Otkriven je prvi Xiaomijev električni automobil, SU7

Kineski proizvođač poznat po mobitelima i različitim elektroničkim uređajima predstavio je i svoj prvi automobil. Limuzina SU7 dolazi u tri izvedbe, proizvodi je BAIC, a u najsnažnijoj izvedbi donosi 663 KS
Tehnološka kompanija iz Kine, poznata prije svega po svojim mobitelima, odlučila je zagaziti na tržište električnih automobila. O Xiamoijevom izletu u autoindustriju piše se već duže vremena, a početkom ove godine u javnosti su se bili pojavili i prvi renderi njihovog navodnog električnog sedana. Sada je, čini se, potvrđeno da će upravo to biti prvi automobil pod ovom markom, koji će stići na tržište Kine.
-- tekst slijedi nakon oglasa --
Xiaomi je ovih dana zatražio od lokalnih vlasti dozvolu za puštanje tog vozila u prodaju, samim time otkrivši njegove osnovne karakteristike. Xiaomi SU7 je, dakle, električna limuzina koja uprvo prolazi proces homologacije. Podaci govore da je duga 4.997 mm, široka 1.963 mm te visoka 1.455 mm, uz međuosovinski razmak od ravno 3.000 mm. Dolazi s dvije veličine kotača, od 19″ ili 20″, a opcionalno dolazi i s lidarom za (polu)autonomnu vožnju.
Kad je riječ o pogonu, nudit će se dvije inačice – stražnji ili onaj na sve kotače. Kod prvoga će snaga elektromotora na stražnjoj osovini biti 295 KS, dok će izvedba s pogonom na sve kotače imati uz taj stražnji, i prednji motor snage 368 KS. Time će ukupna deklarirana snaga naprednijeg modela biti čak 663 KS. Masa praznog vozila bit će između 1.980 i 2.205 kg, ovisno o opcijama. Isto tako svaka će izvedba imati i različitu najvišu brzinu: ona s jednim motorom moći će razviti 210 km/h, a dvomotorna čak 265 km/h.
Sveukupno će se SU7 nuditi u tri varijante, koje će objediniti različite kombinacije navedenih specifikacija. Prema službenim podacima one će se nazivati SU7, SU7 Pro i SU7 Max (kao da su posudili nomenklaturu od iPhonea).
Poznati su i suradnici na projektu, budući da Xiaomi neće samostalno izrađivati ovaj automobil. Tako će za motore biti zadužen United Automotive Electronics, ugrađenu LFP bateriju proizvodit će poznata kineska kompanija BYD, dok će finalno sklapanje obavljati Beijing Automotive Industry Holding (BAIC). Xiaomi će infotainment opremiti vlastiti operacijskim sustavom HyperOS. Masovna proizvodnja započet će sljedećeg mjeseca, a isporuke tijekom veljače sljedeće godine.