Novi Qashqai donosi elektropogon kojeg napaja – benzinski motor

Novi Qashqai donosi elektropogon kojeg napaja – benzinski motor

S više od tri milijuna prodanih primjeraka Qashqai je jedan od najprepoznatljivijih predstavnika crossover segmenta, a njegova treća generacija bit će otkrivena na proljeće. Nova platforma CMF-C temelj je tehnoloških poboljšanja novog modela, koji će biti i elektrificiran Nissanovim posve novim i zanimljivim sustavom e-POWER

Nissan je u petak objavio kako su završne pripreme za predstavljanje treće generacije Nissana Qashqai u punom jeku. Prototipi treće generacije neprestano se testiraju na europskim prometnicima kako bi novi kompaktni crossover bio spreman za predstavljanje u proljeće 2021. godine.

Made in Europe

Novi Qashqai temeljit će se na novoj Alijansinoj platformi CMF-C. Nissan je u novom modelu zadržao ista načela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije Qashqaija: elegantan dizajn, poboljšana platforma i učinkoviti motor. Kao i kod prethodnih generacija, izgled novog Qashqaija djelo je tima dizajnera pri odjelu za dizajn Nissana Europe, smještenom u središtu Londona, dok je za njegovu konstrukciju zaslužan Nissanov tehnološki centar u Europi, sa sjedištem u Cranfieldu u Bedfordshireu.

Platforma CMF-C

Novi Qashqai prvi je novi model u Europi koji će se temeljiti na platformi CMF-C koja spaja najnapredniju automobilsku strukturu i tehnološku arhitekturu. Karoserija će biti izrađena od još lakšeg materijala, a naprednim tehnikama prešanja i zavarivanja povećana je čvrstoća i smanjena masa vozila. Naprednim tehnikama proizvodnje ukupna masa karoserije smanjena je za 60 kg, dok je krutost povećana za 41% u odnosu na model u odlasku.

Platforma CMF-C, za novi Qashqai preuzeta iz višeg segmenta, omogućila je i ugradnju poboljšanog Macphersona na prednjem i stražnjem dijelu vozila. U Qashqai s pogonom na dva kotača i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina. Inačice s 20-inčnim naplatcima i pogonom na sve kotače bit će opremljene naprednim multi-link stražnjim ovjesom.

Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje.

1,3-litreni benzinac

Novi Qashqai kupcima će biti dostupan u dvije inačice: s 1,3-litrenim benzinskim motorom s blagim hibridnim sustavom ili električnim motorom e-POWER.

Spomenuti 1,3-litreni benzinski motor dostupan će biti u dvije razine snage, a više specifikacija i tehničkih informacija o motorima bit će poznato uoči predstavljanja modela. Ono što za sada znamo jest da on uključuje blagi 12-voltni hibridni sustav koji čine zasebna litijska baterija, ugrađena ispod razine podnice, i generator pokretan remenom koji prikuplja energiju kočenja. Rezultat je toga pokretanje motora s pomoću prikupljene energije i produljeno djelovanje funkcije Stop&Start, čime se smanjuju ukupne emisije CO2.

Za sada imamo tek službenu “teaser” sliku novog modela

e-POWER – elektropogon s dodatkom benzinca

Novi Qashqai bit će i prvo vozilo na europskom tržištu koje će sadržavati inovativni Nissanov motor e-POWER. Ovaj sustav uključuje pravi električni motor, što znači da kotače u potpunosti pokreće električna energija. Sastoji se od dvije visokonaponske baterije, pogonskog sklopa s ugrađenim benzinskim motorom, generatora, pretvarača i motora.

Za razliku od klasičnih hibrida, gdje kotače pokreću električni i benzinski motor, u sustavu e-POWER benzinski motor nije povezan s kotačima, već služi samo za napajanje baterije. Za razliku od potpuno električnih vozila, energija za pokretanje vozila crpi se iz motora umjesto iz baterije.

Od konvencionalnih se hibrida razlikuje i dimenzijama električnog motora koje su karakteristične za prava električna vozila. Generator pokretan motorom puni bateriju, a služi i za opskrbu motora dodatnom snagom. Motor radi na optimalnom broju okretaja te tako maksimalno štedi gorivo. Osim toga je ugođen kako bi se smanjila buka, a snažno ubrzanje učinilo uglađenim.

Dodatne inovacije

Novi Qashqai bit će opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT s navigacijom Navi-link za dodatnu pomoć vozaču i pametnu poluautonomnu vožnju.

Nissanovi su inženjeri za novi Qashqai razvili i napredni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Snop je podijeljen u 12 zasebnih svjetlosnih elemenata koji se pojedinačno isključuju kada se približava drugo vozilo. Zahvaljujući toj inovaciji poboljšani su doseg, širina i jačina svjetlosnog snopa. Istaknimo i to da se svjetlosni snop brzo prilagođava kako ne bi zaslijepio vozače iz suprotnog smjera.

Do danas je u Europi prodano više od tri milijuna primjeraka prve i druge generacije Nissana Qashqai, a u svijetu više od pet milijuna. Posve novi Qashqai, koji na tržište stiže 2021. godine, svojim će upečatljivim dizajnom, udobnošću, profinjenošću, učinkovitošću i praktičnom tehnologijom ponovno podići letvicu i postaviti nove standarde u segmentu, nadaju se u Nissanu.

Podijeli:
1