Peugeot predstavio novi 308: duži, niži i s plug-in hibridnim pogonom

Peugeot predstavio novi 308: duži, niži i s plug-in hibridnim pogonom

Potpuno nova inačica Peugeotovog kompakta 308 donosi veliko osvježenje vanjštine, povećanje ukupnih dimenzija, modernizaciju dodatne opreme te čak pet motora na fosilna goriva i izbor od dvije plug-in hibridne varijante

Peugeot je danas najavio svojeg budućeg glavnog predstavnika u kompaktnoj klasi – potpuno novi Peugeot 308. Već izvana vidljiva je velika promjena, novi 308 veći je i aerodinamičniji od prethodnika, s novom maskom, i prvi je model ove marke koji nosi njezin redizajnirani logotip.

Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100% električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne će biti dvije izvedbe punjivih (plug-in) hibridnih motora, najavljuju iz Peugeota.

-- tekst slijedi nakon oglasa --

Novi Peugeot 308 mijenja oblik

Kako bi se istaknuo u svom segmentu, duljina novoga Peugeota 308 je 4,36 m, odnosno čak 11 centimetara veća nego kod prethodnika. Vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu. Vozilo je istodobno i niže za 20 mm i sada mu visina iznosi 1,44 m.

Stražnji dio oblikovan je za postizanje boljih aerodinamičkih performansi, uzevši u obzir optimalne rezultate na testu u zračnom tunelu. Stoga je linija koja prelazi stražnjim dijelom vozila usklađena s optimalnom aerodinamikom, baš kao i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakterističan dugi spojler.

Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam prtljažnika može doseći 1.323 litre.

Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. U izvedbama GT / GT Pack Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom PEUGEOT Matrix LED. Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za ovu marku.

Tehnologije pomoći vozaču

PEUGEOT i-Cockpit sastavni je dio interijera, a za novi 308 doživio je evoluciju u pogledu ergonomije, kvalitete, dizajna i tehnologije uz potpuno novi multimedijski sustav. Novi kompaktni upravljač sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji.

Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active. Počevši od razine opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na traci u obliku luka na vozačevoj strani: nova kompaktna komanda za odabir načina rada (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stupanjski automatski mjenjač te komande za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o motoru.

Novi 308 opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije. S paketom Drive Assist 2.0 (dostupno krajem godine) ide se korak dalje prema poluautonomnoj vožnji. Sastoji se od prilagodljivog tempomata s funkcijom Stop & Go (automatski mjenjač EAT8) i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i 3 nove funkcije za vožnju na odvojenim kolnicima: poluautomatska promjena vozne trake, preporučivanje brzine vožnje te prilagođavanje brzine u zavoju.

Široka paleta pogonskih sustava

Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora:

  • HYBRID 225 e-EAT8 – kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 i s do 59 km dosega u 100% električnoj vožnji.
  • HYBRID 180 e-EAT8 – kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 i s do 60 km dosega u 100% električnoj vožnji.

Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača: jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.

Tu je i izbor klasičnih motora na fosilna goriva:

Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:

  • PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.

Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori:

  • BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
  • BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.

Novi PEUGEOT 308 počet će se prodavati na hrvatskom tržištu u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.

Podijeli:
1