Peugeot predstavio novi 308: duži, niži i s plug-in hibridnim pogonom

Peugeot predstavio novi 308: duži, niži i s plug-in hibridnim pogonom

Potpuno nova inačica Peugeotovog kompakta 308 donosi veliko osvježenje vanjštine, povećanje ukupnih dimenzija, modernizaciju dodatne opreme te čak pet motora na fosilna goriva i izbor od dvije plug-in hibridne varijante

Peugeot je danas najavio svojeg budućeg glavnog predstavnika u kompaktnoj klasi – potpuno novi Peugeot 308. Već izvana vidljiva je velika promjena, novi 308 veći je i aerodinamičniji od prethodnika, s novom maskom, i prvi je model ove marke koji nosi njezin redizajnirani logotip.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100% električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne će biti dvije izvedbe punjivih (plug-in) hibridnih motora, najavljuju iz Peugeota.

Novi Peugeot 308 mijenja oblik

Kako bi se istaknuo u svom segmentu, duljina novoga Peugeota 308 je 4,36 m, odnosno čak 11 centimetara veća nego kod prethodnika. Vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu. Vozilo je istodobno i niže za 20 mm i sada mu visina iznosi 1,44 m.

Stražnji dio oblikovan je za postizanje boljih aerodinamičkih performansi, uzevši u obzir optimalne rezultate na testu u zračnom tunelu. Stoga je linija koja prelazi stražnjim dijelom vozila usklađena s optimalnom aerodinamikom, baš kao i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakterističan dugi spojler.

Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam prtljažnika može doseći 1.323 litre.

Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. U izvedbama GT / GT Pack Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom PEUGEOT Matrix LED. Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za ovu marku.

Tehnologije pomoći vozaču

PEUGEOT i-Cockpit sastavni je dio interijera, a za novi 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz potpuno novi multimedijski sustav. Novi kompaktni upravljač sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji.

Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active. Počevši od razine opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na traci u obliku luka na vozačevoj strani: nova kompaktna komanda za odabir načina rada (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stupanjski automatski mjenjač te komande za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o motoru.

Novi 308 opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije. S paketom Drive Assist 2.0 (dostupno krajem godine) ide se korak dalje prema poluautonomnoj vožnji. Sastoji se od prilagodljivog tempomata s funkcijom Stop & Go (automatski mjenjač EAT8) i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i 3 nove funkcije za vožnju na odvojenim kolnicima: poluautomatska promjena vozne trake, preporučivanje brzine vožnje te prilagođavanje brzine u zavoju.

Široka paleta pogonskih sustava

Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora:

  • HYBRID 225 e-EAT8 – kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 i s do 59 km dosega u 100% električnoj vožnji.
  • HYBRID 180 e-EAT8 – kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 i s do 60 km dosega u 100% električnoj vožnji.

Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača: jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.

Tu je i izbor klasičnih motora na fosilna goriva:

Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:

  • PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.

Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori:

  • BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.

Novi PEUGEOT 308 počet će se prodavati na hrvatskom tržištu u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.

Podijeli:
1