Pagani Huayra Roadster – još jedno Horacijevo remek-djelo

Pagani je nakon poduže i pomalo dosadnjikave najavne kampanje objave različitih teasera svog novog modela, odnosno Roadster izvedbe Huayre, napokon predstavio ovaj novitet koji će premijeru imati na predstojeće ženevskom auto salonu.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Kako i priliči paganijevim automobilima i ovaj je besprijekorno zamišljen i besprijekorno stvoren primjerak za prave automobilističke zaljubljenike, dakako dubljeg džepa. Proizvođač kaže da je Huayra Roadster puno više od Huayre bez krova, a najbolji dokaz je činjenica smanjenja ukupne mase za 80 kg u odnosu na coupe, na 1280 kg, uz istovremeno povećanje torzijske krutosti.
Neobičan podatak za jedan roadster, a iz Paganija navode kako se do spomenutog rezultata došlo ozbiljnim inženjeringom te dodatnom upotrebom novih kompozitnih materijala, prvenstveno hibrida ugljičnih vlakana i titana pod nazivom Carbo-Triax HP52. Ne čudi da ekipa iz Modene tvrdi kako im je ovo bio “najzahtjevniji projekt do sada”.
No, to nije sve. Roadster će pokretati dorađeni AMG-ov M158 6,0-litreni V12 bi-turbo snage od 774 KS pri 6200 o/min te najvećeg okretnog momenta od 1000 Nm pri 2400 o/min. Da, Roadster je lakši i snažniji od coupea. Pogonski je stroj uparen s novim xtracovim 7-stupanjskim ručnim automatiziranim mjenjačem koji se nalazi i u modelu Huayra BC.
Nadalje, dorađen je i ovjes upotrebom nove aluminijske legure HiForg koja je posebno kreirana za ovaj automobil i koja je omogućila smanjenje mase ovjesa u odnosu na coupe za 25%. Tu su i Brembo kočnice sa 6-klipnim kliještima sprijeda i 4-klipnim otraga te s karbon-keramičkim diskovima dimenzija 380 x 34 mm sprijeda i otraga.
Pagani je u suradnji s Pirellijem razvio i nove gume za ovaj model (veličine 20 cola sprijeda i 21 otraga), a posebnost u odnosu na coupe čini i dorađeni ESP sustav s pet načina rada: Wet, Comfort, Sport, Race i ESC Off.
Dakako, razliku čini i uklonjivi krov, a kupcima će biti ponuđene dvije verzije, tvrda s karbonskim okvirom te sa staklenim središnjim dijelom i mekana s karbonskim okvirom i platnenim središnjim dijelom koju će biti moguće spremiti u automobil. Dodajmo i da će Roadster imati nekoliko jedinstvenih elementa vanjštine koji su praktične (aerodinamičke) i estetske funkcije, tu su i novi naplaci, jedinstvene presvlake interijera, razni ukrasi i sl, a navodno je opremljen i gullwing vratima.
Na kraju recimo i kako će biti proizvedeno 100 primjeraka ovog automobila i svi su već kapareni. Nikakvo čudo za baznu cijenu od svega 2,3 milijuna Eura, zar ne?