Novi Peugeot 208 – svi sastojci za vrh segmenta

Novi Peugeot 208 – svi sastojci za vrh segmenta

Peugeot je upravo predstavio novu generaciju modela 208 koja će tijekom idućeg tjedna premijerno nastupiti na ovogodišnjem izdanju ženevskog auto salona. Krajem proteklog tjedna smo vas izvijestili o prvim fotografijama ovog automobila koje su procurile na Internet, a nove i službeno objavljene slike nam pokazuju kako je automobil još atraktivnijeg dizajna nego što smo ranije pretpostavljali.

Novi Peugeot 208 će se moći pohvaliti oštrim, hrabrim i donekle nekonvencionalan dizajnom za svoj segment. No, ukupno gledajući radi se o vrlo privlačnom izgledu i ustvari ovo je baš ono što je 208-ici bilo potrebno. Naime, nova 208-ica zrači osobnošću i njen jedinstven dizajn nigdje neće proći nezapaženo.

S tehničke strane priče prije svega treba reći da se novi Peugeot 208 temelji na PSA-ovoj modularnoj platformi CMP. Dijelom i zbog toga nova generacija teži 30-ak kg manje od prethodnika. Pored toga nova osnova je doprinijela većoj krutosti automobila, kao i smanjenju razina buke i vibracija unutar putničke kabine.

Ponudu motora otvara 1,2-litreni 3-cilindrični turbo benzinski motor s jedne te 1,5-litreni 4-cilindrični turbo dizel s druge strane. Prvi razvija snagu od 75 KS te je dostupan 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Drugi isporučuje snagu od 100 KS te je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U ponudi će se još naći benzinska verzije sa 100 KS te 130 KS. Prva će biti dostupna sa 6-stupanjskim ručnim te opcijskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačima, dok će druga standardno biti opremljena s 8-stupanjskim automatikom.

Nadalje, Peugeot će ponuditi i električnu verziju ovog automobila pod oznakom e-208 temeljen na platformi e-CMP. Ovaj će automobil pokretati električni pogonski sklop snage 100 kW, odnosno 136 KS te najvećeg okretnog momenta od 260 Nm. Sve navedeno će biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 8,1 sekundu, no još je važniji podatak o autonomiji. Naime, najznačajniji dio ovog pogonskog sklopa je baterija kapaciteta 50 kWh koja je smještena u podnicu prtljažnika (ne utječe negativno na zapreminu prtljažnika) te koja novoj 208-ici omogućuje autonomiju od oko 340 km prema WLTP-u.

Što se punjenja baterije tiče, potrebno je osam sati kada se koristi punjač od 7,4 kW ili 5 sati i 15 minuta prilikom punjenja punjačem od 11 kW. Ako je dostupno, novi e-208 može napuniti 80% svoje baterije za samo 30 minuta zahvaljujući brzom punjenju od 100 kW. Peugeot jamči da će baterija još uvijek imati 70% kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 prijeđenih kilometara.

Kada je riječ o vanjskom dizajnu novi Peugeot 208 se očito ugledao na veću i stariju braću 308 te, još više, na 508. Posebno se ističe novi svjetlosni potpis sprijeda i otraga, kao i nova maska motora. Kompaktne dimenzije prate i klasične kompaktne proporcije. Kupcima će biti dostupne razne mogućnosti personalizacije izgleda, prvenstveno putem izbora boja karoserije (dostupna i dvobojna kombinacija s crnim krovom) i kotača (do 17 cola), ovisno o razinama opreme.

Opis unutrašnjosti jednostavno mora započeti s posljednjom izvedbom peugeotovog i-Cockpita kojeg odlikuju manji upravljač, povišena digitalne instrumenta ploča, središnji zaslon infotainmenta (veličine 5, 7 i 10 inča), novi prekidači, razni ukrasni elementi i sl. Također, tu su i nova sjedala, a udobnosti i sigurnosti će svakako pripomoći i bogata sigurnosna oprema i sustavi pomoći vozaču. Između ostalog tu su prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, sustav pomoći pri održavanju vozila u voznoj traci, pomoć pri parkiranju, sustav automatskog kočenja u nuždi, sustav nadzora nad pozornošću vozača, sustav nadzora mrtvog kuta, sustav prepoznavanja prometnih znakova i sl.

Prve isporuke ovog automobila bi na europskim tržištima trebale započeti tijekom ove jeseni. Drugim riječima, knjige narudžbi će biti otvorena do kraja ljeta.

Podijeli:
1