dugog radnog vijeka bez poteškoća, baterijski paket je opremljen gumenim brtvama koje ga štite od vode i prašine.
Lexus će na ovakve baterije nuditi servisno koje će pokrivati 10 godina ili milijun kilometara, a odnosit će se na sve kvarove i smanjenje kapaciteta ispod 70% glavne baterije, uz uvjet da se vlasnik pridržava redovitih provjera stanja predviđenih programom održavanja. Povrh jamstva na bateriju, UX 300e će dolaziti i s trogodišnjim jamstvom na vozilo i petogodišnje (ili 100.000 km) pokrićem za kvarove pogonskog sklopa.
Preko 200 KS
Lexus će u svoj prvi potpuno električni SUV ugraditi novi ultrakompaktni sklop prijenosa snage, u izvedbi s 3 vratila i mehanizmom reduktora radi omogućavanja velikih brzina vrtnje elektromotora. Bit će tu i potpuno novi pogonski sklop s elektromotorom snage 150 kW / 204 KS koji pogoni prednje kotače. Njime će UX 300e postizati najveću brzinu od 160 km/h dok će od 0 do 100 km/h ubrzavti u 7,5 sekundi.
UX 300e će biti u prodaji na odabranim tržištima u Europi do kraja ove godine.