Pininfarina Battista – talijanski super EV s rimčevim baterijama

Pininfarina Battista – talijanski super EV s rimčevim baterijama

Automobili Pininfarina je na ženevskom auto salonu predstavio svoj prvi model prigodno nazvan Battista. Ime dakako dolazi od osnivača ove dizajnerske kuće i karoserijske radionice Battiste Pinin Farine. Službeno priopćenje vozilo opisuje kao “prvi svjetski luksuzni električni hyper perfromance GT.”

Elementi vanjskog dizajn modela Battista podsjećaju na nekoliko pininfarininih uradaka iz prošlosti, no s druge strane radi se o vrlo modernom i elegantno oblikovanom super sportskom automobilu. Poseban naglasak je stavljen na aerodinamička svojstva vozila, a tu se pak prije svega ističe stražnje pomično krilo na kojem se nalaze stražnja svjetla. Ovo krilo služi kao tzv. zračna kočnica, a za zaustavljanje će inače biti zadužen kočnički sustav sa 6-lipnim kliještima i carbon-keramičkim diskovima.

Kokpit je naravno orijentiran prema vozaču. Upravljač je izrađen od ugljičnih vlakana, a instrumentna ploča je takoreći podijeljena u tri dijela. U sredini se nalazi manji zaslon kojeg okružuju dva veća. Lijevi je zadužen za rikazivanje podataka o vožnji, vozilu i sl, dok je desni namijenjen infotainmentu, navigaciji i sl. Slična podijela na lijevo i desno se nastavlja ispod ovih zaslona. Naime, u vozačevim vratima je izbornik načina rada pogonskog sklopa, a s desne strane se nalazi izbornik mjenjača.

Ostatak interijera čine premium materijali visoke kvalitete, poput kože, aluminija, ugljičnih vlakana i sl. Također, kupcima će biti dostupne razne mogućnosti personalizacije vozila, ambijentalne rasvjete…

Battista se temelji na monocoqueu izrađenom od ugljičnih vlakana. Osnovu električnog pogona čine rimčeva baterija kapaciteta 120 kWh koja energijom opskrbljuje četiri električna motora. Na svakom kotaču. Kombinirana snaga ovih motora je 1397 kW, odnosno 1900 KS, a najveći okretni moment iznosi 2300 Nm.

To je dovoljno da ova zvijer s pogonom na sva četiri kotača ubrza do 100 km/h za manje od dvije sekunde, odnosno do 300 km/h za manje od 12 sekundi. Najveća brzina mu iznosi 350 km/h, a autonomija se kreće oko 450 km.

Ovaj će se automobil na tržištu naći tijekom sljedeće godine i to u ograničenoj seriji od 150 primjeraka. Cijena još uvijek nije poznata, no vjeruje se da je cijela serija već rasprodana.

Podijeli:
1